بازدید 9614
۱

«سرمای هوا» خودرو را گران کرد!

کد خبر: ۷۷۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸ 03 February 2018

بعضی از کارشناسان دلیل افزایش قیمت خودرو در روزهای گذشته را کاهش عرضه خودرو از سوی خودروسازان می‌دانند. به اعتقاد آنها، در صورتی که خودروسازان، خودروهایی را که در پارکینگ خود دارند، به بازار عرضه کنند، قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبر آنلاین، با این وجود، به نظر می‌رسد خودروسازان به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که عطش خریداران در روزهای پایانی سال برای خرید خودرو تشدید شود و در عین حال، بازار فروش خودروهای قسطی جان گرفته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در روزهای اخیر قیمت برخی خودروهای تولید داخل، با افزایش حدود 200 تا یک میلیون و 700هزار تومان مواجه شده است، به‌طوری که قیمت دنا در حدود یک‌میلیون و 100هزار تومان افزایش قیمت داشت و در حال حاضر در بازار با قیمت 46میلیون و 100 هزار تومان به فروش می‌رود.
 

در همین حال، پژوپارس سال با افزایش 300هزار تومانی قیمت مواجه شد و هم‌اکنون 38میلیون و 700هزار تومان است.

بررسی‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت پژو پارس مدل TU5 حدود یک‌میلیون و 500هزار تومان افزایش پیدا کرد و با نرخ 43 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رود.

اما در شرایطی قیمت خودروهای تولید داخل بالا رفته است که بررسی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در نظرسنجی با مشتریان خودروهای داخلی و وارداتی نشان می‌دهد خودروهای با سطح قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان، بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داده و 63.3 درصد از بازار خودروهای سواری را در اختیار دارند.

بعد از خودروهای 25 تا 50 میلیون تومانی، خودروهای با سطح قیمتی کمتر از 25 میلیون تومان پرتقاضاتر بوده و معادل 18.9 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

بعد از این‌ها خودروهای با سطح قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان 5.9 درصد سهم بازار، خودروهای با سطح قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان 5.7 درصد سهم بازار، خودروهای با سطح قیمتی 100 تا 125 میلیون تومان معادل 3.3 درصد سهم بازار، خودروهای با سطح قیمتی بیشتر از 200 میلیون تومان 1.8 درصد سهم بازار و خودروهای با سطح قیمتی 125 تا 200 میلیون تومان نیز 1.1 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
شاید چند روز دیگه بعلت گرم شدن دوباره هوا خودرو گران شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان