بازدید 6150

احتمالِ برکناری «مادورو» توسط ارتش ونزوئلا

کد خبر: ۷۷۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸ 02 February 2018
وزیر امور خارجه آمریکا در یک سخنرانی، احتمالِ خلع رئیس جمهور ونزوئلا از قدرت توسط ارتش این کشور را مطرح کرد!

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه این احتمال را مطرح ساخت که ارتش ونزوئلا تصمیم بگیرد «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور را از قدرت برکنار کند؛ اما گفت که نمی داند این امر اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

تیلرسون در سخنرانی خود در دانشگاه ایالتی تگزاس ادعا کرد که دولت ترامپ از «تغییر رژیم» در ونزوئلا حمایت نمی کند(!)؛ اما خاطرنشان کرد در صورتی که مادورو با اختیار و تصمیم خود از قدرت کناره بگیرد، این امر به راحت ترین شکل ممکن اتفاق خواهد افتاد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین پیش بینی کرد که در ونزوئلا «تغییر» روی خواهد داد و مدعی شد که آمریکا خواهان تغییری صلح آمیز در این کشور است.

تیلرسون در این باره گفت: «در تاریخ ونزوئلا و کشورهای آمریکای جنوبی، اغلب مواقع ارتش در شرایطی که امور بسیار بد پیش می روند و رهبری دیگر نمی تواند به مردم خدمت کند، عاملِ تغییر است».

وی در ادامه افزود که «مادورو باید به قانون اساسی خود بازگردد و از آن پیروی کند».

گفتنی است که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا هفته گذشته از تمایل خود برای حضور مجدد در عرصه انتخابات ریاست جمهوری این کشور- که طبق برنامه پایان ماه آوریل سال جاری برگزار می شود- سخن گفت.

این در حالی است که حزب حاکم این کشور (حزب سوسیالیست) امیدوار است به رغم بحران شدید اقتصادی و تحریمهای خارجی بر رقبای انتخاباتی خود غلبه کند.

لازم به ذکر است که اقدام دولتهای آمریکا، کانادا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اتخاذ سیاستهای سختگیرانه علیه دولت ونزوئلا به بهانه نقض حقوق بشر و فساد گسترده در این کشور، به وجهه و اعتبار دولت مادورو در سراسر جهان لطمه زده است؛ به گونه ای که در حال حاضر بانکها و مؤسسات مالی از همکاری با کاراکاس بیمناکند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان