بازدید 9601

توضیحی درباره چاپ پوستر یک خواننده لس‌آنجلسی

کد خبر: ۷۷۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ 01 February 2018
ملانوروزی، مدیرکل هنرهای تجسمی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه «در غیاب ابراهیم» مجوز داده بود و بعد از اطلاع از طرح پوسترش، انتشار آن را متوقف کرد.

چند هفته پیش نمایشگاهی از مجموعه نقاشی‌های زرتشت رحیمی با عنوان «در غیاب ابراهیم» در گالری ثالث برگزار شد که طرح پوستر آن تصویر ابراهیم حامدی خواننده لس‌آنجلسی بود. این موضوع سر و صدای بسیاری در رسانه‌ها به پا کرد و در نتیجه انگشت اتهام به دلیل صدور مجوز این نمایشگاه، به سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شد.

در همین رابطه، مجید ملانوروزی، مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این اتهام را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفع کرد و گفت: «امور تجسمی وزارت ارشاد هر سال سوابق افرادی را که می‌خواهند گالری خصوصی برپا کنند، بررسی و مجوز افتتاح نگارخانه را صادر می‌کند. کلیه گالری‌ها موظف هستند که از قوانین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تبعیت کنند.»

وی افزود: «همانند سایر نمایشگاه‌هایی که در نگارخانه‌های خصوصی برگزار می‌شوند، ما فقط اجازه برگزاری نمایشگاه نقاشی‌های زرتشت رحیمی را صادر کردیم. حال اگر این هنرمند به سلیقه شخصی خود پوستری را برای نمایشگاهش طراحی و چاپ کرده باشد، موجب زیر سوال رفتن عملکرد امور تجسمی ارشاد نمی‌شود.»

سرپرست موزه هنرهای معاصر اظهار داشت: «ما به محض اینکه از چاپ چنین پوستری اطلاع یافتیم از انتشار آن جلوگیری کردیم. این مطلب هم که پوستر نمایشگاه «در غیاب ابراهیم» نقدی بوده به فرهنگ پاپ و به همین دلیل اداره فرهنگ و ارشاد با آن مخالفت نکرده، کاملا غلط و شایعه است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل