بازدید 13245
رویترز اعلام کرد؛

اعلام آمادگی یک بانک فرانسوی برای سرمایه گذاری کلان در ایران؛ کالاهای فرانسوی در راه ایران

دوفورک خطاب به قانونگذاران فرانسه گفت: در این طرح، حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه در قالب قرارداد‌های احتمالی صادرکنندگان علاقه مند فرانسوی وجود دارد. اعتبارات صادرات بی پی‌ای فرانسه در ماه می یا ژوئه می‌تواند ارائه شود.
کد خبر: ۷۷۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 01 February 2018

پس از اجرایی شدن توافق هسته ای در سال 2015، بسیاری از بانک های جهان، از ترس نقض احتمالی تحریم‌ها و مجازات شدن از جانب آمریکا از داد و ستد با ایران خودداری کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ اما اکنون و در اوج تلاش ترامپ برای از بین بردن برجام و افزایش ریسک سرمایه گذاری در ایران، یک بانک دولتی اعلام کرد، به زودی سرمایه گذاری بر پایه یورو را در ایران آغاز خواهد کرد.

بنا بر گزارش رویترز، رئیس «ب. پ.‌ای فرانس» Bpifrance اعلام کرد، فرانسه اعطاي وام بر پایه یورو به خریداران ایرانی کالا‌های خود را اواخر امسال به منظور کمک به شکوفایی تجاری خارج از حیطه تحریم‌های آمریکا آغاز خواهد کرد.

رویترز در ادامه نوشت: فرانسه از زمانی که پاریس، واشنگتن و دیگر قدرت‌های جهانی در سال ۲۰۱۵ برای لغو بسیاری از تحریم‌های ایران در ازای کنترل برنامه هسته‌ای این کشور توافق کردند، به دنبال تقویت تجارت با ایران بوده است؛ اما دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به خروج از این توافق تهدید نموده و واشنگتن برخی محدودیت‌های مالی علیه ایران را حفظ کرده و موجب شده است، بانک‌های خصوصی، حتی آن‌هایی که خارج از آمریکا هستند درباره معاملات مالی با ایران نگران باشند.

این طرح در واقع تخصیص اعتبارات صادراتی بر پایه یورو برای خریداران ایرانی خدمات و کالا‌های فرانسوی است و از حیطه قوانین برون مرزی آمریکا دور نگه داشته می‌شود.

نیکلا دوفورک مدیر اجرایی بانک بی پی‌ای فرانس با اشاره به این وام‌های خاص گفت: «ما مقدمات این کار را در سال ۲۰۱۷ انجام دادیم و هر روز روی شرایط ورودمان به ایران کار می‌کنیم. این یک جریان کاملا مجزای پول است. دلار در این طرح نیست و هیچ کس گذرنامه آمریکایی ندارد.

دوفورک خطاب به قانونگذاران فرانسه گفت: در این طرح، حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه در قالب قرارداد‌های احتمالی صادرکنندگان علاقه مند فرانسوی وجود دارد. اعتبارات صادرات بی پی‌ای فرانس در ماه می یا ژوئه می‌تواند ارائه شود.

اعلام آمادگی یک بانک فرانسوی برای سرمایه گذاری کلان در ایران؛ کالاهای فرانسوی در راه ایران!

اقدام آمریکا در جریمه ۹ میلیارد دلاری بانک «بی ان پی پاریبا» در سال ۲۰۱۴ به سبب نقض تحریم‌های مالی آمریکا، با اینکه پیش از توافق هسته‌ای اعمال شده بود، بانک‌های فرانسوی را از حضور در ایران دلسرد می‌کند.

شرکت اروپایی ایرباس نیز درباره احتیاط بیش از حد بانک‌ها شکایت و اعلام کرده است، این امر معاملات با شرکت رقیب یعنی بوئینگ را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کل اعتبارات صادراتی بی پی آی فرانس از ۳۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۶ به ۱۸۶ میلیون یورو - ۲۳۱ میلیون دلار - در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است. این بانک در نظر دارد، این اعتبارات صادراتی را در سال ۲۰۱۸ به ۴۰۰ میلیون یورو افزایش دهد.

این بانک که از عوامل اصلی رشد کنونی در حمایت مالی از شرکت‌های استارت آپ (نوپا)ست، در سال ۲۰۱۷، رقم بی سابقه ۲۵۵ میلیون یورو در بخش تأمین مالی سرمایه گذاری‌های خطرپذیر انجام داد که نسبت به سال قبل ۳۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به دلیل آنکه بی پی آی بانکی است که هیچ فعالیت برون مرزی خارج از فرانسه به ویژه در خاک ایالات متحده، ندارد، با مجازات احتمالی نقض تحریم‌های آمریکا روبه رو نمی شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
جالبه میخوان بیشتر از این بازار ایران رو وابسته و صنعت ایران رو ورشکسته کنن
کالا از فرانسه بیاد ؟
چرا ؟
بجاش دولت فخیمه فرانسه از ایران کالا وارد کنه
خیلی هم عالی، ترجیح می دهم کالاهای فرانسوی در راه ایران باشند تا چینی
در ضمن تابناک طوری تیتر زدی که جو منفی ایجاد کنی
واردات از فرانسه با اسم سرمایه گذاری. یعنی مردم نمی فهمند؟
برای واردات !!!!!

چشم دولت و مجلس روشن که اگر بخوان فقط وارد کننده باشند
کار خوبی است ولی انشالله صرف خرید کالاهای به درد بخور بشه و دوم اینکه یک و نیم میلیارد یورو پول خیلی زیادی نیست ولی همین هم خوب است.
ااا. وام نخواستیم. شما فقط کالاهای ایرانیو بخرین و تو فرانسه بفروشین
یک ونیم میلیاردیورو ازنظرشماسرمایه گذاری کلان محسوب میشود
اگر محصولات مولد، مواد اولیه با کیفیت اروپایی و ماشین آلات صنعتی فرانسوی بخریم خیلی هم خوب و باعث پیشرفت کشور خواهد شد. امیدوارم پول ها صرف واردات کالاهای بدون ارزش افزوده نشوند.
این برای ما خوبه یا بد؟
شما میخواستید به آمریکا محتاج نباشیم..بله نشدیم..اما به چین و فرانسه و کشورهای دیگر که خواهید شد محتاج...خب الان دستاورد شما چیست در این چهل سال ...
واقعا جالبه . خیلی خیلی جالبه . درست در سی و نهمین سالگرد انقلاب ، یعنی پس از سی و نه سال هارت و پورت چقدر خوشحالیم که از فرانسه برایمان جنس خواهد آمد . جا دارد که از تمامی خادمین مخلص که در این دست آورد عظیم به نوعی با شعار دادن ، کم کاری ، حماقت ، بی کفایتی ، بی لیاقتی ، اختلاس و .... مردم قهرمان پرور ایران را جهت نیل به این هدف بزرگ یاری نمودند تشکر و قدردانی نماییم .
در خبرها امده که فرانسه 1.5 میلیارد اعتبار به ایران برای صادرات به ایران داده! فرانسه و توتال بعد از برجام چندین محموله نفت تخفیف دار ایران را در این دو سال خریده و پول ان را در بانک خود فرانسه گذاشته. چون نمی توان ان پول را که حدود دو میلیارد دلار است به ایران انتقال داد یا ایران نمی تواند مستقیم ان را خرج خریدی که خود می خواهد و به صرفه است بکند. مانند موارد اتریش کره چین ایتالیا و... حالا فرانسه با منت صحبت از باز کردن خط اعتباری 1.5 میلیارد دلاری(25درصد سود) برای صادرات به ایران(ماشین و قطعات پژوی تولیدی 20 سال پیش) می کند. ضمن اینکه ان پول نفت در بانک به دلار امریکا ست. با هزینه کارمزدو اداری و مالیات ابتدا ان را تبدیل به یورو می کند و به عنوان وثیقه این خط اعتباری ان پول نفت را قفل و در واقع مال خود می کند( ولی هرگز ان را از بانک در نمی اورد وبا ایران تسویه حساب نمی کند تا بتواند بابت سود و بهره و هزینه بانکداری برای سالیان متمادی بیشتر از ایران در بیاورد!- در این کشورها شما اگر مثلا 100 هزار دلار کارت اعتباری بگیرید بانکها انها اصلا تمایل ندارند که شما اصل پول را بدهید.انها حتی بسیار بدشان می اید که شما از این اعتبار استفاده نکنید! همه چیزی که برای انها مهم است این است که سر ماه شما حتما و حتما سود وبهره ان پول را بدهید و بیزینس اصلی و درامد اصلی این اعتبارات همان سود و بهره ان است) و حالا این می شود خبر اول ایران و کار فوق العاده تیم سیاست خارجی و تیم اقتصادی دولت که برای ان نشان لیاقت و سکه به هم نثار می کنند!
کاش میشد اسم کالا ها و خودروهای فرانسه رو کلا خط بزنید .خدا به سیاست مدارانمون غیرت بده.
جناب اقای تابناک نگو بانک، بگو دستهای استعمار این ملت وملکت،، چرا نمیان تو دیگر زیر ساخت های این ملکت وام بدن چقدر ذوق زده شدین شما
فقط حرف و حرف.هر روز یه دنیا ادعا.فلان تفاهم نامه امضا شد.فلان قرارداد امضا شد.فلان بانک سرمایه گذاری کرد.فلان فلان فلان ....پنج ساله فقط حرف.پس چرا روز به روز اوضاع بدتر میشه.پس چرا اجرایی شدن یکیش رو ما به چشم ندیدم.چرا یک نفر حتی یک نفر نیومد بگه پروژه ما راه اندازی شد.لطفا این مضخرفات رو ننویس.به ولله قسم ما دیگه اعصابامون کشش نداره.می دونم دوست داری امید تزریق کنی ولی به خداوندیه خدا ما از زمین و زمان ناامیدیم.ناامید.ای خدااااا خودت ماها رو ببین.
اینقدر باج به فرانسوی ها ندهید!!
حتما شرکت های بیمه فرانسوی بالا تر از ده درصد شارژ میکنند تا وام تضمین شود!!
فقط در چند سال و ماه گذشته خریداران اصلی نفت ایران یعنی کره جنوبی 10میلیارد دلار ایتالیا 8 میلیارد اتریش 5 میلیارد چین 38 میلیارد و حالا فرانسه 1.5 میلیارد از این گونه قرارد دادها بستند که در تاریخ روابط بانکی از این قراردادها یک طرفه تر وبیشتر به سود خریدادان نفت ایران سراغ نداریم. بیجهت نیست که همه دنیا دوست دارند این شرایط نه جنگ نه صلح بین ایران و امریکا ادامه پیدا کند ! از این بهتر برای انها نمی شود. البته امریکا هم مثل ما نیست که از این سفره چیزه دستش نیاید. چند ماه پیش ترامپ به دولتهای اروپایی و اسیایی گفت بروید با ایران معامله کنید! می دانید چرا؟ چون امریکا از همه زرنگتر بدون حتی کار بانکی هر چند وقت یکبار این بانکهای فرانسه ایتالیا ترکیه و... را حسابی بابت معامله با ایران جریمه می کند. همین بانک فرانسوه 15 میلیارد جریمه به امریکا پرداخن و بانک ترکیه هم 10 میلیارد دلار به امریکا جریمه می ده! پس امریکا هم سهم خودش را مستقیم می برد! فقط متاسفم برای کشورم و مدیران وتصمیم گیرانی که نمی دانند چگونه به خاطر مدیریت ضعیف انها همه دنیا متاسفانه دارند از ما استفاده می برندو برخی دوستان دلشان خو ش است که ما داریم به انها ضربه می زنیم! افسوس
این فرانسه هم یکی به نعل می زنه یکی به میخ.
دوباره فردا عربستان و اسراییل شیطنت می کنند، می شود پلیس بد.
رسانه های ک ۴ سال ب مردم دروغ گفتن ب اسم برجام

وقت عذرخواهی فرا رسیده
سرمایه گذاری نیست. قرض به ایران است! این دو با هم فرق میکنند.
امان ازاین فرانسه وروسیه
این یک وام برای واردات کالاازفرانسه است ودرواقع کمک به تولیدکنندگان فرانسوی محسوب میشود نه سرمایه گذاری دراقتصادایران وکمک به تولیدکنندگان ایرانی!!!!
به شما قول می دهم این دام استعماری هست که ایران رو پای مذاکره جدیدی بکشانند. فرانسه روباه جدیدی شده که نقش انگلیس و رنگ عوض کردن روسها رو باهم بازی می کند.
از فرانسه چی میخواید وارد کنید فقط مثل ماشیناشون نباشه اونم بدترین مدلهاش و چندلا پهنا غالب ملت کنند
عالیه
این تسهیلات برابر یکی ار اختلاس هایی است که هر از گاه صدایش در می آید!
این بانک هم مانند روحانی وعده سرخرمنی میدهد هروقت قراردادبستند وعمل کردند بپذیریم روحانی هم ازسال 92 به ملت خیلی وعده داده بود که همگی درمرحله حرف مانده وسرخرمنی
مفت چنگ آقازاده ها
مگه بعضی از روزنامه ها ممکنه اجازه بدن
از فردا شروع میکنند
حتما از فرانسه یکی میخواد بیاد ایران دارن اینجوری خوش رقصی میکنن
پنجشنبه۱۲ بهمن دلاربازهم روندافزایشی داشت واز۴۶۰۰ هم عبورکردپس چی شد وعده کاهش قیمت دلاربه زیر۴۰۰۰ تومان؟!!!!
مگه تا الا ن جنس فرانسوى تو بازار نبوده بوده با قيمت بالا
لوازم آرایش و عطر و ادکلن به ایران صادر میکنند نه تگنولوژی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس