بازدید 10924
۳

همه آنچه باید درباره سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بدانید + جدول نمایش سینماها

در این دوره سرنوشت برندگان برای ناظران تقریباً مشخص است و با توجه به ترکیب فیلم‌ها و ترکیب داوران، به نظر می‌رسد فیلم‌های دفاع مقدسی به ویژه «به وقت شام» اثر تازه حاتمی کیا و «سرو زیر آب» فیلم تازه باشه آهنگر، سهم اصلی را در جوایز این رویداد داشته باشند؛ هرچند برخی کارگردان‌های دیگر نیز ناامید نیستند...
کد خبر: ۷۷۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 01 February 2018

همه آنچه باید درباره سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بدانید + جدول نمایش سینماهاسی و ششمین جشنواره فیلم فجر از عصر امروز با برگزاری افتتاحیه رسماً آغاز خواهد شد و در ادامه، شاهد نمایش 25 فیلم مشتمل بر 22 فیلم بلند داستانی، 2 فیلم مستند، یک فیلم انیمیشن و 3 فیلم کوتاه از روز دوازدهم تا پایان روز بیست و دوم بهمن ماه در سینماهای سراسر کشور به ویژه در سینماهای پایتخت هستیم؛ آثاری که بنا بر ادعای مسئولین این دوره از رویداد بهترین‌های سینما در یک سال اخیر محسوب می‌شوند و در واقع، بخش اصلی ویترین سینمای ایران را در سال 1397 تشکیل می‌دهند که سرنوشت سینما را در سال آینده مشخص خواهند کرد.

به گزارش «تابناک»؛ زنگ جشنواره فیلم فجر برای سی و ششمین دوره با برگزاری مراسم افتتاحیه در ساعت 18:30 امروز (پنجشنبه 12 بهمن ماه) به صدا درخواهد آمد و سال نو سینمای ایران تحویل خواهد شد. این مراسم که به کارگردانی مجید برزگر و اجرای احسان کرمی برگزار می‌شود، با محوریت بزرگداشت سه هنرمند سینما ـ منوچهر اسماعیلی، اکبر عبدی و محمدعلی نجفی ـ همراه است و آن گونه که گزارش شده، این مراسم توسط شبکه نمایش پخش خواهد شد؛ هرچند احتمال دارد، در این دوره نیز شاهد پخش با وقفه مراسم باشیم.

نمایش فیلم‌ها برای عموم مردم از 12 بهمن ماه آغاز خواهد شد و برای رسانه‌ها یازده بهمن به پایان خواهد رسید اما دیگر قشرها تا پایان 22 بهمن به تماشای فیلم‌ها خواهند نشست و آرای خود را به صورت الکترونیک ارائه خواهند کرد و بر اساس همین آرا، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم انتخاب و در اختتامیه جشنواره که روز 22 بهمن ماه برپا خواهد بود، به فیلم برتر اهدا می‌شود؛ فیلمی که سوابق نشان داده، معمولاً در گیشه شانس بالایی برای موفقیت دارد و به همین دلیل رقابت شدیدی بر سر آن میان سینماگران در جریان است.

همه آنچه باید درباره سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بدانید + جدول نمایش سینماها

در این دوره سرنوشت برندگان برای ناظران تقریباً مشخص است و با توجه به ترکیب فیلم‌ها و ترکیب داوران، به نظر می‌رسد، فیلم‌های دفاع مقدسی به ویژه «به وقت شام» اثر تازه حاتمی کیا و «سرو زیر آب» فیلم تازه باشه آهنگر سهم اصلی را در جوایز این رویداد داشته باشند؛ هرچند برخی کارگردان‌های دیگر نیز ناامید نیستند، در مقابل شماری از این کارگردان‌ها با این تصور که نتیجه بازی مشخص شده، وارد این بازی نشده‌اند که باید دید، آیا چنین اتفاقی رخ داده یا ارزیابی شتابزده بوده است.

«سینما دو»، «شب‌های شفاهی»، «شهر فرنگ»، «هفت» و «چشم شب روشن» برنامه‌های تلویزیون در حوزه سینما هستند که در ایام جشنواره ملی فیلم فجر روی آنتن می‌روند و برنامه‌سازان شش شبکه رادیویی نیز امسال با 4000 دقیقه برنامه زنده و تولیدی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضوری فعال خواهند داشت؛ اما همچنان انتظار می‌رفت بار اصلی بر دوش برنامه سینمایی «هفت» باشد که در اتفاق عجیبی، اجرای آن به رضا رشیدپور واگذار شده، تا این برنامه از اعتبار ساقط شود.

امسال شانزده سینما در تهران با ظرفیت‌های سالنی مختلف، میزبان این دوره از جشنواره خواهند بود و مجموعاً 4500 صندلی در اختیار مردم در پایتخت قرار داده شده که با توجه به سیل گسترده تقاضاها و همچنین ورود بسیاری از مردم دیگر شهرستان‌ها به پایتخت برای حضور در جشنواره، کاهش سهمیه مردمی به 50 درصد سال گذشته، اسباب شگفتی را فراهم ساخت و بازار سیاه بزرگی شکل داده که قیمت‌ بلیت‌های جشنواره را به چندین میلیون تومان رسانده است.

برای آشنایی بیشتر با فیلم‌های سینمایی حاضر در این دوره از جشنواره می‌توانید، این گزارش تابناک که جزئیات کاملی از هر فیلم را شامل می‌شود، ببینید. همچنین این گزارش را درباره شماری از فیلم‌های مهمی که در این دوره از جشنواره حضور ندارد را ببینید. جدول‌های نمایش فیلم‌ها در سالن‌های مختلف را در ادامه مشاهده می‌کنید و فایل پی دی اف این جدول‌ها را نیز می‌توانید از اینجا دانلود کنید. برای مشاهده هر جدول با کیفیت اصلی روی آن کلیک کنید.

 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
این جشنواره چیز خاصی نیست که ادم در موردش بخاد بدونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
این نظر شماست. من از دهه شصت هر سال میرم جشنواره و دوستام هم میرند. تو سرما توی صف برای یک بلیت. شما خوشت نمیاد، حکم کلی نده لطفاً
یکی از زرد ترین و نامعتبر ترین سایت های خبری فارسی آید یه کم خودتون رو درست کنید اینو در مورد این خبر نمیگم در مورد خبرهلی دیگع میگم خدایی یه کم حرفه ای باشید توی بلند مدت کسایی باقی میمونه که اخبارشان معتبر باشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان