بازدید 4134

زاخارووا: موضع روسیه درباره سوریه تغییر نمی‌کند

کد خبر: ۷۷۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳ 01 February 2018

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو همانند گذشته بر حمایت از یکپارچگی، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید داشته و مردم این کشور حق دارند خودشان برای آینده خود تصمیم بگیرند و این موضع روسیه تغییر ناپذیر است.

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا در نشست خبری اعلام کرد: براساس اطلاعات دریافتی ظرف مدت 10 روز تعداد کشته شدگان (در سوریه) به چند صد تن رسیده است ما یکبار دیگر طرف ها را به خوشتنداری دعوت می کنیم.

وی افزود: مسکو به اظهارات برخی از سیاستمداران کرد توجه داشته است که براساس آن روسیه در کنار 'دولت سوریه' به چشم پوشی از 'تهاجم ترکیه' و حتی 'خیانت به کردها' متهم می شود.

زاخارووا ادامه داد: لازم است بگویم که شرایطی که در شمال سوریه بوجود آماده و ترکیه آن را تهدیدی برای خود می داند، توسط ما (روسیه) ایجاد نشده است؛ ما مسئول مانع تراشی از سرگیری کنترل دولت سوریه بر این مناطق نیستیم.

وی تصریح کرد: این ما نبودیم که در این مناطق دست به تشکیل ساختارهای قدرت زدیم تا اعمالی را انجام دهند که تنها در حیطه صلاحیت دولت سوریه بوده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه ادامه داد: همین اقدام ها باعث شعله ور شدن احساسات جدایی طلبانه در سوریه شد و ما امروز شاهد مسائل پیشرو هستیم.

به گزارش ایرنا، عملیات شاخه زیتون ترکیه در منطقه عفرین درشمال غرب سوریه از روز شنبه 20 ژانویه (30 دی) آغاز شده است.

بنا به اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی مشارکت کرده اند.

دولت ترکیه مدعی است نیروهای آمریکایی با ارسال سلاح به معارضان کُرد سوری به ویژه «ی. پ .گ» به واقع از گروه های تروریستی در سوریه حمایت و علیه ترکیه به طور غیر مستقیم اقدام می کنند.

دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی گروه های تروریستی همچون پ.ک.ک و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.

دولت آنکارا همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.

مقام های آنکارا اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل