بازدید 6016
۱
سفر سعودی ها به قطردوبرابرشد!

قطردرخواست میزبانی تیم های ایرانی را پذیرفت

کد خبر: ۷۶۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 31 January 2018

برنامه همیشه با ورزش سه شنبه ۱۰بهمن با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به موضوع روند حل مشکل میزبانی نمایندگان ایران با تیم های عربستانی پرداخت.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از رادیو ورزش؛ مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پیرامون مشکل میزبانی نمایندگان ایران از تیم های عربستانی اظهار کرد: مسئله ما و عربستان به ۲ سال و نیم پیش بر می گردد که اتفاقی در تهران افتاد و موضوع سفارت عربستان مورد سو استفاده آنها قرار گرفت و به AFC شکایت کردند که ما دیگر در ایران بازی نمی کنیم. همان موقع نماینده ما در کمیته مسابقات اعتراض کرد. کمیته مسابقات بعد از صحبتها و مستندات نماینده ما و عربستان رای داد که عربستان نمی تواند در ایران بازی کند و در کمیته اجرایی AFC تصویب و قانونی شد که هنوز پابرجاست. تلاش ما این است که این رای را بشکنیم.

 تاج درخصوص اقدامات انجام شده برای حل این موضوع بیان کرد: ما نامه ای به AFC و فیفا نوشتیم. ۱۰ روز پیش نمایندگان AFC که ناظران امنیتی هستند به ایران آمدند و یک گروه هم که قبلا آمده بودند.آنها امنیت ایران را تائید کردند که هنوز گزارش آن منتشر نشده است. همچنین روز گذشته با شیخ حمد، رئیس فدراسیون قطر صحبت کردم تا بازی های ما با عربستان در قطر برگزار شود. چون عربستانی ها نمی خواهند در قطر بازی کنند. ما از تیم های تراکتور سازی و استقلال خواستیم؛ کشور قطر را انتخاب کنند. شیخ حمد نیز امروز رسما اعلام کرد که میزبان ایران خواهد بود. اگر عربستان نخواهد در قطر بازی کند؛ محکوم می شود چون هیئت اجرایی قطر را پذیرفته است. بعلاوه نامه ای به شیخ سلمان فرستاده و مستنداتی ارائه کرده ایم که این راه خطرناکی است که دو سال و نیم است به اشتباه رفته اید و الان تبعات آن را می بینید. پیشنهاد کرده ایم که یکبار دیگر موضوع ایران بعد از انتشار ناظر امنیتی در هیئت اجرایی مطرح شود. امیدوارم این بار بپذیرند و رای مثبتی بگیریم. در کنار این کار وکلای ما هم پیگیر این موضوع هستند و دادگاه CAS را هم دنبال می کنیم. از شیخ سلمان و اینفانتیو هم برای سفر به ایران دعوت کرده ایم تا این موضوع از راه های دیپلماتیک هم دنبال شود.

 وی در مورد اینکه چگونه قطر توانسته میزبانی را دوباره بدست آورد؛ گفت: موضوع امارات و عربستان با قطر با موضوع ما و عربستان از نظر ماهیتی فرق دارد. عربستان و امارات درخواست عدم حضور در قطر را داشتند ولی کمیته مسابقات مستندات آنها را رد کرد. در حالیکه عربستان در مورد موضوع ایران و عربستان از کمیته مسابقات و هیئت اجرایی رای گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چه عجب ما یه بار یه تصمیم عاقلانه از این فدراسیون فوتبال دیدیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر