بازدید 5050

امارات هم خواهان "اصلاح برجام" شد

وزیر خارجه امارات در یادداشتی در نشریه فایننشال تایمز، خواسته‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برجام را تکرار کرد.
کد خبر: ۷۶۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸ 30 January 2018
 وزیر خارجه امارات در یادداشتی در نشریه فایننشال تایمز، خواسته‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برجام را تکرار کرد.

به گزارش فارس، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات متحده عربی روز سه‌شنبه با انتشار یادداشتی تغییر مفاد توافق هسته‌ای با ایران را خواستار شد.
وی در این یادداشت که در نشریه «فایننشال تایمز» منتشر شده، با تکرار اتهامات همیشگی علیه ایران، از اتحادیه اروپا خواسته است که به ایران برای تغییر مفاد توافق هسته‌ای فشار بیاورد.

وزیر خارجه امارات در بخشی از این یادداشت با بیان اینکه در زمان حصول توافق هسته‌ای ایران امارات نسبت به این توافق بدبین بوده اما این امیدواری را داشته که شاید برجام رفتار منطقه‌ای ایران را اصلاح کند، نوشته است که «متاسفانه» این اتفاق نیافتاد.

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند تلاش برای اصلاح توافق هسته‌ای به از بین رفتن آن منجر می‌شود، نوشته است که امارات بر خلاف این افراد معتقد است که عدم تغییر برجام و «ادامه وضعیت فعلی، ارزش‌های این توافق را از بین می‌برد.»
عبدالله بن زاید آل نهیان در ادامه سه شرط را مطرح کرده که باید در «توافقی جدید» درج شود. توقف حمایت ایران از متحدان منطقه‌ای‌اش، محدود شدن برنامه موشکی ایران تا «سطحی معقول» و محدود شدن فعالیت‌های منطقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شروطی هستند که این وزیر اماراتی مطرح کرده است.
او سپس از کشورهای اروپایی و غربی خواسته از طرح‌های «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی حمایت کنند، چراکه به ادعای او این طرح‌ها منجر به افزایش ثبات در منطقه می‌شود.
پیش از این هم «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اعلام شروط مشابهی، گفته بود توافق هسته‌ای با ایران با اصلاح شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل