بازدید 9097

واکنش وزارت خارجه به اظهارات پادشاه اردن

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: سیاست اصولی، پایدار و تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران همواره کمک به صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای است.
کد خبر: ۷۶۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱ 28 January 2018

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: سیاست اصولی، پایدار و تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران همواره کمک به صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای است.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی با اشاره به اظهارات اخیر پادشاه اردن و طرح موضوعاتی پیرامون سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، این سخنان را مغایر واقعیت‌ها و خواست مردم و اکثریت کشورهای منطقه برای استقرار صلح و امنیت پایدار خواند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با اشاره به ادعاهایی مانند "هلال ایرانی" و "دخالت های ایران در منطقه " گفت: این‌گونه اظهارات نمی‌تواند نقش ثبات ساز و تلاش بی‌وقفه ایران در مبارزه با تروریسم و کمک به ایجاد امنیت را نفی کند و نادیده انگارد.

وی افزود: بیان این سخنان در شرایط خطیر و سخت کنونی منطقه به هیچ‌وجه نمی‌تواند تامین‌کننده منافع دولت‌ها و مردم منطقه باشد و صرفا به سود بدخواهان، اشغالگران و متجاوزینی است که آرامش، توسعه اقتصادی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور های این منطقه حساس از جهان را بر نمی‌تابند و تا زمانی که اراده‌ای جدی برای یافتن و توجه و تمرکز بر ریشه‌های اصلی بحران و تنش‌های موجود وجود نداشته باشد و سیاست‌های مغایر با مصالح و منافع مردم اتخاذ شود، چشم‌اندازی روشن برای تحکیم ثبات و امنیت پایدار در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به ایده‌های نوین و متعدد جمهوری اسلامی ایران در برقراری محیطی خالی از تنش میان کشورهای منطقه همانند ایده ایجاد مجمعی برای گفت‌وگوهای منطقه‌ای در خلیج فارس، تصریح کرد: سیاست اصولی، پایدار و تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران همواره کمک به صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای است و از هر فرصت ممکن به منظور دعوت از دیگر کشورها برای گفت‌وگو و فراهم شدن زمینه‌های لازم برای کمک به پایان دادن مشکلات و معضلاتی که در منطقه وجود دارد، استفاده کرده است.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: دعوت به انجام گفت‌وگوهای سازنده و معطوف به نتیجه‌ای سازنده در جهت زدودن سوءتفاهم‌ها و آغاز همکاری جمعی در منطقه همچنان پابرجاست و ما چون همیشه از ایده‌های مثبت و آرام‌بخش به منظور تقویت صلح و ثبات هر چه بیشتر در منطقه استقبال می‌کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر