بازدید 10379
۶

وزارت کار برای بازنشستگان فرصت شغلی مدیریتی ایجاد کرد!

سال گذشته بود که قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان به دولت ابلاغ شد. حالا خبرها حکایت از آن دارد که در زیرمجموعه های برخی نهادها، این قانون زیر پا گذاشته شده است و برخی بازنشستگان به سمت هایی چون مدیرعاملی رسیده اند و در هیئت مدیره عضویت دارند.
کد خبر: ۷۶۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 28 January 2018

وزارت کار برای بازنشستگان فرصت شغلی مدیریتی ایجاد کرد!سال گذشته بود که قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان به دولت ابلاغ شد. حالا خبرها حکایت از آن دارد که در زیرمجموعه های برخی نهادها، این قانون زیر پا گذاشته شده است و برخی بازنشستگان به سمت هایی چون مدیرعاملی رسیده اند و در هیئت مدیره عضویت دارند.

به گزارش تابناک اقتصادی، معضل بیکاری در کشور ما معضلی بسیار جدی است و همگان در تلاش هستند تا با راهکارهای مختلف بر این معضل چیره شوند. این معضل در بین جوانان و قشر تحصیلکرده بسیار حادتر است و نرخ بیکاری جوانان 15 تا 29 ساله به بالای 20 درصد رسیده است. این شرایط در حالی برای جوانان اتفاق افتاده است که برخی بازنشستگان دوباره در برخی مشاغل به کارگیری می شوند. اگر از میزان کارآیی وکارآمدی این بازنشستگان به سادگی عبور کنیم نمی توانیم از شغلی که مجدد آن ها اشغال نموده اند به سادگی عبور نماییم. شغلی که می توانست توسط یک جوان تحصیلکرده بیکار پر شود.

با اوج گیری بکارگیری بازنشستگان در سال های اخیر، مجلس قانونی را با نام "ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان" به تصویب رساند و این قانون به تایید شورای نگهبان رسید و در تاریخ 4 خرداد 1395 جهت اجرا به دولت ابلاغ شد.

طبق اخبار رسیده بعد از این تاریخ هم در برخی زیرمجموعه های نهادهای وابسته به دولت همچنان بازنشستگان به کار گرفته می شوند و سمت هایی چون مدیرعاملی و عضویت در هیئت مدیره این زیرمجموعه ها را در اختیار دارند. بدتر آن که این زیرمجموعه ها بعضاً زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. وزارتخانه ای که خود باید متولی کار باشد و برای جوانان تحصیلکرده بیکار شغل ایجاد کند، بازنشستگان را دوباره به کارگیری می نماید و قانون را زیر پا می گذارد. از جمله این زیرمجموعه ها می توان به شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات اشاره نمود که جز واحدهای تجاری فرعی موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد است. این صندوق در تاریخ 22 مهر 1391 به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شده است.

حالا می خواهیم به بررسی وضعیت مدیرعامل و دو تن از اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بپردازیم.

در مورخه 1 شهریور 1396، نوروزی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، عزیزالله عصاری و عباس کفاش تهرانی را به عنوان دو عضو هیئت مدیره شرکت توسعه معادن و فلزات منصوب گردانید. با صورت جلسه هیئت مدیره، عزیزالله عصاری به جای مجتبی ثمره هاشمی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب گردید. عصاری که از مدیران اسبق صنایع فولاد بوده سوابقی چون معاونت سازمان انرژی اتمی، مدیریت هلدینگ شاهد و همچنین معاونت شرکت شستا را در کارنامه خود دارد. عصاری بازنشسته فولاد می باشد. همچنین عباس کفاش تهرانی نیز که به عضویت هیئت مدیره شرکت درآمد بازنشسته تامین اجتماعی است. محمد فاطمیان دیگر عضو هیئت مدیره نیز بازنشسته وزارت صنایع می باشد.

نکته جالب این است که هنگامی که از نوروزی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد دلیل برکناری مجتبی ثمره هاشمی و جایگزین شدن عزیزالله عصاری را پرسیدند وی گفت: علت این تغییر مدیریتی بازنشسته شدن آقای ثمره هاشمی بوده است.

وزارت کار برای بازنشستگان فرصت شغلی مدیریتی ایجاد کرد! 

حال باید منتظر ماند و دید که مسئولین مربوطه با این افراد چه برخوردی را خواهند نمود و آیا آن ها را از کار بر کنار خواهند کرد و یا اینکه این افراد برخلاف قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان همچنان به کار خود مانند گذشته ادامه خواهند داد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۶
در خیلی ادارات دولتی بازنشسته های ژن خوب کماکان مشغولندوالبته همین امر هم سبب شده است ازهمین گونه اشخاص دارای زن خوب بنا به دهها دلیل هم بازنشسته نشوندتا مشکل بعدی هم نباشدخیلی راحت.
شیر مادرت حلالت باشد . با این پیگیری
باسلام .تحلیل بسیار جالبی و واقعی شما همین مسئله و موضوع را در شرکت ملی نفتکش و بالا دستها میتوانید ببینید امثال من با داشتن سالها تجربه هم در بعد دریانوردی یه عنوان فرمانده (کاپیتان) -مدیریت تیم فنی و آشنایی کامل به حوضه بازرگانی توانایی کنترول بحران و به حداقل رساندن ضرر به کاری گذاشتند که یه جوان تاره از دانشگاه فارغ التحصیل شده میتواند انجام بدهد حا انکه امثال من سرشار از جسارت و ایده های کاربردی هستیم ان وقت هیچ و به کناری نشسته ایم به تماشا وبا دیدن افق دور دست که اگر به همین منوال پیش برویم بایستی فاتحه شرکت ملی نفتکش را خواند به شخصه حاضرم با همه اشخاصی که در این شرکت جزء مدیران ارشد هستند شایستگی هایمان را مقایسه کنم ببینم تجربه آنها حرفی برای گفتن دارد یا خیر.
زرشک.
در شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت(اویک) اینگونه است و بازنشستگان نفت و گاز تمام پست های مدیریتی را در سیطره خود دارند و به جوانان اجازه رشد نمی دهند
کاش مسؤلین می دانستند با قوانینی که تصویب می کنند چه ظلمی به جوانان جویای کار می کنند کاش می دونستند چه لطمه ای به کادر سازی و ساختن مدیران فردا می کنند .... ای کاش به عزیزان حقوقش رو میدادید اما اجازه میدادید میدان دست جوانان باشه این دوستان ار مزایا در منزل استفاده می کردند خانواده شون اونها رو زیارت کنند مردم می فهمند که این نسل برای خواست خودشان چه کارها کردند اون موقع که بچه هاتون سن سربازی بودند خرید خدمت و اون موقع که دانشگاه ها ... بیچاره نسل سوخته دهه 60
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل