بازدید 10909
شکل‌گیری موج همراهی با مردم و جامعه؛

چه چیزهایی در این 40 سال مسئولان را از مردم جدا کرد؟!

حالا که قدم های اولیه همراهی با مردم و برداشتن حصارهای جداکننده مسئولان و مردم برداشته شده، اقدامات دیگری هم لازم است. مسئولان یکبار دیگر جملات قصار امام (ره) درباره وظایف دولت و حکومت در قبال مردم و مستضعفان را بخوانند و بر اساس آن تصمیم بگیرند، قدم های بزرگ تری برای نزدیکی به مردم بردارند و در حقیقت پشتوانه های مردمی حکومت را محکم و محکم تر کنند. نیاز به آسیب شناسی جدی این مساله داریم که چه چیزهایی در این 40 سال مسئولان را از مردم جدا کرده است؟!
کد خبر: ۷۶۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 28 January 2018

بعد از اقدامات تنی چند از ائمه جمعه برای برداشتن حصار بین مردم و مسئولان، اینبار «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در انتقاد به برخی اقدامات مسئولان که باعث جدایی و تفاوت بین آنها و مردم می شود، خواستار اصلاح این رفتار و همراهی بیشتر مردم با مردم و جامعه شد.

به گزارش «تابناک»، شمخانی در انتقاد به استفاده مسئولان از پاویون فرودگاه ها، گفته که «نمی دانم این پایون چیست؟ مسئولان چرا خودشان را از مردم جدا می کنند؟ او خطاب به مسئولان گفته که « از پایون استفاده نکنید و صف تان را از مردم جدا نکنید؛ شما هم مثل مردم عادی از ترمینال های عادی فرودگاه ها استفاده کنید.»

این سخنان دبیر شورای عالی امنیت ملی در حالی مطرح شده است که طی روزهای اخیر یکی از پروازها به دلیل دیر رسیدن یکی از نمایندگان مجلس با تاخیر قابل توجهی انجام شده بود، اما نه نماینده مذکور و نه شرکت هواپیمایی یاد شده هیچگونه عذرخواهی از مردم به دلیل تاخیر پرواز انجام نداده بودند.

چه چیزهایی در این 40 سال مسئولان را از مردم جدا کرد؟!

با این حال یکی از گلایه های جدی مردم را می توان به همین جدا شدن مسئولان از بخش های مختلف جامعه دانست که در جریان اعتراضات اخیر هم این موضوع مورد توجه بود؛ مساله ای که باید مسئولان بیشتر به آن توجه داشته باشند و تلاش کنند که فاصله ایجاد شده بین آنها و مردم جامعه کمتر و کمتر شود.

در حقیقت انقلاب اسلامی، یک انقلاب مردمی بود که بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی بر این بعد آن توجه جدی داشت. باور امام(ره) نسبت به مردم و نقش آنها در تثبیت حکومت یک باور حقیقی و اصولی بود و ایشان هرگز از روی مصلحت و ظاهرمندی این اعتقاد اعلام نمی شد. همین باور عمیق امام به مردم باعث شده بود تا آنها متقابلاً این احساس پاک و بی شائبه را با عشق ورزی و عقلانیت پاسخ بدهند.

نظام سیاسی برآمده از مردم در صورتی خواهد توانست ماندگاری بالایی داشته باشد که از یک پشتوانه قدرتمند مردمی که شامل عامه مردم اجتماعش می شوند، برخوردار باشد. امام خمینی(ره) در بره های مختلف و بویژه در روزهای سخت انقلاب و جنگ اصلی ترین مخاطب خود را آحاد مردم جامعه قرار می داد و از همین رو حکومت جمهوری اسلامی را حکومت مردم می خواند و بر خدمتگذاری مسئولان برای مردم تاکید داشت.

حالا با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب مسائل و موضوعاتی پیش آمده که صف بسیاری از مسئولان این انقلاب مردمی را از ولی نعمتان کشور؛ یعنی مردمی که انقلاب را شکل دادند، جدا کرده است. بسیاری از تحلیل گران بر این عقیده اند که مسئولانی که راه شان و صف شان جدای از مردم افتاده است، فقط شعار خدمتگذاری به مردم را می دهند و به این اصل اساسی انقلاب اسلامی اعتقاد صریح و واقعی ندارند.

بواسطه سال های سخت و اولیه انقلاب اسلامی و ترورهایی که توسط معاندان خارجی و منافقین صورت می گرفت، برخی اقدامات امنیتی درباره حفاظت از مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی صورت گرفت که بسیاری از آنها تا به امروز برجای مانده اند. حالا که جمهوری اسلامی در شرایط ثبات و امنیت قرار گرفته است دیگر نیازی به انجام برخی از اقدامات اضافی برای تامین امنیت و حفاظت از مقامات نیست.

مردم از اینکه مسئولان و کارگزاران آنها از قیمت اجناس و کف حقوق کارگران خبر نداشته باشند گلایه مندند. مردم به اینکه مسئولان را در فروشگاه ها نمی بینند که برای خود و خانواده شان خرید کنند و با گرانی ها آشنا شوند، معترضند. مردم از اختصاص صندلی های ردیف جلوی هواپیماها برای افراد خاص و تاخیر پروازها بدلیل دیر رسیدن یک شخص خاص یا مقام ناراحت هستند. حالا که نرده ها، حفاظ ها و حصارهای جداکننده مردم و مسئولان در نماز جمعه برداشته شده، خیلی چیزهای اضافی دیگر هم باید برداشته شود.

مردم گلایه دارند که چرا باید همه مسئولان برای هر سفر کوچک و بزرگی از پایون فرودگاه ها استفاده کنند و یا اینکه دردسرهای مردم در مترو، اتوبوس و ترافیک را احساس نکرده و از خط ویژه عبور کنند. مردم از اختصاص سهمیه های خاص به مسئولان، خانواده های آنان و برخی افراد خاص ناراضی هستند و تاکید دارند بسیاری از روندهای غلط و اشتباه باید برچیده و اصلاح شود.

حالا که قدم های اولیه همراهی با مردم و برداشتن حصارهای جداکننده مسئولان و مردم برداشته شده، اقدامات دیگری هم لازم است. مسئولان یکبار دیگر جملات قصار امام (ره) درباره وظایف دولت و حکومت در قبال مردم و مستضعفان را بخوانند و بر اساس آن تصمیم بگیرند، قدم های بزرگ تری برای نزدیکی به مردم بردارند و در حقیقت پشتوانه های مردمی حکومت را محکم و محکم تر کنند. نیاز به آسیب شناسی جدی این مساله داریم که چه چیزهایی در این 40 سال مسئولان را از مردم جدا کرده است؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۲۹
فکر میکنم یه کم دیر شده.
مسولین هم از فردا همه گوش می کنند وبه تابناک درود میفرستندکه از خواب بیدارشون کرد
تغییر ژنتیک لازمه داداچ. تغییر ژنتیک. باید ژن خوب تبدیل بشه به ژن عادی. واین کار به این راحتی نییس!!!
جناب سر دبیر محترم تابناک
وقتی مسئولین ما چون توده مستضعف زندگی کردند کشور راه امامان معصوم را طی میکند و‌گرنه تمام وزرا و معاونین فاصله زیادی با شیوه زندگی محرومان دارند وقتی عکس خانه وزرا دولت را درشبکه ها دیدم و بسیاری از اینان اینگونه نبودند فردی میگفت قیمت شومینه یکی از این آنان برابر کل زندگی چند خانواره
مردم کله مندند خیلی زیاد هم گله مندند. چاره کار چیست تابناک تو بگو....رسما بگویند ایران برای مسولان است وخلاص.
تبعیض آقا تبعیض. کافی یک نفر یک بار یه آقازاده ببینه. دیگه اون آدم به هیچی اعتماد نخواهد کرد
میزان اختلاس باعث جدایی شده سهم ها درست تقسیم نشد .
مرسی
تابناک حالا منظورت درمان دردهاست یا فقط سوپاپ اطمینانی
فقط یه نرده باعث ایجاد فاصله ملیون کیلومتری بین مردم و مسئولانه یه نرده فکری
راه حل مردمی بودن مسوولان چرخش نخبگان در قدرت است مسوولی که سالها. مدیدی پستی را داره یواش یواش از مردم جدا میشه
باید واقع بین بود؟مسئولین وقتی به مردم نزدیک میشوند که واقعیتهای جامعه رو ببینند و نسبت به آن رفتار مناسب نشان دهند.اگر باور داریم که مسئولان بخشی از مردم هستند!پس باید اجازه داد واقعا مردم بتونند مسئولین را انتخاب کنند!و نه مسئولین مردم را انتخاب کنند که کی خودی و کی نخودیست!!
در این سالها مسئولان در بحران ها و انتخابات و ا از مردم مایه گذاشته اند و مردم هم در تمامی موارد سنگ تمام گذاشته و پشت نظام را خالی نکردنند ولی ایا مسولین هم در بحران و وضعیت هایی مانندوضعیت بد اقتصادی و اعتراض نسبت به گرانی و بلایای طبیعی مثل زلزله و هزاران موارد دیگر که بر سر مردم در این سالها آمده است در کنار مردم بودنند و بجای وعده و وعید (بعضا هم دروغین ) به مردم در جهت شنیدن مشکلات مردم و رفع انها اقدام کرده اند در موارد اقتصادی فقط قشر اندکی از مردم یا به عبارت دیگر آقازاده ها استفاده شود و بیش از نیمی از امکانات بانکی و بخش هایه اقتصادی در اختیار این قشر باشد.
مهمترین چیزش روراست نبودن با مردم
ساده فرض کردن مردم
شفاف نبودن تو اقتصاد و قرادادها
و پرکردن ظرفیت مردم با کارا غلطتشون
نمدونن الان تو کره ماه یه اتفاق بیفته همه میفهمن
واقعا خیلی مطلب خنده داری نوشتی؟
دیگه خیلی دیره بابا کجایی؟
این حرفها رو 20 سال پیش باید می زدید.
اقا کجا برداشته شده؟ مسئولینی که بازنشستگی نمیشناسند نمیتوانند مانند مردم عادی باشند. علاوه بر این. این اقایان اینترنت را بلای جان میدانند. با این رفتارها هیچ چیزی اصلاح نمیشود.
پیشنهاد می کنم حقوق مسئولین را برای خودشان سپرده بلند مدت کنند فقط یک میلیون برای گذران زندگی به انها بدهند تا با مردم بیشتر اشنا شوند اتوبوس سوار شوند اگر بود ؟ برای بچه هاشون هدیه بگیرن خرج دانشگاه و چه و چه .....
جهت اطلاع تابناک:خواندنی ترین قسمت روزنامه شما قسمت کامنتهاست،باور کنید خبرها را همه جا میشور خواند.اما نظر مردم را منعکس کردن کار خوب و تقریبا کمتر در مطبوعات به آن توجه شده.
آنچه که من را از این سیستم جدا کرده اینه که من اصلا اصلاح پذیر نیستم!
سیستم کارش خیلی درسته!

امضا
ذلیل مرده
دیگه این سخنان دیر شده .
جواب این تیتر یک کلمه ست: روراست نبودن!
جوری که امروز وقتی در ستون سمت چپ سایت توان خواندم که: "امکان غرق شدن "ناوشکن دماوند" وجود ندارد"، در ذهنم منتظر خواندن خبر غرق شدن بودم، که با رسیدن به ستون وسط اخبار، خبر غرق شدن آنرا دیدم!!
ظاهرا مسئولین هرچه بگویند، تصور عکس آن به مراتب به واقعیت نزدیک تر است!
این طور نیست!؟
ما ز زر بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرما و ما را مس کنید
فاصله بین مردم و مسئولان از زمانی که مردم غیر خودی شدند
برداشتن نرده در نماز حمعه حتی در همه شهرها با اینکه کار پسندیده ای است ولی کار ساز نیست و علت آن این است کسانی که به نماز جمعه میروند فقط دنبال کار عبادی هستند و نه به امام جمعه کاری دارندونه به شرایطش والبته در مقابل بقیه ملت تعدادشان بسیار اندک است برای از بین بردن فاصله به خواسته های مردم باید بیشتر از این حرفها بها داد
تابناک ! چت شده ؟!
خودت میبری خودتم میدوزی !!
کی گفته مسؤولان از مردم جدا شده اند ؟
حالا یه چندتا دونه ( استثتا ) دلیل نمیشه حکم کلی صادر کنی .
مردم کاملا مسؤولین رئ از خودشون میدونن .
پاویون که سهل است. شاید مردم از مسؤولان توقع داشته باشند سیاستهای کلان کشور را با آنها هماهنگ کنند.
بعد چهل سال یکی دو نفر بفکرشون رسیده نرده ها رو بردارن چون باعث نابرابری در صف نماز جماعت است حالا حالاها باید صبر کنیم تا بقیه نرده و تبعیض ها و...بین مردم و مسولان برداشته شود شاید قرنها بگذرد
کاش یکی گوش بدهد. بویژه در خصوص پروازها که چنین تاخیرهایی مسخره و خلاف قوانین پرواز است
مردم !!؟ مسئولین !؟؟
یادش بخیر سال۷۶لشگر۲۲پیاده کوهستان سنندج سردارفرمانده لشگرتوصف سربازهای عادی ظرف غذاشو دست میگرفت وغذا توی صف میگرفت و باسربازها مینشست ومی خورد.بااینکه رستوران کادراز سربازها جدابود.دولتمردانی که شب سر بر بالشهای پرقو بگذراند وندانند که مردمشان کارتن توابند یا جای گرم وشکم سیر برای خوابیدن دارند کار بجایی نمیبرند.احسنت بر جناب شمخانی.اگر تمرکز زدایی از پایتخت برداشته شود و مسولین دراستانها زندگی کنند اکثرمشکلات حل خواهندشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل