بازدید 3041

هیات کشاورزی فنلاند در راه تهران است

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و سفیر فنلاند توافق کردند در دهه سوم بهمن ماه یک هیات از وزارت کشاورزی این کشور اروپایی برای پیگیری راهکارهای توسعه همکاری به تهران سفر کنند.
کد خبر: ۷۶۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵ 27 January 2018

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و سفیر فنلاند توافق کردند در دهه سوم بهمن ماه یک هیات از وزارت کشاورزی این کشور اروپایی برای پیگیری راهکارهای توسعه همکاری به تهران سفر کنند.

به گزارش شنبه تارنمای وزارت جهاد کشاورزی، «هومن فتحی» در دیدار با «کیو نوروانتو» سفیر فنلاند در تهران، تاکید کرد باید شرایط آشنایی شرکت های خصوصی 2کشور بیش از پیش فراهم شود.

وی از بررسی شرایط همکاری شرکت های خصوصی 2 کشور در این دیدار خبر داد.

جمهوری فنلاند در شمال اروپا منطقه اسکاندیناوی قرار دارد که پایتخت آن هلسینکی است که از نظر مساحت، هشتمین کشور در اروپا به شمار می رود.

فنلاند یکی از کشورهایی است که هرسال در صدر جدول کیفیت بالای زندگی در جهان قرار می‌گیرد.

تولید ناخالص داخلی فنلاند 185 میلیارد و 900 میلیون دلار است که 2٫5 درصد آن در بخش کشاورزی، 31٫7 درصد آن در بخش صنعت و 65٫9 درصد آن در بخش خدمات تولید می‌شود.

صادرات این کشور شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی، آهن‌آلات، الوار، کاغذ و خمیر کاغذ است که به آلمان (11٫3 درصد)، سوئد (10٫5 درصد)، روسیه (10٫1 درصد)، بریتانیا (5٫6 درصد)، آمریکا (6٫5 درصد) و هلند (5٫1 درصد) صادر می‌شود.

واردات این کشور شامل مواد غذایی، نفت خام و فراورده‌های آن، مواد شیمیایی، تجهیزات حمل و نقل، آهن و فولاد، ماشین‌آلات، پارچه و الیاف پارچه و پشم است که از آلمان (15٫6 درصد)، روسیه (14 درصد)، سوئد (13٫7 درصد)، هلند (6٫6 درصد)، چین (5٫4 درصد)، بریتانیا (4٫7 درصد) و دانمارک (4٫5 درصد) فراهم می شود.

در سال های گذشته تبادل هیات های همکاری بین 2 کشور افزایش یافته است که در این زمینه می توان به سفر رییس جمهوری، وزیر و 2معاون وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران به فنلاند و سفر معاون وزیر اقتصاد فنلاند به تهران اشاره کرد.

امضای چندین سند همکاری مانند سند 'همکاری های کشاورزی'، سند 'همکاری در زمینه جنگل' و سند 'دامپزشکی' در دستور کار ایران و فنلاند قرار دارد که تاکنون سند یادداشت تفاهم همکاری در زمینه 'جنگل و مدیریت منابع طبیعی' بین 2 کشور امضا شده است.

ایران و فنلاند در زمینه ماشین آلات کشاورزی، شیلات، بذر، جنگل، مدیریت آب و آموزش و تحقیقات برای گسترش همکاری ها آماده اند.

پنجم آبان ماه پارسال «سائولی نینیستو» رییس جمهوری فنلاند، به تهران سفر کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با وی اعلام کرد: به دلیل مسائل تحریم، روابط اقتصادی 2کشور در سال های گذشته در سطح مطلوبی نبود که این دیدار آغازی برای توسعه روابط خواهد بود.

«حسن روحانی» اعلام کرد: می توان در زمینه های انرژی، حمل و نقل، صنعت و معدن، محیط زیست، کشاورزی و جنگلداری برای توسعه روابط 2کشور اقدام کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه روابط بانکی و اعتبار صادراتی می تواند پایه اصلی برای توسعه روابط اقتصادی باشد، در این سفر تصمیم گیری شد تا در زمینه بانکی شاهد روابط خوب باشیم.

زمینه های علمی، دانشگاهی و فناوری های پیشرفته بویژه در زمینه آی. سی. تی و گردشگری از دیگر بخش های مورد اشاره روحانی برای توسعه روابط 2 کشور بود. 

روحانی اعلام کرد: در آینده پروازهای مستقیم بین 2 کشور برقرار و همچنین راه آهن ایران به هلسینکی از طریق باکو- مسکو و همچنین روابط ریلی قزاقستان، روسیه و ترکیه برقرار می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل