بازدید 1597

نخست وزیر پاکستان: توئیت‌های ترامپ از نظر ما موضع رسمی آمریکا نیست

شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن پست آمریکا گفت، او توئیت‌های مناقشه برانگیز دونالد ترامپ علیه پاکستان را به عنوان سیاست رسمی آمریکا در قبال کشورش در نظر نمی‌گیرد.
کد خبر: ۷۶۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 27 January 2018

شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن پست آمریکا گفت، او توئیت‌های مناقشه برانگیز دونالد ترامپ علیه پاکستان را به عنوان سیاست رسمی آمریکا در قبال کشورش در نظر نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان در این مصاحبه گفت: سیاست‌های رسمی قرار نیست از طریق توئیت‌ها اعلام شوند بلکه با اسناد یا نشست‌های رسمی اعلام می‌شوند.واقعیت‌های میدانی چیزهایی را که ترامپ می‌گوید پشتیبانی نمی‌کند. ما به جنگ علیه تروریسم متعهد هستیم. درباره این موضوع تردیدی وجود ندارد.

عباسی در عین حال گفت: از ۱۵ سال پیش تاکنون روابط آمریکا و پاکستان به رغم آنکه قبل از آن قدرتمند بود یک چرخه نزولی را طی کرده است.

او خاطر نشان کرد: آمریکا کمک اقتصادی به پاکستان ارائه نمی‌دهد و میزان کمک‌های امنیتی نیز ناچیز است.

نخست وزیر پاکستان خاطر نشان کرد: کشورش در حال پیشبرد بزرگترین جنگ علیه تروریسم است.

او افزود: ما ۲۰۰ هزار سرباز خود را امروز در جنگ علیه تروریسم در مرز غربی خود شرکت داده‌ایم. ما در این جنگ ۶۵۰۰ سرباز را از دست داده‌ایم. ما همان دشمنی را شکست داده‌ایم که مابقی کشورهای جهان نتوانسته‌اند در افغانستان در میدانی یکسان و با منابع ما شکست دهند.

نخست وزیر پاکستان گفت: حتی یک مورد وجود نداشته که اطلاعاتی را به ما درباره این تهدید ارائه دهند و علیه آن اقدام نشده باشد.

نخست وزیر پاکستان در عین حال تاکید کرد که سیاست رسمی کشورش این است که هیچ گونه پناهگاه تروریستی در خاک پاکستان وجود نداشته باشد.

وی افزود: کافی است کسی به ما محلی را که مشکوک باشد اطلاع دهد و ما هم علیه آن اقدام خواهیم کرد.

او همچنین گفت: پاکستان بدون هیچگونه قرارداد یا دریافت پولی به آمریکا در افغانستان از نقطه نظر لجستیک زمینی و هوایی پشتیبانی ارائه می‌دهد و قرار نیست توئیت‌های ترامپ بر سیاست ما تاثیر بگذارد.

عباسی همچنین به ترامپ توصیه کرد وضعیت را از نقطه نظر پاکستان ببیند و گفت: واقعیت کشور پاکستان خیلی متفاوت از درکی است که او دارد.

نخست وزیر پاکستان در عین حال درباره میزان تاثیر حمله‌ای که در سال ۲۰۱۱ علیه مخفی‌گاه اسامه بن لادن در خاک پاکستان از سوی نیروهای ویژه آمریکایی صورت گرفت گفت: این پاکستان نبود که بن‌لادن را پنهان کرد اما در این حمله حاکمیت پاکستان نقض شد و هیچکس نیز این حقیقت را که اسامه بن‌لادن یک مجرم تحت تعقیب بود، رد نکرد اما آنها باید وقوع این حمله را به پاکستان اطلاع می‌دادند.

شاهد خاقان عباسی درباره تحولات سیاسی داخل کشورش نیز گفت: دادگاه عالی پاکستان تصمیم در قبال برکناری نواز شریف از نخست وزیری گرفت که محل تردید است اما بازگشتی در کار نیست زیرا تصمیم مربوط به دادگاه عالی بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها