بازدید 2225

استفاده از کارت ملی هوشمند در معاملات ملکی

کد خبر: ۷۶۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 27 January 2018

سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور از آغاز استفاده سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور از کارت ملی هوشمند برای احراز هویت افراد در معاملات ملکی در دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیف‌الله ابوترابی با بیان اینکه قرار است سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از استفاده از کارت ملی هوشمند رونمایی کند، گفت: مقرر شد در دهه فجر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از کارت ملی هوشمند برای احراز هویت استفاده کند، یعنی با کارت ملی هوشمند مشخص شود که فرد حقیقی معاملات ملکی را انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است، اظهار کرد: مردم انتظار دارند که یک کارت هوشمند داشته باشند به همین دلیل هیات وزیران طی مصوبه‌ای مقرر کرد که این امکان فراهم شود وتجمیع کارت‌های هوشمند صورت گیرد. در حال حاضر نیز در برخی شعب بانک ملت استفاده از کارت ملی هوشمند به‌جای عابر بانک امکانپذیر است و امیدواریم استفاده از این کارت در باقی دستگاه‌های اجرایی نیز امکانپذیر شود.
تشکیل کمیته تجمیع کارت‌های هوشمند

سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال افزود: در همین راستا با ابلاغ و امضای وزیر کشور کمیته تجمیع کارت ‌های هوشمند با ریاست رییس سازمان ثبت احوال تشکیل شد، وظیفه این کمیته این است که پیگیر مصوبه هیات وزیران باشند و در صورت امکان از صدور کارت‌های هوشمند موازی جلوگیری شود، یعنی این کمیته موظف است مراکزی که طبق قانون بایستی کارت صادر کنند را بررسی و در صورت لزوم اصلاحات قانون انجام شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان