بازدید 4546
نتیجه اطلاعات نزد کمیته بررسی سانحه سانچی محرمانه است/ زمان اعلام نتیجه رمزگشایی جعبه سیاه سانچی قابل پیش‌بینی نیست

نتایج بررسی سانحه سانچی فعلا محرمانه است

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از پایان مصاحبه با پرسنل شناور چینی فله بر کریستال توسط کمیته بررسی سانحه سانچی خبر داد.
کد خبر: ۷۶۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ 26 January 2018

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از پایان مصاحبه با پرسنل شناور چینی فله بر کریستال توسط کمیته بررسی سانحه سانچی خبر داد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس با اعلام اینکه پنجشنبه عصر مصاحبه با پرسنل شناور فله بر چینی کریستال به پایان رسید، اظهار کرد: کمیته بررسی سانحه سانچی که متشکل از چهار کشور ایران، چین، پاناما و هنگ کنگ است، موفق شد مصاحبه با پرسنل چینی فله بر کریستال را با توجه به سوالاتی که مدنظر بود، در قالب دو گروه انجام دهد.

وی ادامه داد: علاوه بر مصاحبه، شناور فله بر کریستال به طور کامل توسط گروه کمیته بررسی سانحه سانچی مورد بازدید و به اصلاح معاینه شد تا اطلاعات مربوطه به دست آید. این کمیته امشب در بندر خوشان می‌ماند و فردا به سمت بندر شانگهای حرکت می‌کند تا ادامه کار را در دستور کار قرار دهند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در مورد محورهای توافق‌نامه چهارجانبه به امضا رسیده بین ایران، چین، هنگ کنگ و پاناما جهت انجام تحقیقات مشترک درباره سانحه نفتکش سانچی، بیان کرد: این تفاهم‌نامه چهارجانبه در مورد فرآیند، شیوه بررسی اطلاعاتی و برخی مسائل از این دست به امضا رسیده است.

نتیجه اطلاعات نزد کمیته بررسی سانحه سانچی "محرمانه" است

حق شناس افزود: انجام مصاحبه با پرسنل شناور فله بر کریستال جهت جمع آوری اطلاعات است، همانطور که باز کردن جعبه سیاه در همین راستا است. همچنین باید بدانیم که اطلاعات بدست آمده توسط کمیته بررسی سانحه بر اساس تفاهم نامه چهارجانبه به امضای رسیده بین کشورهای ایران، چین، هنگ کنگ و پاناما محرمانه باقی خواهد ماند تا نتیجه بررسی‌های کمیته مشخص شود.

نمی‌توان زمان اعلام نتیجه رمزگشایی جعبه سیاه سانچی را پیش بینی کرد

وی در مورد آخرین وضعیت جعبه سیاه نفت کش سانچی و اعلام زمان نتیجه رمزگشایی آن، تصریح کرد: اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه (VDR) سانچی باید رمز گشایی شود و دلایل سانحه از آن استخراج خواهد شد، اما در مورد نتیجه نهایی بررسی‌های صورت گرفته نمی توان پیش بینی انجام داد، چراکه ممکن است این اقدام هفته‌ها و ماه‌ها به طول بیانجامد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان