بازدید 3448
۱

عدم ساماندهی کولبران نشانه بی تدبیری مسئولان

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس عدم ساماندهی کولبران را نشانه بی تدبیری مسئولان ذی ربط دانست و گفت: 95 و نیم درصد قاچاق از طریق معابر رسمی و با کانتینر وارد کشور می شود و تنها نیم درصد قاچاق از طریق معابر کولبری است.
کد خبر: ۷۶۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 25 January 2018

 

رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از مخالفت نمایندگان با بررسی یک فوریت طرح ساماندهی معابر مرزی کشور ( معابر کولبری و ته لنجی ) انتقاد کرد و گفت: بعد از پیگیری از طریق 15 وزارت خانه، سازمان و نهادهای مختلف بررسی یک فوریت این طرح در صحن علنی مجلس در دستور کار قرار گرفت و به رای گذاشته شد که نمایندگان با بررسی فوریت آن مخالفت کردند بنابراین طرح به صورت عادی مورد بررسی قرار می گیرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه ساماندهی معابر کولبری و ته لنجی مطالبه جدی مردم استان های غربی و جنوب غربی کشور است، افزود: امنیت ملی در گرو معیشت، رفاه و اقتصاد مرزنشینان بوده و امنیت پایدار در صورتی در مرزها تحقق می یابد که تامین معیشت و اشتغال دائم و پایدار در دستور کار قرار گیرد.

وی با انتقاد از اینکه چرا باید در مرزها جوان ایرانی با گلوله ایرانی کشته شود، تصریح کرد: این موضوع نشانه بی تدبیری مسئولان است زیرا نتوانسته اند اقدامی موثر در جهت ایجاد شغل و تامین معیشت و اقتصاد مرزنشینان داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: چرا جان کولبری تنها باید برای درآمد50 هزار تومانی به خطر افتد؛ انتظار داشتیم فوریت طرح ساماندهی معابر مرزی کشور ( معابر کولبری و ته لنجی ) مورد بررسی قرار گیرد که وضعیت کولبران سریع تر تعیین تکلیف شود.

خضری با بیان اینکه طرح ساماندهی معابر مرزی دارای 9 ماده است، گفت: در مواد این طرح، شناسایی و احصا و صدور کارت‌های تردد برای کولبران و همچنین شناسایی اهالی ساکن در 20 کیلومتری شعاع مرزی و همچنین به ازای هر مرزنشین دارای کد فعالیت جابجایی، حداکثر 20 محموله در ماه به صورت شناور لحاظ می‌شود که به صورت نرم‌افزاری در دفترچه ثبت می‌شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بی توجهی به معیشت مرزنشینان باعث خالی شدن این مناطق از سکنه شده است در حالی که با ایجاد بازارچه های مرزی می توان وضعیت زندگی آنها را سامان داد و امنیت و منافع ملی کشور را تامین کرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه 95 و نیم درصد قاچاق از طریق معابر رسمی و از طریق بنادر با کانتینر وارد کشور می شود، تصریح کرد: تنها نیم درصد قاچاق از طریق معابر کولبری است؛ مقام معظم رهبری فرمودند منظور از مبارزه با قاچاق مبارزه با کولبر نیست بنابراین مبارزه با قاچاق نباید تنها منتهی به کولبر شود؛ انتظار می رود با تصویب طرح ساماندهی معابر مرزی مشکلات کولبران رفع شود

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تخم مرغ دزد عاقبت شتر دزد میشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر