بازدید 6805
۲

طوفانی از برف و یخبندان در راه اردبیل

کد خبر: ۷۶۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 25 January 2018

‌مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از فردا با ورود سامانه سرد بارشی طوفانی از برف و کولاک و یخبندان در هفته پیش رو استان اردبیل را فرا می‌گیرد.

‌علی دولتی مهر در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: این سامانه سرد بارشی که مناطق مختلفی از استان اردبیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از امروز پنج شنبه و با ورود سامانده جدید آغاز شده و اوج بارش‌ها در روزهای جمعه و شنبه خواهد بود.

وی با بیان اینکه به دنبال فعالیت این سامانه در مناطق شمالی استان اردبیل 10 تا 20 سانتیمتر و در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل 30 تا 40 سانتیمتر و ارتفاعات تا نیم متر بارش برف اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی این سامانه یخبندانی است که بعد از خروج شرایط بارشی در اساتان اتفاق می‌افتد که پیش‌‌بینی می‌کنیم دمای هوا در اواسط هفته آینده به 20 درجه زیر صفر برسد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: به دنبال اعلام چنین شرایط جوی از سوی هواشناسی ما جلسه‌ای را با محوریت شورای هماهنگی مدیریت بحران برگزار کردیم تا با آمادگی بیشتر به استقبال این سامانه سرد بارشی برویم.

دولتی‌مهر گفت: در این جلسه مقرر شد نسبت به فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر در روزهای برفی به ویژه تاکسی و اتوبوس‌های شهری اقداماتی انجام شده و با اعلام به موقع تعطیلی مدارس بازگشایی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی در اولویت قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه این سامانه سرد بارشی در کل هفته آینده استان اردبیل را با یک شرایط زمستانی واقعی روبرو خواهد کرد، افزود: امیدواریم این بارش‌ها کمبود نزولات جوی را در سه چهار ماه آینده برطرف کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
خزیدن روی برف ویخ چه حال و ثوابی داره
ایشالا کل ایران برف بیاد تا ذخیره آب تامین بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل