بازدید 2928

واعظی: مذاکره موشکی با کسی نداشتیم

کد خبر: ۷۶۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 24 January 2018

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در گفتگوی رئیس جمهور با مردم بخشی از موضوعات مطرح شد، گفت: دو هفته دیگر در نشست خبری رئیس جمهور موضوعات دیگری مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تشکیل کارگروه مشترک تعدیل در برجام بین اروپا و آمریکا گفت: درباره برجام موضع نظام، دولت و وزارت خارجه یکسان است ازنظر ما این مذاکرات تمام شده است و تحت هیچ شرایطی با هیچ عنوانی بازنخواهد گشت این یک نکته روشن است که بارها و بارها به همه کشورهایی که پیرامون این مساله بحثی داشتند، گفتیم.

وی افزود: اینکه کمیته تشکیل می دهند و پیرامون برجام بحث می کنند این کار را بکنند وقتی ایران به عنوان اصلی ترین کشور در این موضوع در این کمیته حضور ندارد و چنین چیزی را قبول نمی کند آنها هر کاری دوست دارند بکنند.

واعظی ادامه داد: با چین، اتحادیه اروپا و روسیه مذاکره کردیم و آنها پذیرفته اند که اگر برجام بخواهد بماند باید با همین چارچوب باشد پس برای ما تشکیل چنین کارگروهی اهمیت ندارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره مذاکره پیرامون توان موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: بارها گفته‌ایم آنچه مربوط به توان دفاعی و موشکی ماست قابل مذاکره نیست. ما در این باره با هیچ کسی مذاکره نکردیم. این در دنیا عرف است که وقتی مسئولین با هم مذاکره می کنند طرفین صحبت های هم را می شنوند اما اینکه توافقی کردیم یا کمیته ای تشکیل شده که روی مساله موشکی مذاکره کنیم چنین چیزی وجود ندارد.

واعظی درباره اینکه گفته می شود سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران با هدف مذاکرات موشکی است، گفت: قطعا راجع به توان دفاعی از جمله موشکی با هیچ کشوری مذاکره نمی کنیم. اینها مربوط به مسائل داخلی ماست و خود ما پیرامون آن تصمیم می گیریم. ما برای توسعه توان خود در تمام زمینه ها از جمله توان موشکی با کسی مذاکره نمی کنیم.

وی گفت: این بعید است که فرانسه به نیابت آمریکا برای مذاکره پیرامون این مساله به کشورمان سفر کند. فرانسه یک کشور مستقل است و حتی در بسیاری موارد با آمریکا اختلاف نظر دارد.

واعظی گفت: سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران ربطی به این مذاکرات اخیر آنها ندارد. این سفر از قبل طراحی شده است، موضوعات بین المللی بین ما و فرانسه لیست بلند بالایی دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین نیازی نیست که سفر مقامات فرانسوی به ایران به نیابت از آمریکایی ها انجام شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره ممنوعیت فعالیت نیروهای مسلح در زمینه اقتصادی گفت: این یک تصمیم است که رئیس جمهور بر آن مصمم است. البته فقط نیروهای مسلح هدف نیستند این دستور را به بنیاد شهید، سازمان تامین اجتماعی و بانک ها دادند؛ دولت اعتقاد دارد که باید تصدی گری خود را تا جای امکان کم کند تا در زمینه اقتصادی این تصدی گری به صفر برسد.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا در مقابل این روند بخش خصوصی تقویت شود تا این بخش ها بتوانند با ساماندهی مناسب فعالیت خود را ادامه دهند. بنگاهداری باید به مردم و بخش خصوصی واگذار شود بنابراین این تصمیم مربوط به همه بخش های دولت است و تنها محدود به نیروهای مسلح نیست. اینکه در دوره ای کارخانه ای یا شرکتی واگذار شده باید در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره گفتگوی دو شب گذشته رئیس جمهور از طریق رسانه ملی با مردم و انتقادهایی که به کلی گویی ها مطرح شده است، عنوان کرد: رئیس جمهور در هر مصاحبه ای برای هدف گذاری های انجام شده مسائلی را مطرح می کند. نمی تواند در هر مصاحبه به تمام موضوعات بپردازد. دو شب گذشته بخشی از مسائل موجود در کشور را مطرح کردند و تا دو هفته دیگر با خبرنگاران داخلی و خارجی مصاحبه خواهند داشت و بخشی دیگر از مسائل موجود در کشور را در آن نشست خبری مطرح می کنند. مهم است آنچه در گذشته مطرح نشده بود، مطرح شود. رئیس جمهور در گذشته درباره برجام، تورم، رونق اقتصادی و گرانی صحبت های زیادی کردند. این بار هدفگذاری کردند درباره بافت های فرسوده، اشتغال، آلودگی هوا و حق شهروندی صحبت کنند. طبیعی است در زمان محدود به بخشی از موضوعات پرداخته می شود.

واعظی گفت: بازخوردهای این مصاحبه از نظر ما مثبت بوده است، فکر می کنیم خوب است این نوع گفتگوها با مردم ادامه داشته باشد ضمن اینکه تنوعی بود و موضوعات خوبی مطرح شد.

وی درباره مجری گفتگوی رئیس جمهور گفت: تنوع همین است دیگر، سه، چهار نفر هستند که به طور ثابت در این برنامه شرکت می کنند، این بار تنوع بود و فرد دیگری که تفاهم بین دولت و صدا و سیما بود، انتخاب شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان