بازدید 18831
صداقت و سخن گفتن به زبان مردم خواسته اصلی جامعه؛

چرا مردم از سخنان رئیس‌جمهور ناراضی‌اند؟

بنابراین، جمع بعد مادی و روانی سخنان مسئولان که اشکالات زیادی در نحوه بیان و عنوان شدنش وجود دارد، می توان از دلایل عمده نارضایتی مردم از سخنان شب گذشته رئیس جمهور ارزیابی کرد. به نظر می رسد، باید ادبیات رئیس جمهور و مقامات نزدیکی بیشتری به ادبیات و خواسته های مردم پیدا کند، غرق شدن در آمار و ارقام اقتصادی که صرفا می توان از آن جهت ثبت در تاریخ بهره برد، نه در جیب و زندگی مردم؛ اشکال اساسی است که دولتمردان باید فکر جدی برای رفع این نقیصه و پرداختن به مطالبات واقعی جامعه داشته باشند.
کد خبر: ۷۶۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 24 January 2018

«حسن روحانی» رئیس جمهور سه شنبه شب بار دیگر مسقیم از طریق تلویزیون با مردم گفت و گو کرد؛ گفت و گویی که متفاوت از دیگر گفت و گوهایی بود که تا کنون رئیس جمهور با مردم انجام داده بود، هم از حیث انتخاب مجری، هم از حیث نوع و نحوه مطرح شدن سئوالات و مهمتر از همه، از جهت نارضایتی بالای مردم از سخنانی که روحانی شب گذشته بر زبان آورد و به عقیده مخاطبان هیچ نکته جدید و قابل تأملی را به همراه نداشت.

به گزارش «تابناک»؛ این نارضایتی مردمی و عدم اقناع جامعه از سخنان رئیس جمهور را می توان با مراجعه به نظرسنجی های اینترنتی و همچنین نظرسنجی هایی که از طریق شبکه های اجتماعی صورت گرفت و یکی از آنها را هم اتفاقا مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک انجام داده، دریافت. در اکثر این نظرسنجی ها، نارضایتی مردم از سخنان رئیس جمهور بالای 70 درصد است.

از شب گذشته تاکنون، تحلیل ها و سخنان مختلفی درباره سخنان روحانی و چرایی نارضایتی مردم از آن ارائه و گفته شده است؛ موضوعاتی که بخشی به تکراری بودن اظهارات رئیس جمهور اشاره دارد و اینکه نکته جدیدی در آن دیده نشده است. برخی هم گفت و گوی دیشب را شو و نمایش و عدم اشاره به موضوعات اصلی و مهم ذکر می کنند. عده ای هم تقصیر این نارضایتی مردم و عدم پاسخگویی رئیس جمهور را بر گردن مجری برنامه انداخته و معتقدند او تبحر لازم را در این زمینه نداشته است.

چرا مردم از سخنان شب گذشته رئیس‌جمهور ناراضی‌اند؟

آنچه نویسنده این مطلب تلاش دارد از سخنان شب گذشته رئیس جمهور استخراج کند، اشاره به  دو بعد عدم نارضایتی مردم از سخنان رئیس جمهور در گفت و گوی زنده تلویزیونی است؛ موضوعاتی که بخشی از آن به عدم تحقق توقعات اجرایی، مالی و مادی مردم از دولت و شخص رئیس جمهور برمی گردد و بخش دیگری از آن هم انتظارات روانی و عدم تحقق آن را شامل می شود.

در بخش نخست، به نظر می رسد که علاوه بر ایراداتی که به فرصت کم این گفت و گو، مطرح نشدن همه مشکلات و معضلات، عبور سریع رئیس جمهور از برخی موضوعات و عدم توانایی مجری در پیگیری سؤال تا رسیدن به جواب قانع کننده، ندادن پاسخ شفاف به برخی سؤالات به ویژه سئوالات اقتصادی و همچنین اشاره ناکافی به دلایل ظهور و بروز اعتراضات مردمی و توقعاتی که پس از آن وجود دارد، وارد است؛ عدم تحقق توقعات اجرایی، مالی و مادی مردم از دولت و شخص رئیس جمهور از مهمترین موضوعات است که مهمه موارد ذکر شده در آن مستتر است.

مردم شب گذشته منتظر بودند تا روحانی صادقانه تر با آنها سخن بگوید و اطلاعیه خوانی نکند. مردم به واسطه اعتراضاتی که اخیرا در خصوص مشکلات اقتصادی جامعه صورت داده بودند، انتظار داشتند که رئیس جمهور خودمانی تر با آنها حرف بزند و به اقدامات دولت در بخش اقتصاد اشاره های ملموس داشته باشد، به گونه ای که این اقدامات اقتصادی دولت را با یک دو دوتا چهار تای جیبشان هم خوان بدانند.

متأسفانه آنچه دیشب رئیس جمهور گفت، شبیه مصاحبه ها و گفت و گوهای قبلی بود و تفاوت ماهوی ملموس و زیادی نسبت به گذشته نداشت؛ مسأله ای که دقیقا بر خلاف انتظارات مردم از مصاحبه شب گذشته روحانی بود. جامعه انتظار داشت، علاوه بر اشاره به اقدامات اقتصادی ملموس و قابل روئیت، رئیس جمهور صراحتا از نشدن ها و نتوانستن های خود و دولتش هم بگوید که اگر چنین سخن گفته می شد، حتما برای مردم قابل پذیرش تر بود و این گفت و گو این همه ناراضی نداشت.

موضوع دوم مسائل روانی و انتظارات مردمی از آنچه رئیس دولت و مسئولان بر زبان می رانند، است. در روزها و ماه های اخیر سخنان، اظهار نظرها و عده هایی به خصوص از سوی مقامات دولتی گفته و داده شده است که عملا اتفاقات بر خلاف آنچه گفته شده، روی داده است؛ لذا انتظارات و توقعات مردم از این ناحیه برآورده نشده و آنها به لحاظ روانی نمی توانند خیلی از مسائلی که گفته می شود را بپذیرند.

دو نمونه کاملا عینی از این اظهارات و وعده ها، سخنان «ولی الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی در خصوص کاهش قیمت ارز و اینکه گفته مردم اگر ارز بخرند، ضرر خواهند کرد! است. در کنار اظهارات ارزی سخنگوی دولت و همچنین سخنان او درباره خودروهای هیبریدی که البته بلافاصله هم تکذیب شد. جمع این سخنان نشان می دهد که مردم از لحاظ روانی نسبت به سخنان نادرست و یا موضع گیری های غلط مسئولان خسته اند.

چطور می شود ارز نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته، بیش از هزار تومان افزایش قیمت داشته باشد و بیش از 30 درصد افزایش، آن وقت کسانی که نسبت به خریداری آن و حفظ دارایی شان اقدام کرده باشند متضرر شوند؟ همچنین سخنگوی دولت به عنوان منعکس کننده نظرات قوه مجریه اولا باید با اطلاع دقیق نسبت به یک مسأله و موضوع اظهار نظر و موضع گیری کند، در ثانی اگر اطلاع ندارد، صادقانه بگوید؛ نمی دانم. حتما بیان ندانستن یک مسأله نشان دهنده ضعف نیست و در احادیث هم این مسأله مورد تأکید قرار گرفته که ندانستن عیب نیست و از گفتن نمی دانم، خجالت نکشید. مردم هم این گونه سخن گفتن ها را بیشتر می پذیرند.

بنابراین جمع بعد مادی و روانی سخنان مسئولان که اشکالات زیادی در نحوه بیان و عنوان شدنش وجود دارد، می توان از دلایل عمده نارضایتی مردم از سخنان شب گذشته رئیس جمهور ارزیابی کرد. به نظر می رسد باید ادبیات رئیس جمهور و مقامات نزدیکی بیشتری به ادبیات و خواسته های مردم پیدا کند، غرق شدن در آمار و ارقام اقتصادی که صرفا می توان از آن جهت ثبت در تاریخ بهره برد، نه در جیب و زندگی مردم، اشکال اساسی است که دولتمردان باید فکر جدی برای رفع این نقیصه و پرداختن به مطالبات واقعی جامعه داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۱۱۹
ما که اصلا گوش ندادیم تاراضی باشیم یا ناراضی
مشخص بود که چیز خاصی برای گفتن نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
ما گوش نداده ناراضی هستیم چون میدونستیم چی میخواد بگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
تابناک جان
عذرخواهی ما را به دولت برسان
بخاطر اینهمه مشغله و کار و زحمت و ناراحتی و ناشکری مان!!؟
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
اگر بگم که ایشون مخاطبشون را چی فرض کرده که به خودم و بقیه توهین کردمه اما باید یک واقعیت مهم را ببپذیریم که فهم مردم ازواقعیت ها ی جامعهبا آن چیزی که مسئولین متوجه میشن فاصله از زمین تا آسمون داره.واین یک تراژدی است. وقتی که من از درد میگویم یعنی آنرا حس کردمه و رنج آنرا چشیدمه حالا هرجور اونرا برای یک مسئولی توصیف کنم که دردی نداره هیچگاه نمیتواند فهم این موضوع کنه
ایول آقای روحانی . خیلی باحالی .خوب همه رو سرکار گذاشتی.
واقعآ ما مردم مستحق جواهری همچون شماییم.

روحانی مچکریم که داری دمار از روزگارمون در میاری.
علت ناراضی بودن مردم بیشتر به این خاطره که فقط حرف شنیدن و عملی هیچوقت توش نبوده,و همه از این حرف و حرف یه جورایی خسته شدن
تابناک تازه داری یاد میدی وقتی چیزی برای گفتن ندارد چه جوری حرف دل خوش کنک بزنه؟!!!!!!!! مردم مغز حرفا را میفهمند یعنی وقتی مدیریت انحصاری برای کسب و کار فامیلیت داره دولت یعنی چیزی براش مهم نیست فقط سیستم ارباب رعیتی میخواد حاکم کنه
درسته
انصافا یادمه احمدی نژاد میومد جلوی دوربین چنان عاطفی با مردم در مورد هدفمندی صحبت میکرد که مردم باهاش همراهی کردن تو سهمیه بندی بنزین و کارت سوخت و صرفه جویی بنزین و یارانه و ....
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
مردم باهاش همراهی می کردن چون نمی دونستن چه خاکی قراره به سرشون بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
منفی اشتباه بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
احمدی هر چه بود از جنس همین مردم بود. خونه مردم را قوطی نمی خوند.
خونه خودش و وزرایش بالای 40 ملیارد تومن نبود، که درد مردم رو نفهمه.
روحانی اختیار نداره، اما اگرم اختیارات کامل هم داشته باشه، دغدغه اش با مردم فرق می کنه.
مردم واقعا هیچ وقت مسئولان را صادق ندیدند! هر نابینایی میتواند شرایط کشور را ببیند و درک کند!بحران مشروعیت و نارضایتی مردم موج میزند.اما گویا آنها نمیخواهند ببینند! بخدا اشتباه میکنید،کمی جلوتر بریم شاید دیگر دیر شود. واقعا حرفهای ایشان مایوس کنند بود،همه ما میدانیم رئیس جمهوری قدرت زیادی ندارد! اما همینکه تریبون دارد میتواند با مردم صادقانه حرف بزند.
البته خوب ایشان هم بخشی از حاکمیت است و نه مردم!!
عوارض و مالیات و قیمتها همچون کشورهای اروپائی است ولی در عوض حقوق ها ثابت و امکانات و رفا اجتماعی پس رفت داشته ، اصلا به محیط زیست توجهی نمیشه ، قاچاق کالا از گمرکات داره صورت میگیره و خیلی بی عدالتی ها .
انتظار داشتیم دولت بتونه جلوی این مسائل را بگیره ولی در عوض دیدیم با این مسائل همسو شده .
این خود جامعه است که اکنون سخنان سطحی، بدون سند و دلخوش کن را بر سخنان عمیق، مستتد و هشدار دهنده ترجیح میدهد. واقعیت این است که وضعیت فرهنگ کار و تولید در کشور ما بشدت در وضعیت ناکارآمد و خارج از خطی میباشد که با این وضعیت هیچ مقامی توانی جز دادن وعده هایی که خودش هم میداند محقق نخواهد شد ندارد. آنچه مورد نیاز است یک تحول فرهنگی عمیق به سمت گرایش به باور تولید به عنوان حلال مشکلات از باور فعلی پول حلال مشکلات است. پول و ثروت نتیجه تولید، کار و خدمات است نه تولید و کار و خدمات نتیجه تزریق پول.
چون ایشان پاسخی نداشتند و فقط در برابر هر سوالی هر چیزی که خودشون دلشون می خواست توضیح میدادند نه پاسخ قانع کننده
خیلی خشک و بی روح سعی می کرد به سوالات فرمایشی جواب بده احساس کردم کل ایران بدهکار ایشون هستش
تابناک جان شاید مثال جالبی نباشه ولی چون واسه هممون ملموسه این مثال رو میزنم
جریان سخنان دولت و مسولان شده شبیه داستان چوپان دروغگو انقد حرف هایی زدن که برعکسش انجام دادن
الانم حتی ریس جمهور و آقای سیف و ... هم اگه راست میگن دیگه کسی نمیتونه باورش بشه!!و مردم احساس خوبی ندارند وقتی میگنند درست میشه فکر میکنند بازم حرفه و فقط میخوان جو آروم بشه.
باید کاری کنند که این ذهنیت از ذهن مردم پاک شه و مردم دوباره اعتمادشون برگرده و این امر فقط با روراستی، صداقت و شفافیت و صرف زمانی نسبتا طولانی امکان پذیره.که البته کار خیلی سختیه.و اگرم غیر از این باشه روز بروز اوضاع بدتر میشه متاسفانه بنظرم طبق شواهد,مردم تا حدی آستانه تحملشون پر شده
در همین زلزله اخیر ،اگه دولت خدمت رسانی درستی انجام میداد ،میتوانست امید رو به کل کشور برگردونه ولی حیف که دنبال مسائل دیگری هستند.
شنيدن كي بودمانندديدن
یکی از مسئولین متوجه شدم اختلاس میکنه به رئیس ایشان اشاره کردم فردای انروز ان شخص که اختلاس میکرد منو به دفترش خواست و رفتم و گفت تو منو به فلانی شکایت کردی .فلانی یعنی من و من یعنی فلانی برو و اینطرف ها پیدات نشه و تهدیدم کردند. حالا با این وضعییت شما چه انتظاری دارید.
پدر جان مردم اين كشور از نجيب ترين مردم جهان بشمار مي روند و همانگونه كه تا به امروز اثبات كرده اند تحمل هر درد و رنجي را به جان خريده اند از جنگ گرفته تا فدا كردن فرزندانشان رشيدشان براي اين مرزو بوم ولي مشكل اساسي اين مردم با مسئولين محترم اين است كه در گفتار و و عملكرد مديران اجرايي كشور صداقت نمي بينند و از شنيدن لفاظي هاي بسيار ايشان خسته و روي گردانند .
ازانتخاب مجری طنز باید فهمید که سخنان رییس جمهور هم بیشتر به طنز شبیه بود
واقعا شما هم سرتون رو کردین تو برف مردم از سخنان آقای روحانی فقط ناراضی نیستند بلکه از عملکرد این چند ساله ایشان ناراضی هستند و خواهان عدم کفایت هستند
مردم از وضعیت اقتصادی بیکاری و افزایش قیمت ها و دلار ناراحت هستند
ریشه آشوبهای اخیر اقتصادی است
شو تلویزیونی جالبی بود مردم گوسفند نیستند
در متن نوشته شده بود "مردم به واسطه اعتراضاتی که اخیرا صورت داده بودند..."
اما طبق اعلام تمام نهاد های رسمی دولتی ، امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی "مردم" نبودند که اعتراض کردند بلکه عده بسیار کمی!! از عناصر فریب خورده! و خود فروخته! بودند که به تحریک آمریکا و آل سعود و داعش و بعثی(!!!) ها علیه امنیت کشور اقدام کردند و طبق فرمایش رییس جمهور یکی دو روزه جمع شدند!!
همه حرفها یک طرف ولی جالب بود دولتیه دویا سه هفته مونده به22 بهمن اومدن با مردم حرف زدن و تا امروز هموعده های پوچ برای بازار ارز دادن و میدن.
ضعف رشیدپور تو این برنامه کاملا معلوم شد. ای کاش تو این برنامه شرکت نمی کرد. عین بچه ها که از پدرشون قول می خوان برای خریدن چیزی، همش با التماس می گفت قول میدین اینکارو بکنین؟ قول میدین اون کارو بکنین. ما که تا حالا ندیده بودیم در مصاحبه ها از سران مملکتی قول بگیرن.
رشیدپور اشتباه کرد و از این به بعد طفلکی اعتماد به نفس خودش رو هم از دست میده.
خوبه همین که فهمیدید رییس جمهور قلبهایتان،همان که چرخ اقتصاد را به گونه ای می چرخاند که رونق همه جا را فرا می گیرد،صداقت ندارد،یک گام به جلو است.
مردم نه تنها از سخنان رییس جمهور،که از اعمال ایشان و همه مسولین ناراضی اند. عدم صداقتی که طی تکرار شده،چپاول بیت المال که سعی در لاپوشانی آن داشته اند و رفتارهای دوگانه سیستم (قطع دست دزد گوسفند و آزاد بودن دزدان صندوقها و اختلاس ها)و هزینه های سنگین برون مرزی در حالی که مردم کشور به شغل و نان شب محتاجند،چیزی از اعتماد و مشروعیت باقی نگذاشته.
اگر برخی هم بر این باور غلطند که با فشار، جامعه ساکت شده سخت در اشتباهند.جریانات اجتماعی درست مثل آب عمل میکنند: اگر جایی به مانع سختی برخورد کنند،روزنه دیگری میجویند و بالاخره وقتی فشار زیاد شد و راهی یافته شد،سیل به راه می افتد!
بارها و بارها فرصت اعتماد سازی به مسولان داده شد،ولی هر بار سرخوش از اینکه جامعه ساکت شده،بیشتر به راه اشتباه خویش رفتند و دستشان را به جیب ملت گشودند و دروغ بافتند.
حال به جایی رسیده ایم که مردم حتی اگر از مسولین حرف راست هم بشنوند باور نمیکنند(به نمونه حادثه سانچی دقت بفرمایید!)
لایک نکنید!!!!!!!!!!!!!
چه پیغام بذاریم چه نذاریم.... چه انتقاد بکنیم چه نکنیم....... چه تو نظر سنجی شرکت بکنیم چه نکنیم .......
اصلا" چه فرقی میکنه؟؟ برای کی نظرات ما مهمه؟؟ کو گوش شنوا؟؟ مسئولین نه براشون نظر مردم مهمه...... نه تغییر تو رفتارشون میذاره و نه حاضرن کنار برن و جاشون رو به افراد لایق تر بدن.......... اونا باید دوره ریاستشون تو اون پست و مقام تموم شه.... بعد از اونهم تو یه پست دیگه خدمت !! کنن به جامعه!
مسئولین نالایق هم نه تنها برکنار نمیشن بلکه در نهایت از مسئولیتی پایین تر به بالاتر ارتقاء درجه پیدا میکنن!!!!
نوشتن این نظرات و گذاشتن پست ، فقط و فقط یه سوپاپ تخلیه فشاره و یه دلخوشکنک الکی عوامانه بابت ثبت نظراتمون و یه لذت بچگانه بابت اینکه دو نفر دیگه لایکش کنن!!!
وقتی هم که به مرور این نظرات جواب نده در نهایت منجر به تخلیه ای در فشار بالاتر با ریختن مردم تو خیابونا و شعار و ....... بعدشم آشغال و اغتشاشگر خواندن و برخورد و ضرب و شتم و در نهایت خودکشی تو بازداشگاه....!!
بعدشم یه مدتی آرامش مقطعی تا تخلیه بعدی......................!
با تمام احترامی که برای ایشون دارم ولی حرفهاش تنها خودش رو راضی کرد دردی از حال ما دوا نکرد.
اگه محمود بود گوش میدادم ولی حسن اینکاره نیست!!! محمود باز وقتی گفت مسکن مهر میسازم مسکن مهر رو ساخت حالا درسته به قول بعضیا قوطی داده دست مردم ولی بالاخره داده یا نه؟ ولی حسن گفت ما رو از یارانه بی نیاز میکنه ولی کو بی نیازی از یارانه؟!!! محمود گفت مجروحین تصادفات رایگان بستری بشن تو بیمارستانها و اینکار رو کرد ولی حسن چی؟ حسن گفت همه رو رایگان بیمه سلامت میکنه الان زده زیرش و باید ملت هزینه برای بیمه سلامت پرداخت کنن!!! یا مثلا حسن گفته بود مسکن اجتماعی میده دست مردم کو مسکن اجتماعی؟؟ یا سایت راه انداخت برای کسانی که بیکار هستند ولی بعدش سایت به تاریخ پیوست!!!! کلا هرچی حسن گفته عمل نکرده
مردم کی راضی هستند ؟
وقتی نمی تونه حقایق رو بگه چکار کنه.وقتی طرف رییس بانکه و با اسلحه سراق رییس بانک مرکزی میره ایشون چطور حقایق رو بگه
شما یک‌ مسول پیدا کند صادقانه حرف بزند بقیه پیش کش
اقای ریس جمهور وزا و سایر مسئولین این حق مردم ایران نیست که اینگونه زندگی کنند . شعارهای توخالی و تهمت زدن به دیگران تنها عملکرد این دولت بود.
اگر هم ناراضی باشیم پشیمان نیستیم چون کاندیدایی بهتر از روحانی بین نامزد های انتخابات نبود ، این عدم رضایت فقط مربوط به روحانی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
میتونستیم رای ندیم و اینطوری اعتراض خودمون رو به شورای نگهبان نشون بدیم
آقای روحانی نامبر وان حرف زدنه.
آقای رییس جمهور من به عنوان فردی که تحصیلات مدیریتی دارم البته بی ادعا ، عرض میکنم یک مغازه بقالی با مدیریت جعفر آقا سر کوچمون هست که قطعا اگر تا شب همانروز بداند دخلش با خرجش تراز نباشه مغازه را باز نمیکنه و میره سراغ کار و پیشه دیگه اما من متحیرم از مدیریت شما که علیرغم علم به بی کفایتی تعدادی از اعضاءدولت شما هنوز در راس امورند و اصلا الفبای مدیریت و کسب درآمد برای مملکت را بلد نیستند البته بلدند ولی برای جیب مبارک خودشان
آقای رییس جمهور من به عنوان فردی که تحصیلات مدیریتی دارم البته بی ادعا ، عرض میکنم یک مغازه بقالی با مدیریت جعفر آقا سر کوچمون هست که قطعا اگر تا شب همانروز بداند دخلش با خرجش تراز نباشه مغازه را باز نمیکنه و میره سراغ کار و پیشه دیگه اما من متحیرم از مدیریت شما که علیرغم علم به بی کفایتی تعدادی از اعضاءدولت شما هنوز در راس امورند و اصلا الفبای مدیریت و کسب درآمد برای مملکت را بلد نیستند البته بلدند ولی برای جیب مبارک خودشان
با یک اقدام بسیار ساده میتونین دله همه مردم رو بدست بیارین و باعث رضایت مندی بسیار عموم مردم بشین : تعرفه خودرو را مانند سایر کشورها حذف کنید ... قیمت خودرو کاهش پیدا کنه و عموم مردم بتونن مثل سایر کشورها خودروی خوب سوار بشن... مطمئنا" آلوگی هوا هم با این خوردوها کاهش خواهد یافت....
برای شرکتها خودروسازی هم که 40 ساله فقط هزینه برای این مردم بدبخت داشته با واگذاری به بخش خصوصی یا شرکتهای خارجی مطمئنا" ایجاد شغل خواهیم داشت....
به اقای روحانی بگوئید از تیم مقابلتان فقط با شجاعت میشود امتیاز گرفت و بس . این طریقی که شما پیش گرفته اید نتیجه ای جز یک باختن ابرو ریزانه هیچ حاصلی ندارد . اگر نکنید انوقت است که با نهایت احترام باید به شما عرض کنم که سرنوشت خودتان هیچ برای ما مهم نخواهد بود . این ملت هستند که موقعیتی را تقدیم شما نموده اند و شما با سکون و ایستایی و کندی موقعیت سوزی میکنید . و این بسیار نابخشودنی است . چون تیم مقابل شما این دفعه اگر موفق شوند محال است اجازه دهند موقعیتی اینچنین پیش بیاید !
قانون اساسی وچارت سازمانی ما ایراد دارد وتا قانون اساسی اصلاح نشود کشور به صورت خودروی چند فرمونه اداره میشود دولت به سمت اهدافش حرکت میکند ارگانهای خارج از دولت اگر همسو نباشند به سوی دیگر وحرکت پیشرفت متوقف میشود این قانون اساسی قدرت را از مردم گرفته ونظر مردم را تقریبا کم اثر کرده است حتما بایستی اصلاح شود
تابناک چرا اینقدر سیاه نمایی میکنی؟ مردم از سخنان رئیس جمهور ناراضی نیستند مردم از مصاحبه سطحی و بدون چالش ناراضی اند. مجری مناسب این مصاحبه نبود. یک کارشناس اقتصادی و یک کارشناس سیاسی باید در مقابل رئیس جمهور قرار بگیرد نه یک مجری تلویزیونی
چون مثل اسلاف گرامیشون فقط آدرس غلط به مردم دادن و وانمود کردن انگار خواسته واقعی مردم رو متوجه نشدن. البته به ایشون انتقادی نیست چون رییس جمهور تو این مملکت ته اختیاراتش افتتاح یه کارخونه آدامس سازیه..
ریا و دورویی دولت را ما سپرده گذاران کاسپین با تمام وجود حس کردیم وقتی که روز قبل از انتخابات رئیس کل بانک مرکزی به همه سپرده گذاران فرمودند که مشکل سپرده گذاران حل شده است و از روز بعد از انتخابات می توانند طبق یک برنامه زمانبندی مطالبات خود را دریافت کنند و پس از انکه رای بسیاری از این سپرده گذاران را به خاطر این خوشحالی در حل بزرگترین مشکل زندگیشان بدست اوردند تازه شنبه بعد از انتخابات مردم فهمیدند که این اقای سیف چه بلائی به سرشان اورده است
میدونید چرا مسؤولین هیچ نگرانی از بابت اعتراض و انفجار مردم در ایران ندارند؟

چون همگی، چه خود و چه فرزندانشون، تابعیت انگلیس و کانادا دارند. تا مملکت به هم بخوره، میدونن که دیگه این مملکت از بین میره و سریع فلنگو میبندن به سمت منزلهای میلیون دلاری خود در غرب
دوره ما دوره رسانه ها و آزادی اطلاعات هست. مردم می دونن تو مملکت ما یه چیزایی هست که نباید باشه و انتظار دارن رییس جمهور منتخب دنبال رفع این مشکلات باشه نه شنیدن حرفهای تکراری. ما هم می دونیم مشکلات یک شبه حل نخواهد شد، ولی دوست داریم بشنویم و ببینیم که با ریشه مشکلات برخورد میشه.
خيلي جالبه تابي جون چرا مثبت و منفي ها را دستكاري ميكنيد؟! همين دو كامنت آخر وقتي من مثبت زدم 16 تا بود و وقتي دوباره به اين مطلب مراجعه كردم ديدم 0 است؟!
چرا؟؟!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
بنظر می رسد برای مردم اهمییتی قایل نیست وگر نه این طور صحبت نمی کرد
آقای روحانی به هیچوجه صداقت در گفتارشان دیده نشد واقعا مردم از دید ایشان عوام هستند کافیست نیاز به عمل است آقای روحانی
تعداد مثبتها در دو كامنت آخر زياد بود چرا يكدفعه 0 شد؟؟!؟؟!؟!
کشور به طبقه سرمایه دار و فقیر تبدیل شده و ایدئولوژی حمایت از سوریه و عراق ...در ان دخیل است و درست کاری را میکنیم که اروپا و امریکا می خواهند.بی ثباتی کشور سرمایه دارها را راهی ان کشورها میکند.نفت را ارزان می خرند و اجناس اروپایی امریکایی را با هزینه هنگفت دریافت میکنیم این است تجارت ما.هیچ نا پدری با فرزندانش هم این کار را نمیکند
اصلی ترین دلیل این نارضایتی ها اینه که مردم ترسیدن واز اینده ناامیدن چرا که تو تمام این سالها نه از اصلاحات نه از اصولگرا آبی گرم نشده این هم به قول خودشان میانه روها و حالا مردم نگرانند که بعد از این چکار کنیم
مزدم از این وضعیت جون به لب شدن دیگه
وقتی 80 میلیون در هر قشر و گروهی به جان هم افتاده و خدا را در نظر نگرفته و همه چی شده پول و پول و پول...! توقع دارید یک نفر همه امور را در 8 سال ریاست کشور سامان دهد...! با مجرمان بجنگد و فساد را ریشه کن کند..؟ رفاه ایجاد کند..؟ به داد مردم بدبخت برسد..؟ کجای دنیا همچین فرمول وجود دارد و کارساز است که در ایران قابل انجام باشد..؟ مردم عزیز و هم وطن های گرامی بیدار شویم..! هر کس اول از خودش انتقاد کند..!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
حد اقل دوتا کار رو بگو سامون داده باشه، بقیش پیشکش
خداروشکر که وقتم را صرف گوش سخنان دکتر نکردم.........
روحانی چیزی برای گفتن نداردبخاطرهمین حرفهاش تکراری وسطحیست ایشان تمام توانش روبرای حفظ برجام بیفرجام بکارگرفته وضعیت مردم واقتصاد براش اهمیتی نداره چون سیاست واقتصادنمیداندایکاش کوتاه بیایدودست بردارد کشور مدیر باسواد بالی سیاسی واقتصادی میخواهدایشان بهتره تادیرترنشده خودشراکناربکشدوباینکاربزرگترین لطف را به مردم بکند
باید بگم متاسفانه ریس جمهور آینده را نمی بینم... حتی اگر تکرار می کنم 1000 بار تکرار کند... مگر اینکه اصلاحات اساسی ( نه از نوع خاتمی و عارف و کروبی موسوی نادان) در کشور شود که اگر نشود سوریه دوم خواهیم شد و دودش به چشم من که در این مملکت خواهم ماند خواهد رفت
امیدوارم کشور در صلح بماند امیدوارم...
مسئولین رو باید ممنوع المصاحبه کنن و بگن فقط کار کنین ... مردم نه خنده شما رو میخوان، نه تیکه به مسئولای قبلی و نه حاشیه روی های بی مورد!! فقط زندگی میخوان این مردم....
همونطور که در گذشته مردم صاحب هیچی از این مملکت نبودن الانم نیستن و بعدا هم نخواهند بود .اینکه میگن خلایق هرچه لایق فقط مناسب ما مردم ایرانه و بس ! و دولتمردا هم فقط دنبال مطالبات خودشونن ولاغیر .
بنده خدا چیزی نداره که تعریف کنه...تنها راه برای ما تعامل یا دنیا و فنا نکردن منافع کشور برای کشور دیگر است.این سیاست دیگر شکست خورده است و باید تغییر کند در غیر اینصورت سقوط ازاد نزدیک است و همین چیزی هم که الان داریم به کلی نابود خواهد شد!هر کشوری به فکر منافع مردم خودش است و هرگز خود را برای دیگری فنا نمیکند.
من طرفدار دولت یا آقای روحانی نیستم امانمی دانم چرا مصاحبه رئیس جمهور را صادقانه نمی دانید وشما برای عدم صداقت سخنان رئیس جمهور وهرمسئولی بایدمصداق روشنی ارائه کنید. اقداماتی که رئیس جمهور درمورد ریزگردها ، رفع آلودگی ، موسسات اعتباری و اشتغال گفت کجایش دروغ بود ؟ به ثمررسیدن اقدامات زمانبراست .کارها یک روزه ویک شبه به نتیجه نمی رسد .مشکلات انباشته شده کشور اززمان گذشته را یادآوری نمی کنید وازکسی هم پاسخی نمی خواهیدولی انتظارداریدهمه ی آنها دراین دولت حل وفصل شود . انصاف داشته باشیم ودرمقابل هزینه هایی که دولت برای حل مشکلات کشورهزینه کرده از او انتظارداشته باشیم وازاوسوال کنیم .
خطاب به نویسنده مقاله ایا هیچ نکته مثبتی در مصاحبه نبود؟رواج یآس ناامیدی در جامعه واینکه دولت به هیج وجه توانایی انجام کار ی را ندارد برای چیست ؟چرا از رییس حمهور نمی پرسید کدام افرادبا نفوذ هستندکه محفوظ از تعقیب هستند در پس موسسات اعتباری ورشکسته قرار دارند با احتمال زیاد نویسنده آ نها را می شناسد(مثل همیشه این اظهار نظر منتشر نمی شود)
چهارشنبه 4 بهمن96 ساعت 11 دلار 4620 تومان
چرا مطالب را درست انتخاب نمی کنید از کجا معلموم مردم ناراضی هستند.
داداش پخش زنده نبوده به نظر ضبط شده بود نوري كه از پنجره ميد مال روزه نه شب تازه حين پخش يكجا تصوير پله داشت كه مربوط به كات شدن يا مونتاژ تصوير بوده
اين كارا زشته نكنين
معنی به اصطلاح "مصاحبه خاص" را هم فهمیدیم !
آیا علت اعزام وزیر کار برای پیگیری حادثه سانچی موضوع روز ودرد مردم است یا پرداختن به ریشه بحران بیکاری و رکود مطلق وگرانی و ناکارمدی برجام که منجر به اعتراضات اخیر شد؟؟؟!!!!
اتفاقا با توجه به شرایط جامعه و جلوگیری از هر گونه
التهاب آفرینی آقای روحانی بسیار پخته عمل کرد
همه میدانند واقعیات جامعه ما چیست
سخنان مشکل گشا نبود فقط حرف فقط شعار فقط سرشماری مشکلات هیچ راهکاری داده نشده چه زمانی اقدام عملی می شود
اگر به ریزگردهای خوزستان رسیدگی نشود مردم دیگه نمی تونند اونجا بمونند و تبدیل به بیابان خواهد شد و به قول رئیس جمهور این مناطق تبدیل به منطقه ای برای پرورش تروریست خواهد شد
همانطور که ریئس جمهور برای عراق و مناطق بدون سکنه این تجویز رو کردند چرا فکری برای کشور خودمان نمی شود
اگر ریزگردها کل مناطق جنوبی کشور تا کرمان و سیستان را بگیرد این مناطق دیگه قابل کنترل نخواهند بود و تبدیل به محلی برای رشد تروریسم خواهد شد چرا بعد از چندین سال هنوز اقدامات جدی نمی شود
چون تو این مملکت فقط باید پزشک شد بقیه آدم نیستند!!!
مجرى برنامه بسيار ضعيف سئوال ميكرد. تقريباً يك ربع ساعت را تلف ماجراى كشتى غرق شده كرد. نه اينكه موضوع بى اهميتى بود ولى از شصت دقيقه برنامه يك چهارم وقت صرف آن مطلب كردن زياد بود.
چون تو این مملکت فقط باید پزشک شد بقیه آدم نیستند!!!
روحانی اشتباه کردم بهت رأی دادم احمدی نژاد بهتر از تو بود.
مردم از همه نا امید شدند. چون آنهایی که الان به خاطر این اوضاع خوشحالند اگر سر کار بودند اوضاع خیلی بدتر از الان بود.
مصاحبه ای نه درشان ملت بزرگ ایران و نه رییس جمهور
سئوال جالبی چرا مردم ناراضی هستند
اولا نوع چیدمان سئوالت و دوم جواب انها را دقت کنید
حرفی از گرونی بیکاری اشتغال و .... جای تو این مصاحبه نداشت با کلی گویی نمیتوان به هدف حتی فکر کرد رسیدن پیشکش
بابا حرف زدنو قول و وعدهو وعید دادن عمرش تموم شد عمر این دولت 8 ساله حدود 5 سالشه به بطالت و بلا تکلیفی گشذت اینده هم مشخص احتمالا دولت بعدی خواهد گفت مقصر دولت قبلی امیدوارم زنده نباشم تا این حرف را نشنوم
رئیس جمهوری که بیاد تعرفه واردات خودروی هیبریدی رو زیاد کنه بعد بگه این خودروها اسمشون هیبریدیه و هیچ فرقی با خورروهای دیگه نداره معلومه که به فکر شرکتهای خودروسازی و افراد خاص هست نه مردم ،این شخص دست پخت همان 4 درصدی ها می باشد که ثابت کردن از 96 درصد بیشتر هستند
شما تندرو ها یا ....هرچی اسم خودتونو میگذارید بدانید
روحانی و دولتش رویهم رفته طیف معقولی اند و درست اینه که انتظارات نابجا و بیهوده درست نکنید و
ظرفیت بالاتر از این نیست بسیاری از مردم نسنجیده انتظاراتی رو مطرح میکنند که به واقع ناشدنی است
یه جوری نوشتی که باید انگار روحانی حرف مردم پسند بزنه تا مردم راضی بشن. این حالت میشه احمدی نژادی عزیزم. مردم از حرف زدن چه معمولی و چه گوش نواز خسته شدن. عملکرد درست و فوری میخوان. کار از صحبت گذشته
تو ایران فقط باید یا سهمیه داشته باشی یا آقازاده باشی یا کنکور قبولشی و پزشک بشی در غیر این صورت بدبختی!!!!
روحانی تو و وزیرات فقط وعده می دین .
واقعا نمی دونم این مسوولین اصلا عاقبت خودشونو بعد از مرگ درک نمی کنند اینها در نامه عملشون فقط دارن ناله و نفرین مردم را جمع می کنند خدا را شکر که ما مسوول مملکت نیستیم
آقای روحانی تیم بسیار ضعیفی برای اداره کشور دارد.
مشاوران ایشان هم مانند وزرای انتخابی ایشان توانمند نیستند.
البته اینقدر در مدت 12 سال گذشته همه را از دور و بر خود رانده ایم و با انگ و ننگ چسباندن به دگراندیشان و کار بلدها به اصطلاح آنرا را طرد کرده ایم که الان محدود به انتخاب افراد باقی مانده فعلی هستیم. بعلاوه آنقدر پارتی بازی کردیم که جوانهایمان به جای فراگیری حرفه و کاری بتوانند در آینده برای کشور مفید باشندو امید داشته باشند اگر در زمینه ای تلاش کرده باشند توسط مقامات دیده می شوند ؛ خیر ، چون حس می کنند با رانت کارها پیش میرود و اگر هم رانتی نداشته باشند از کشور می روند یا از تخصصشان دور می شوند.
دولت آقای روحانی کلا ذهن استاتیکی دارد و ذهن ایشان پویا نیست،و خود ایشان هم مسایل را از یک جنبه می نگرند و سیستماتیک با موارد برخورد نمی کنند.
بهمین خاطر است که ناهماهنگی بین وزرای کابینه ی ایشان ، که البته خود وزرا هم گرفتار روز مرگی هستند و بی برنامه ، در بین کابینه های بعد از انقلاب مشهود تر است.
اگر واقعا بخواهیم کشورمان درست شود خیلی خیلی جای کار دارد .
منتهی آمدن افرادی مانند ایشان زمان بازنگری و شروع کار را به عقب می اندازد و البته هزینه های آنهم بیشتر خواهد شد.
حال آنکه منابع ما در حال کمتر شدن است و هزینه استفاده از آنها هر روز بیشتر می شود.
ایشان گویا آمده چند صباحی بر سر کار باشد و برود. و بگوید نشد خب چون منابغ نبود ، قبلی ها خراب کردند و لابد در آینده هم میگویند : بعدی ها سیاه نمایی می کنند.
از این نظر است که صجبتهای ایشان به دل نمی نشیند و امیدی به بهبودی نیست.
بدلیل اینکه آقای روحانی اکثر شعارشان در حوزه اقتصاد و سیاست مربوط به بلوک غربی تحقق یافته مثلا. آزدی بیان . عقیده . حقوق شهروندی و ورزش بانوان و ورزشگاه . حق اعتراض ..در جوامع اسلامی امکان پذیر نیست فقط شعاری در همان وقت انتخابات بود . مثل این هست که بانک و بورس . شفاف سازی دارایی ..مربوط به دستاورد غربی را در جوامع سنتی که اقتصاد قبیله ای و گروهی هست اجرا کنی چنین چیزی اصلا امکانپذیر نیست . یعنی در اقتصاد ایران هیچ شرکتی خارجی را اجازه نمیدهیم در صنایع ما در تولید و توزیع دخالت کند چون احساس خطر میکنیم . ولی چین و ژاپن و کره ...این شکلی نیست . پس مردم به رای که با شعار توسعه سیاسی و اقتصادی داده میشود ولی رییس جمهور در اجرا با چالش مواجه میشود مردم هم ناراحت میشوند
ملت از همه ناراضیند
فقط آدم های بیکار میشینن به این حرفا گوش میدن . بیکاری ؟؟؟؟؟؟
ما ناراضي نيستيم
ناراضی کدومه آقا ما عصبانی هستیم از ایشون
به نظرم اصلا صادق نبوده با ملت
دولت روحانی حتی بالاتر از دولت روحانی کار خاصی نمیتوانند بکنند چون تمام پول و ثروت در بخش مسکن و ملک در فعالیت هست یعنی چیزی که در جامعه ارزشش روز بروز بیشتر شده ملک و مسکن هست اگثر در این بخش عمدا یا سهوا رکودی شود دیگر بخش های کشور را تحت تاثیر قرار میدهد . دولتها حق ساختن خانه برای مردم را ندارند بلکه در حوزه های بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و امنیت و محیط زیست برای اینکه به توسعه عدالت نزدیکتر هست وارد میشوند دیگر حوزه ها نه دولت و نه نظامیان حق ورود ندارند . پس رونق اقتصادی مربوط به مردم هست. در دنیا دولتها کار ایجاد نمیکنند .
علت سیاه شدن آنی تصویر چی بود؟؟؟
نکنه پخشتون غیر زنده بود ها!؟!؟!؟!
رئیس جمهوری که علم روز ندارد و در پیش پا افتاده ترین مورد حتی فرق خودروی هیبرید و معمولی را نمی داند، چطور می تواند اقتصاد یک کشور را از ورطه نابودی نجات دهد؟
هیات وزیران هم بدتر از رییس جمهور- قانونی تصویب می کنند که تعرفه 4 درصدی برسد به 45 درصد، در حالیکه از الفبای موضوع بی خبرند!
اینها ژنرالهایی هستند که وعده تدبیر و امید داده بودند. کدام تدبیر؟
اگر بحث اظهار نظر است باید مخالف موفق درج شود نه به گونه ای که تاییدمطلق نویسنده باشد بار هم درج نکنید
با سلام ظاهرا اقای رشید پور و... چند شغله هستند اگه فضا را برا ی جوانان باز کنند بهتر نیست مصاحبه را هم گوش نکردم ولی خواندم جالب نبود !!!
سوال از هر مقامی را مردم باید بپرسند اینکه سوالها از قبل هماهنگ بشود نتیجه اش همین می شود مجری نی گوید جرا در سفر به کرمانشاه از ماشین پیاده نشدید ایشان هم می گوید پیاده شده ام تصویرش هم هست سوال من این است جناب ریس جمهور آنها که ۱۱۰۰۰میلیارد تومان پول مردم را دزدیدند چه کسانی هستند
چرا برخی نظرات به سرعت درج میشود بقیه نیز فیلتر میشوند ما تا رسیدن به آنچه که ادعایش را داریم خیلی فاصله داریم .
ما هم خدایی داریم.
"همه ما میدانیم رئیس جمهوری قدرت زیادی ندارد! اما همینکه تریبون دارد میتواند با مردم صادقانه حرف بزند.
البته خوب ایشان هم بخشی از حاکمیت است و نه مردم!! "

جملات بالا را نظر یکی از کاربران است . وقتی اختیار ندارند نمی تواند صادقانه بگوید........
چون محافظه کارانه عمل میکند ،مردم انتظار تغیرات اساسی وبنیادی را دارند ،چون در زمان انتخابات ،دو دیدگاه ،به مردم ارایه.گردید ،و مردم انتخاب نمودند ،؟
وزرا و مسئولین در دولت روحانی در حال واردات کانتینری اجناس هستند بعد ملت انتظار دارن اشتغال ایجاد بشه ! حالا چه چیزی وارد می کنند بروید به لیست گمرگ نگاه کنید . خاک چوب و ذرت و سوزن و لباس و پوشاک و بیل و دسته کلنگ و سنگ قبر! و ماهی و مربا و مسواک و چوب بستنی .... . فقط من این را می دانم که تا چند وقت دیگر بیکاری گسترده ای ایران را فرا می گیره . دولار های نفتی عوض اینکه صرف ساخت کارخانه و ورود تکنولوزی به ایران بشه برای واردات اجناس استفاده می شه و این یعنی خطر بزرگی برای اقتصاد ایران
دولت روحانی پرهزینه است مثلا حقوق های نجومی وزیران ایشان . 500 میلیون و... بعد ملت انتظار دارند دولت برای انها کاری کنه خخخخ
آقای روحانی جوابهای شما درشان ملت ایران نبود.انگار برای دبستانیها حرف میزدی .شما در پرداخت حقوق وبیکاری وحشتناک ملت مانده اید بعد صحبت از کلید به کلید خانه های قدیمی وجدید میکنید.این طرح های کلیدی دیگر جواب نمیدهداگر نمیتوانید کاری کنید وعده ی وکلید راندهید.چون کلید خیلی وقته گم شده
رفع مشکل گردوغبارتعامل با عراق وعربستانه.باعربستان که مشکل داریم عراق هم که تا الان داعش توش بود والان هم درگیر مشکلات بعدازجنگه.این یعنی هیچوقت مشکلات حل نخواهدشد.پس لازم نیست رییس جمهوربیادتو تلویزیون وازرفع گردوغباربگه.اون کانونهایی روهم که درختچه کاشتن هنوزکه خبری نیست تا ببینیم چه خواهدشد.الان دلارو جلوشوبگیریدکه داره همه چیزبازگردن میشه
باسلام ما که در صحبتای آقای رئیس جمهور هیچ امیدی ندیدم ولی به لطف رئیس دفترشان که فرمودند درصحبتای آقا رئیس جمهور نکات امید وار کننده هم بود حتمآ برای رئیس دفترش حرفهای امید وار کننده زده است اگررئیس دفترش سری به فضای مجازی وسایتها بزند متوجه خواهند شد
واقعیات مصاحبه با جناب روحانی :
1-چهره ایشان جوریه که نمی تواند احساسات وی را بیان کند . برخلاف چهره دکتر محمود.چهره ایشان بازگو کننده احساس نیست.
2-طرز صحبت کردن ایشان سرد و قالبی و دارای جمله طولانی است که بعد از سه خط گفتن فعل آخرش گذاشته می شود . جملات کوتاه موثر ندارد.
3-کلمات و جملات مورد استفاده ایشان از گفتگوی محاوره ای مردم خیلی دور و فاصله دارد.
4-جوابهای دکتر روحانی جذابیت ندارد . دیپلماتیک حرف میزند. مقایسه کنید با مجادله اخیری که دکتر محمود با دو نفر لباس شخصی در ساحل بوشهر داشتند .
5-سخنرانی های دکتر حسن هیچ شور و شعفی ندارد .
6-دکتر روحانی همه به فکر بعد از چهارساله . اصطلاحا پساریاست جمهوری.
با این وصف ،رای دادن به غیر از دکتر روحانی در هر دو دوره 4 ساله در نگاه بلند مدت به نفع ایران و ایرانی بود.
چون در این شرایط رکود،گرانی،سرسام‌آور بودن هزینه ها، فقدان درآمد، توقف اکثریت مشاغل، و افزایش روز افزون فقر،بدهی وگرسنگی، لبخند زدن به مجری صداوسیما ودوربین ومردم فقط میتونه موجب عصبانیت، جوشش وخروش سیل اعتراضهای مضاعف مردم رنجدیده وفهیم ایران زمین شود....
اقدامات اقای روحانی
گرانی تخم مرغ
گرانی دلار
قطع حمایتهای مالی از تولید کنندگان
قطع یارانه ها
نیمه کاره گذاشتن پروژه های دولت قبل
استفاده نکردن از شاه کلید او با یک کلید میخواست همه قفلها را باز کند
با سلام
مردم از وعده های پوچ و بی اساس دیگر خسته هستند و وقتی حرفهایه خوب زده میشود ولی در عمل نتیجه عکس دارد و سفره مردم هر روز خالی تر میشود دیگر اهمیتی ندارد که هر مسئول چه وعده و حرف هایی بزنند.و متاسفانه مسئولین از صبر مردم نجیب و فهیم ایران سواستفاده میکنند.
دلیلی نداره جز زحمت زیاد مسئولین
از خودش ناراضی هستم نه از دروغ ها و وعده هاش
مردم از سخنان غیر صادقانه ی همه ی مسئولان ناراضی اند
روحانی نمی تواند معجزه کند اگر مردم واقعیت را بنگرند.دلیل اقتصاد بیمار غیر از تحریم های آمریکا و عدم ورود سرمایه به ایران دلایلی مهم دیگری هم دارد که خود روحانی قبلا مطرح می کرد والان بی خیال شده مثل عدم شفافیت.عدم حضور قوی بخش خصوصی...
ناراضی هستیم چون روحانی نه اختیار دارد و نه صداقت .
اقتصاد در آستانه ونزوئلایی شدن است.فقط امید است مسئولین با درایت اجازه ندهند همچین فاجعه ای رخ دهد
بخاطر حقوق های نجومی مدیران
سلام
واقعا چرا با مردم خودشون صادق نیستن وقتی در خصوص هوای اهواز سوال پرسید ربطش داد به همه کلانشهرا!!!!!! بعد گفت دولت تمام سعیش میکنه که درستش کنه انگار این مشکل قرن هاست تو اهواز و قرار اینا درستش بکنن خب چیزی که با انتقال بیرویه آب خودتون بوجود اوردیدش الان درمونده ایید با فرافکنی و سیاست بازی در مقابل مردم خودتون دارید حقیقت وارونه نشون میدید آبی که از خوزستان غارت کردید برگردونید و اگر نیاز به انتقال آب باشه اونه از اروند از انتهای کارون انجام بدید نه از سرچشمه مشکل خودش خود به خود حل میشه
مردم خسته شدن از وعدهای پوچ .سفرهای مردم روز به روز خالی تر میشود مسئولی که گوشت لاکچری می خوره ولباس لاکچری می پوشه ماشین لاکچری سوار میشه ساعت چند میلیونی پشت دستش است آیا می تواند به فکر مردم باشد .با مدیران نا لایق کشور به لب پرتگاه برده اند .
بسمه تعالی
چون حرف های صدتا یه غاز زد.
کشور خاص...مردم الماس
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر