بازدید 3040

احیای بافت فرسوده نیازمند برنامه‌ریزی جامعی است

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ایده شهرداری تهران برای ساخت املاک شهرداری و دستگاه‌های اجرایی در بافت فرسوده و انتقال ساکنان این بافت به این املاک را ایده خوبی برای آغاز پروژه بزرگ احیای بافت های فرسوده در سراسر کشور دانست.
کد خبر: ۷۶۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ 22 January 2018

شادمهر کاظم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: احیای بافت فرسوده نیازمند برنامه ریزی جامعی است. چراکه این بافت بخش قابل توجهی از اراضی شهر تهران و سایر شهرهای کشور را به خود اختصاص داده و به همین دلیل بازآفرینی این بافت ها اولویت دارترین مسئله مربوط به بخش مسکن است.

نماینده مردم دهلران در مجلس با اشاره به جایگاه بخش مسکن در برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه به صراحت تاکید شده ۳۰۰ محله از بافت‌های فرسوده که وضعیت و شرایط خوبی ندارند باید احیا شوند البته در قانون بودجه ۹۶ و لایحه بودجه ۹۷ توجه چندانی به این صراحت قانونی وجود نداشته است.

به گفته این عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شهرداری تهران با تلفیقی از منابع دولتی و بخش خصوصی راحت تر می تواند ایده خود را جامه عمل بپوشاند.

کاظم‌زاده ادامه داد: البته در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق پیشنهادی مبنی بر برداشت ۱۰۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی مطرح شد که نیازمند موافقت مقام معظم رهبری برای این کار بود که البته نمی دانم که چه سرانجامی پیدا کرد.

وی یادآور شد: البته شهرداری به عنوان نهاد عمومی غیردولتی می تواند از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و غیردولتی به عنوان پیمانکار دعوت کند تا برای احیای بافت فرسوده مشارکت داشته باشد و در گروی دریافت مجوز از هیچ دستگاهی نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر