بازدید 2973
معاون وزیر اقتصاد خبرداد

وجود ۱۵۷۰ نوع مجوز برای سرمایه‌گذاری در کشور

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه دولت جبهه جدیدی برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور آغاز کرده، گفت: جلوی برخی از مجوزهای صوری گرفته شده و امروز هزار و 570 مجوز برای سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد.
کد خبر: ۷۶۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸ 20 January 2018

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه دولت جبهه جدیدی برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور آغاز کرده، گفت: جلوی برخی از مجوزهای صوری گرفته شده و امروز هزار و 570 مجوز برای سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، سید حسین میرشجاعیان در جلسه شورای اداری در استانداری مازندران اظهار داشت: سامانه دادور امروز در مازندران مستقر می‌شود و مردم می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

وی افزود: بهبود محیط کسب و کار متغیرهای اقتصادی را نشان داده که سیاست‌های مالی بحث بودجه و مالیات را نشان می‌دهد و سیاست‌های پولی به حجم پول و نرخ بهره مربوط می‌شود که این دو سیاست مالی کشور را اداره می‌کند.

معاون اموراقتصادی وزیر اقتصاد بیان کرد: در ابتدای دولت یازدهم، تورم بالا بوده و رشد اقتصادی منفی 7.7 درصد بوده و فروش نفت نیز کاهش داشت که دولت از بعد سیاست مالی و سیاست پولی در مضیقه بود.

وی گفت: دولت در زمینه اقتصادی، جبهه جدیدی را باز کرد و مدل کسب و کار متغیرهایی که در بخش خصوصی تاثیرگذار بوده را شناسایی و بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز شناسایی شده و در زمینه کاهش مشکلات اقتصادی اقدام شده است.

میرشجاعیان خاطرنشان کرد: تحریم‌ها نیز براقتصاد ملی تاثیر می‌گذارند که وزارت اقتصاد و دارایی بر قانون رفع موانع تولید تاکید دارد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دو هزار و 80 عنوان مجوز از دستگاه‌های اجرایی دریافت شد که 440 مجوز مربوط به جهادکشاورزی بوده که بیشتر مجوزها زاییده مقررات بوده است.

میرشجاعیان گفت: ادغام مجوزهای سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار گرفت و جلوی برخی از مجوزهای صوری گرفته شده و امروز هزار و 570 مجوز برای سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: برای اخذ مجوز زمان طولانی نیاز است، اما برای ابطال آن به سهولت آن را فسخ می‌کنند که ساختارها در این زمینه باید اصلاح شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه برای ارزش افزوده ایجاد شده بر روی این اطلاعات از دستگاه‌های مرتبط استعلام گرفته می‌شود که متاسفانه نظام پاس کاری در کشور ایجادشده و روند مجوز را طولانی کرده است، افزود: در این راستا نقشه ملی استعلامات کشور ایجاد و دستور العمل‌های مختلف اصلاح شد.

وی گفت: 78درصد مجوزها توسط اتاق اصناف، تعاون، جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد و بانک مرکزی صادر می‌شود و 3 میلیون پروانه صنفی داریم، یعنی 10 میلیون نفر با شغل‌های حوزه اصناف در ارتباط هستند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل