بازدید 2544

جنبش دانشجویی نباید به هیچ جریانی وابسته باشد

کد خبر: ۷۶۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 20 January 2018

مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان با انتقاد از اینکه جنبش دانشجویی خود را از مردم جدا کرده است، گفت: به جرات می‌توان گفت جنبش دانشجویی از ۱۰سال گذشته تا کنون نه تنها رشدی نداشته، بلکه افت هم داشته است.

به گزارش آنا، محمدحسین رحیمی‌پور درباره برنامه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برای پیگیری مطالبات اقتصادی مردم اظهار کرد: قصد داریم از تیم اقتصادی دولت برای حضور در دانشگاه و محافل دانشجویی دعوت کنیم، همچنین دعوت از مسئولان استانی برای پاسخگویی به مشکلات مردم استان به صورت جدی در حال پیگیری است.

وی افزود: برای پیگیری مطالبات اقتصادی یکی از کارهای مهم، شناسایی مشکلات اصناف است، در همین راستا با اصناف مختلف، نشست‌های تخصصی برگزار می‌کنیم و به دنبال راهکاری برای حل مشکلات آنها هستیم.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان درباره ارزیابی عملکرد جنبش دانشجویی در اعتراضات اقتصادی اخیر گفت: می‌توان گفت جنبش دانشجویی در اعتراضات اخیر فقط بیدار شد و متوجه شد که باید صدای مردم باشد. متاسفانه سال‌هاست، جنبش دانشجویی خود را از مردم جدا کرده است، و این جدایی در برنامه‌های تشکل‌ها کاملا مشهود است.

وی ادامه داد: با گذشت چند وقت از اعتراضات مردم، اما هنوز جریان دانشجویی در حال تلاش است که جریان اعتراضات را به سمت اصلی آن، که همان اعتراض به وضعیت اقتصادی است، هدایت کند، اما همیشه عده‌ای در پی این هستند که مسائل فرعی را تبدیل به مسائل اصلی کنند.

رحیمی‌پور درباره تاثیرگذاری مطالبه‌گری جنبش دانشجویی در حل مشکلات عنوان کرد: جنس دانشجو باید عدالتخواه و آرمانخواه باشد، به جرات می‌توان گفت جنبش دانشجویی از ۱۰سال گذشته تا کنون نه تنها رشدی نداشته بلکه افت هم داشته است.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، درباره اطلاع مردم از عملکرد جنبش دانشجویی افزود: بنده احساس می‌کنم مردم از اینکه جنبش دانشجویی مطالباتشان را مطرح می‌کنند، هیچ اطلاعی ندارند و دلیلش را این می‌دانم که گفت‌وگویی بین این دو برقرار نمی‌شود و فاصله‌ای میان مردم و تشکل‌های دانشجویی ایجاد شده است.

وی در ادامه گفت: دانشجویان این روزها باید بیشتر در بین مردم حضور پیدا کنند و خود را از زندان دانشگاه، آزاد کنند و بیرون از دانشگاه‌ها هم ورود کنند و با مردم به گفت‌‌وگو بنشینند.

رحیمی‌پور درباره فعالیت‌های موثر بسیج دانشجویی اظهار کرد: اردوهای جهادی که در حاشیه شهرها برگزار می‌شود، کار قابل تحسین جنبش دانشجویی است. این اردوها و برنامه‌های این‌چنینی را باید تقویت کرد به دلیل اینکه دانشجو مشکلات را لمس می‌کند و این منجر به مطرح کردن مطالبات مردم از مسئولان می‌شود.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، گفت: دانشجو باید آزادنه نقدش را بیان کند و اگر احساس کرد جایی اشتباه کرده است، عذرخواهی کند. برای بیان مطالبات و دغدغه‌ها، باید تخصصی‌تر به موضوعات پرداخت و به طور مثال اگر بناست پیرامون کشاورزی مساله‌ای حل شود باید فکر کنند، با کارشناسان مربوط مشورت کنند، راهکار پیدا کنند و در نهایت آن را مطالبه کنند.

وی همچنین اضافه کرد: جنبش دانشجویی باید حرف‌های تخصصی بزند، نه اینکه به جناح و جریان خاصی وابسته باشد. متاسفانه تشکل‌های دانشجویی، به جای اینکه خودشان حرف بزنند، دنبال فلان چهره اصلاح‌طلب یا اصولگرا هستند، که این موضوع متاسفانه بزرگترین ضعف است.

رحیمی‌پور در پایان گفت: همبستگی خوبی بین تشکل‌های مختلف دانشجویی ایجاد شده که قطعا اثرگذار است و این نشان آگاه شدن جنبش دانشجویی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل