بازدید 1883

مشکلی برای ارائه مجوز به ساختمان جدید پلاسکو نداریم

کد خبر: ۷۶۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 20 January 2018

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس بنیاد مستضعفان و بازتاب آن در رسانه ها مبنی برساخت پلاسکو در ۱۳ طبقه و عدم صدورمجوز از سوی شهرداری توضیحاتی راارائه داد.

به گزارش مهر، مهدی حجت با اشاره به اظهارات روز گذشته محمد سعیدی کیا، رئیس بنیاد مستضعفان گفت: متاسفانه، از صحبت های روز گذشته این مقام مسئول برداشت نادرستی شده است. همان طور که پیش‌تر از سوی شهرداری اعلام شد جلسات متعددی با بنیاد مستضعفان به عنوان مالک ساختمان برگزار شده است و مقرر شد ساختمانی حدود ۱۰ طبقه جای پلاسکو ساخته شود.

وی افزود: از ابتدا اعلام کردم که ۵ طبقه زیرزمین به عنوان پارکینگ احداث می شود و بین ۹ تا ۱۰ طبقه روی زمین ساخته می شود. صحبت های روز گذشته رئیس بنیاد مستضعفان هم موید این نکته است که پلاسکوی جدید در ۵ طبقه زیر زمین و ۸ طبقه روی زمین بنا می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای ارائه مجوز ساختمان پلاسکو از سوی شهرداری وجود ندارد، تصریح کرد: آن گونه که رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کردند مجوز ساختن این ساختمان داده نشده است. البته، ایشان بلافاصله اشاره کردند شهرداری با بنیاد در کمال هماهنگی قرار دارد و آمادگی لازم برای شروع پروژه فراهم است.

حجت در توضیح این که چرا مجوز ساختن پلاسکو داده نشده است، عنوان کرد: برای آن که شهرداری اجازه ساخت و ساز در محدوده را بدهد باید کارهای مقدماتی انجام شود. به این معنی که بنیاد در ابتدا باید حصارکشی و تجهیز کارگاه کند و در مرحله بعد اسناد ملک توسط شهرداری بررسی شود.

وی ادامه داد: شهرداری از امروز مجوزهای لازم برای تشکیل کارگاه و حصارکشی را به بنیاد مستضعفان داده است و در صورتی که مقدمات انجام شود شهرداری، صدور مجوز ساخت و ساز پلاسکو را در اولویت کار خود قرار داده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چرا براساس اظهارات پیشین کلنگ ساختمان پلاسکو در سالگرد این واقعه به زمین نخورد، تاکید کرد: تصور بنیاد مستضعفان این است کلنگ زنی این ساختمان شکل جشن دارد و آتش نشان ها هم در تاریخ مذکور ختم عزیزانشان را برگزار می کنند. از آن جا که تقارن این دو موضوع با یکدیگر مناسب نیست، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در دهه فجر همزمان با ایام جشن و شادی کلنگ پلاسکو را به زمین بزند.

طی آخرین توافقات صورت گرفته ساختمان پلاسکو در ۱۳ طبقه شامل ۵ طبقه زیر زمین، ۱ طبقه همکف و ۷ طبقه روی زمین احداث می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها