بازدید 8145

هجوم سرمایه گذاران بین المللی به خرید طلا پس از افت عجیب قیمت بیت کوین

بر اساس گزارش های منتشر شده، تغییرات شدید قیمتی ای که اخیرا در بازار ارز های مجازی رخ داد باعث شده است که سرمایه گذاران بین المللی به قدیمی ترین کالای اساسی در دنیا یعنی طلا روی بیاورند. در این خصوص، در ماه جاری بازار طلا با هجوم سرمایه گذاران مواجه شده است.
کد خبر: ۷۶۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹ 18 January 2018

هجوم سرمایه گذاران بین المللی به خرید طلا پس از افت عجیب قیمت بیت کوینبر اساس گزارش های منتشر شده، تغییرات شدید قیمتی ای که اخیرا در بازار ارز های مجازی رخ داد باعث شده است که سرمایه گذاران بین المللی به قدیمی ترین کالای اساسی در دنیا یعنی طلا روی بیاورند. در این خصوص، در ماه جاری بازار طلا با هجوم سرمایه گذاران مواجه شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، یکی از موسسات فعال در بازار کالاهای اساسی عنوان کرده است که در روز چهارشنبه میزان فروش طلا به صورت فیزیکی پنج برابر شده است زیرا مردم در مقایسه با "طلای مجازی" مایل هستند تا "طلای حقیقی" بخرند.

هجوم سرمایه گذاران بین المللی به خرید طلا پس از افت عجیب قیمت بیت کوین 

در ادامه این موسسه افزوده است که " دیروز روز بسیار عجیبی بود. ایمیل ها و زنگ خوردن تلفن مشتریانی که می پرسیدند چگونه می توانند ارز مجازی خود را به طلا تبدیل کنند قطع نمی شد". یکی از معامله گران بازار طلا در این رابطه گفته است که سرمایه گذارانی که هزار بیت کوین یا بیشتر در اختیار دارند بیشتر متمایلند تا آن ها را به طلا تبدیل کنند. وی افزوده است که " بیت کوین مانند تله است. وارد شدن در آن راحت و خروج از آن سخت است.(ازسویی دیگر)، طلا با تاریخ چهار هزار ساله ی خود به عنوان کالایی ارزشمند چشم سرمایه گذاران را به سوی خود (مجددا) معطوف کرده است".

این در حالی است که در ماه دسامبر سال گذشته ی میلادی ارزش دلار و بیت کوین در بازار های جهانی کاهش یافت و از سویی دیگر ارزش طلا با افزایشی ۷.۵ درصدی به بالاترین حد خود در چهار ماه پیش از آن رسید. افزون بر این، ارزش بیت کوین در روز جاری ۲ درصد افزایش یافت و هر یک بیت کوین با قیمت ۱۱ هزار دلار معامله شد. لازم به ذکر است که دیروز هر بیت کوین با کاهش عجیب ۵۰ درصدی در یک ماه ۹ هزار و ۴۰۰ دلار معامله شد.

باید خاطر نشان گردد که با تصمیم اخیر دولت چین مبنی بر تحریم بیت کوین و جلوگیری از خروج ارز از این کشور، بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی معتقدند که این اقدامات می تواند این معنی را داشته باشد که دیگر کسی به سوی خرید بیت کوین هجوم نخواهد برد. برخی معتقدند که بیت کوین مزیت هایی مشابه با طلا دارد زیرا بر خلاف ارز های بدون پشتوانه به صورت غیر متمرکز مبادله می شود. این در حالی است که بر خلاف طلا که به طور فیزیکی مبادله می شود، بستر مبادله ی بیت کوین در "سرور" های کامپیوتر یا "هارد درایو" ها است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر