بازدید 4100

فعالیت‌های فرهنگی زنان در دانشگاه آزاد نامطلوب است

کد خبر: ۷۶۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸ 17 January 2018

مدیر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد گفت: سهم فعالیت‌های فرهنگی زنان در دانشگاه آزاد نامطلوب است.

به گزارش دانشجو، محمد قربانی مدیر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی امروز در اولین نشست شورای سیاست گذاری تشکل‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی گفت: ارتقاء سهم فعالیت‌های فرهنگی حوزه زنان از اولویت‌های دانشگاه آزاد است، چون آنچه که در این حوزه اتفاق افتاده نامطلوب است.

وی افزود: پیش از این سهم دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها به ۶۸ درصد هم رسیده بود، اما در حال حاضر با اعمال سیاست‌های تبعیض مثبت تعداد دختران و پسران در دانشگاه‌ها تقریبا برابر هستند به گونه‌ای که ۵۲ درصد دانشجویان را دختر و ۴۸ درصد را پسر تشکیل می‌دهند.

قربانی با اشاره به اینکه در حوزه اساتید نیز در حال حاضر ۲۸ درصد اساتید زن و مابقی مرد هستند، افزود: اساتید زن بیشتر در حوزه‌های خاص همچون رشته‌های پزشکی مشغول فعالیت هستند و تعداد آن‌ها در رشته‌های فنی و مهندسی و به ویژه رشته‌های علوم انسانی خیلی کم است در واقع حضور زنان در حوزه‌های فکری معرفتی کمتر و حضور آن‌ها در رشته‌های خدماتی همچون رشته‌های پزشکی بیشتر است.

مدیر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد گفت: تعداد مقالات اساتید زن نیز نسبت به اساتید مرد کمتر است به گونه‌ای که از بین ۱۰۰۰ استاد ایرانی که مقالات داغ داشته اند یک استاد زن هم وجود نداشته است و این در حالی است که بیش از ۹۰ استاد تمام زن داریم.

قربانی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالایی در حوزه زنان وجود دارد، اما تاکنون به آن‌ها نپرداخته ایم، افزود: در بخش فرهنگی تشکل‌های دانشگاه آزاد خواهران تقریبا هیچ کاره اند، با این وجود تلاش ما این است که حداقل معاونین فرهنگی دانشجویی را از بین زنان انتخاب کنیم اگرچه برای این کار هم با سختی مواجه هستیم.

مدیر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه زنان یک هنجاری را در دانشگاه آزاد راه بیندازیم ابتدا باید حدود و ثغور آن را مشخص کنیم و البته بهترین راه گفتمان سازی این هنجار نیز تشکل‌های دانشجویی و استادی هستند.

قربانی اضافه کرد: بانوی مومن انقلابی یکی از مسائل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده که باید ببینیم این بانوی مومن انقلابی در خانه، اجتماع و خانه چه مختصاتی دارد و بعد این مختصات را به گفتمان قالب در جامعه تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه به اندازه کافی سند در کشور داریم بنابراین امروز باید در حوزه زنان به صورت عملی ورود پیدا کنیم، تصریح کرد: در آستانه دهه فجر باید شخصیت‌هایی را که جزو رویش‌های انقلاب بوده اند به جامعه معرفی کنیم.

مدیر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد گفت: با بیان اینکه دانشگاه آزاد فاقد فضایی برای تجمع نخبگانی است، تا اساتید و نخبگان در آنجا گرد هم بیایند و در مورد موضوعات مختلف به ابراز نظر بپردازند، گفت: در همین راستا مرکز اندیشه ورزی اساتید و نخبگانی دانشگاه آزاد که فضای آن نیز مشخص شده راه اندازی می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان