بازدید 8712
سوژه

تاج هم مثل تیم امید، ازراهیابی به المپیک باز ماند!

رییس تنیس با دو رای بیشتر تاج را از گردونه رقابت خارج کند در حالی که این رشته ورزشی به هیچ عنوان جایگاه، بودجه و مقبولیت فوتبال را در ایران ندارد!
کد خبر: ۷۶۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 17 January 2018

مهمترین فدراسیون ورزشی ایران و رییس آن مهدی تاج، ناکام بزرگ انتخابات کمیته المپیک محسوب می شود. تاج نامزد حضور در پست هیات اجرایی این کمیته بود و اگر می دانست که قرار است در مجمع انتخاباتی کمیته رای نیاورد، هیچ وقت برای عضویت در حلقه مدیران ساختمان سئول ثبت نام نمی کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، رقابت برای عضویت در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ایران، بین علیرضا رحیمی رییس فدراسیون هندبال و مدیرعامل اسبق پرسپولیس، زهرا اینچه‌درگاهی رییس فدراسیون ژیمناستیک، صادق فرجی رییس فدراسیون کاراته ، مجید کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی، محمد درخشان رییس فدراسیون جودو و مدیر قبلی کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج رییس فعلی فدراسیون فوتبال، سیدعبدی افتخاری رییس فدراسیون اسکی، محمدعلی صبور رییس فدراسیون سه گانه،فضل‌ا... باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی، خسرو قمری رییس فدراسیون دوچرخه سواری، مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری، احمد ضیایی رییس جدید فدراسیون والیبال، مجید شایسته رییس فدراسیون تنیس، محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی، محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا و علی دادگر رییس فدراسیون تیراندازی برگزار شد.

تاج هم مثل تیم امید، ازراهیابی به المپیک باز ماند!

در دور اول انتخابات رحیمی 37 رای، مجید کیهانی 34 رای و محمد علیپور 32 رای گرفتند تا با خیال راحت جایگاه شان را تثبیت کنند. مهدی تاج که در گام نخست 22 رای گرفته بود، در حالی همراه سایر رقبا نفرات راهی مرحله دوم شد که حتی یک نفر بیشتر هم به او رای نداد و با کسب دوباره همان 22 رای در رقابت با افتخاری، دادگر، شایسته، رضوانی و خلیلی از عضویت در هیات اجرایی دور ماند جایگاهی که کفاشیان قبلا در اختیار داشت.

هیچکدام از مدیرانی که بالاتر از تاج ایستاده اند، چه از لحاظ شهرت و قدمت و چه از بعد برش مدیریتی در مدیریت کلان ورزش ایران قابل مقایسه با تاج و صندلی اش نیستند اما این چینش آرا نشان دهنده لابی سنگین در مجمع کمیته المپیک است و اینکه فوتبال بین سایر رشته های ورزشی چندان محبوب نیست و این بغض در آرای مجمع خودش را نشان داد!

در دور دوم افتخاری با 27 رای، دادگر با 26 رای و شایسته با 24 رای به سه عضو دیگر هیات پیوستند تا رییس تنیس با دو رای بیشتر تاج را از گردونه رقابت خارج کند در حالی که این رشته ورزشی به هیچ عنوان جایگاه، بودجه و مقبولیت فوتبال را در ایران ندارد! فوتبال با این همه طمطراقش بین فدراسیون های ورزشی بخصوص در مجمع کمیته ملی المپیک گویا خیلی به حساب نیامد و مثل تیم فوتبال امیدها از راهیابی به کمیته المپیک بازماند!

نویسنده: بهنام شریفی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر