بازدید 2155

دانشگاه آزاد به دانشگاهی ارزشی تبدیل شده است

کد خبر: ۷۶۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 17 January 2018

استادیار دانشگاه امام حسین گفت: مسیری که الان دانشگاه آزاد در پیش گرفته بیسار مناسب است چون در سال های اخیر گسترش بی رویه ای در واحدهای دانشگاهی صورت گرفته بود که مکان گزینی و تفکیک واحدها بر حسب بعد اقتصادی و علمی مسیر پیش روی دانشگاه است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد اخباری رئیس پیشین دانشگاه علمی کاربردی گفت: از نظر کلی رشد دانشگاه آزاد مناسب است و از نظر ساماندهی واحدها، کیفیت اساتید و توسعه درس ها روند خوبی را در پیش گرفته است.

او افزود: در بحث های ارزشی نیز، تلاش مجموعه ی جدید برای حفظ ارزش ها و آثار انقلابی دانشگاه نسبت به قبل بهتر شده است که نظم مدیریتی و حفظ شئونات دانشگاه از موارد دیگری است که در طی یک سال اخیر از دانشگاه آزاد شنیده می شود که همه امید دارند بهبود وضعیت علمی و ارزشی دانشگاه ادامه دار باشد.

استادیار دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: مسیری که الان دانشگاه آزاد در پیش گرفته بیسار مناسب است چون در سال های اخیر گسترش بی رویه ای در واحدهای دانشگاهی صورت گرفته بود که مکان گزینی و تفکیک واحدها بر حسب بعد اقتصادی و علمی مسیر پیش روی دانشگاه است چون خیلی از واحدها سود دهی ندارند و به همین علت کیفیت مناسب ارائه نمی دهند پس ادغام چند واحد و تبدیل آن ها به یک واحد با کیفیت، ضرورت دارد هم چنین سر و سامان دادن به رشته های پاره وقت و نیمه وقت نیز اقدام دیگری است که به اداره بهتر دانشگاه کمک می کند.

محمد اخباری خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با بودجه ی خودکفا، توان اداره ی خودش را دارد اما گسترش بی رویه ای صورت گرفته است و لازم است برخی واحدها ادغام شوند چون در سند چشم انداز 1404 که قرار است در حوزه های مختلف علمی و دانشگاهی کشور برتر منطقه باشیم، تعداد داوطلبان و دانشجویان کاهش می یابد و لازم است کیفیت آموزش افزایش یابد که در این مسیر واحدهای آموزشی ای موفق خواهند بود که خدمات بهتری ارائه دهند.

او تصریح کرد: دانشگاه آزاد باید به دوره ی تحصیلات تکمیلی روی بیاورد و بیشتر تمرکز و وقت خود را در این مقاطع صرف کند که بتواند در کنار حفظ توانمندی مالی، توانمندی علمی خود را نیز ارتقا بخشد چون در مقطع کارشناسی اقبال زیادی برای تحصیل در دانشگاه آزاد وجود ندارد و با کم شدن تعداد دانشجو و افزایش دانشگاه های دولتی و خالی بودن ظرفیت های این دانشگاه ها، عمده ی دانشجویان در این دانشگاه ها پذیرش می شوند اما دانشگاه آزاد می تواند در تحصیلات تکمیلی کمبودها را جبران کند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز افزود: اصلی ترین تهدید دانشگاه آزاد اسلامی، هزینه فایده است که اگر این موضوع مدنظر قرار نگیرد دانشگاه آزاد از لحاظ علمی نیز افت خواهد کرد چون به بودجه خود متکی است هم چنین در حال حاضر وزارت علوم به دنبال کاهش دوره ها و کد رشته های دنشگاه آزاد است که لطمه ی بزرگی به دانشگاه وارد می کند و نیازمند تدبیر مناسب است.

اخباری گفت: دکتر ولایتی فردی پرکار و ارزش مدار است که با توجه به سوابق سیاسی و دیپلماسی خود می تواند دانشگاه آزاد را در ابعاد مختلف توسعه دهد که یکی از آن ها گسترش واحدهای برون مرزی این دانشگاه است.

او خاطر نشان کرد: آینده ی دانشگاه آزاد به این وابسته است که در کنار ارتقای سطح کیفی اساتید، واحدهای آموزشی ساماندهی شوند چون در برخی مناطق دور افتاده دوره های کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می شود که در آینده به دانشگاه ضربه می زنند و دانشجویانی که از این واحدها فارغ التحصیل می شوند سطح علمی مناسبی ندارند که نیاز است در کنار کاهش کمیت افراد کیفیت آموزش عالی دانشگاه آزاد افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار