بازدید 10653

ناگفته‌هایی از رفع فیلتر تلگرام

کد خبر: ۷۶۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 16 January 2018

چند روز پس از رفع فیلتر تلگرام، دبیر شورای عالی فضای مجازی جزئیات جدید از این تصمیم را تشریح کرد.

به گزارش فارس، سید ابوالحسن فیروزآبادی در پاسخ به این سوال که رفع فیلتر تلگرام با دستور چه نهادی انجام شد، گفت: رئیس‌جمهور، رئیس شورای امنیت است و رفع فیلتر تلگرام با نظر شورای امنیت و دستور رئیس‌جمهور انجام شده است. وی همچنین درباره رفع فیلتر تلگرام بدون حاصل شدن شرایط موردتقاضا گفت: مدیران تلگرام به زعم خودشان به این تعهدها عمل کردند.

 تلگرام می‌گوید به تعهداتش عمل کرده ولی ما قبول نداریم

وی در پاسخ به این سؤال که موارد تروریستی و غیراخلاقی همچنان در این شبکه دیده می‌شود که به نظر می‌رسد تعهد عملی نشده، گفت: قبول داریم که این موارد هنوز وجود دارد و حذف نشده و برای ما قانع‌کننده نیست، اما آنها به نظر خود به این تعهد عمل کرده‌اند و در این‌ باره اختلاف نظر داریم. وی گفت: دراین‌باره در حال مذاکره هستیم و ان‌شاءالله حل شود.

 این روند ادامه داشته باشد لوله‌کش پیام‌رسان‌های خارجی می‌شویم

دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: از بین سیستم‌عامل‌های موجود در دنیا که قبلاً حتی اروپایی هم بودند امروز فقط سیستم‌عامل‌های آمریکایی ماندند و روی موبایل نیز سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS قرار دارند که آنها نیز آمریکایی هستند. از سوی دیگر سرویس‌های ابری نیز در اختیار شرکت‌های آمریکایی ازجمله آمازون و گوگل هستند و به عبارتی شرکت‌های آمریکایی صاحب پلتفرم و سرویس‌های ابری تا پشت دروازه‌های ما می‌آیند و پلتفرم داخل سیستم (سیستم‌عامل) نیز آمریکایی است. با این حساب دیگر حاکمیتی نمی‌ماند و با ادامه این روند لوله‌کش دیگران می‌شویم که در سیستم آنها حرکت می‌کنیم. فیرروزآبادی ضمن حمایت از پیان رسان های داخلی، گفت: به تمامی آنها مکان و تخفیف پهنای باند داده شده است که هزینه استفاده مردم از پیام‌رسان داخلی با یک‌سوم تعرفه عادی محاسبه می‌شود. فیروز‌آبادی اظهار داشت: دولت و حاکمیت وظیفه دارند موانع سر راه را بردارند تا مانعی وجود نداشته باشد و ارائه تسهیلات به شرط کمک بخش خصوصی پیش‌بینی می‌کنیم طی یک سال از انحصار پیام‌رسان خارجی خارج شویم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار