بازدید 7474
پزشکیان:

فساد در جامعه نشانه حکمرانی ضعیف است

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات امروز جامعه زاییده توقعات القایی است که ایجاد شده است، گفت: امروز باید به دنبال فداکاری باشیم و فرهنگ جهادی را از طریق رسانه‌ها و هرجایی به گوش مردم برسانیم تا این فرهنگ نهادینه شود.
کد خبر: ۷۶۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲ 15 January 2018

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات امروز جامعه زاییده توقعات القایی است که ایجاد شده است، گفت: امروز باید به دنبال فداکاری باشیم و فرهنگ جهادی را از طریق رسانه‌ها و هرجایی به گوش مردم برسانیم تا این فرهنگ نهادینه شود.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان عصر دوشنبه در چهارمین همایش مدیریت جهادی که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، به بیان خاطراتی از اقدامات جهادی در اوایل انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: با نگاه به گذشته و حرکت‌های جهادی مشاهده می‌کنیم که جهادگران با تمام وجود همه در صحنه بودند و درس و تحصیل و زندگی خود را رها کرده و به کمک مردم مناطق مختلف می‌شتافتند.

وی با تاکید بر اینکه جهاد به عنوان یک باور درونی در وجود تمام جهادگران نهادینه شده بود و همین موضوع باعث شد که عراق نتواند جمهوری اسلامی را یک قدم به عقب براند، افزود: همه بخشی از زندگی و دارایی خود را صرف دفاع از انقلاب و اندیشه خود می‌کردند اما اینکه امروز ما کجاییم یک سوال بزرگ است. اگر بخواهیم واقعی نگاه کنیم امروز خیلی شرایط تفاوت کرده است؛ امروز در یک نظرسنجی اکثریت اعلام کردند که نیازمند دریافت ٤٥ هزار تومان یارانه هستند.

نایب رئیس اول مجلس با بیان اینکه متاسفانه امروز هر کسی که می‌خواهد در انتخاباتی خود را در معرض رای قرار دهد وعده افزایش پرداخت یارانه به مردم را می‌دهد، اظهار کرد: ما مسئولان باید وقت بگذاریم و با جان خود سرمایه‌گذاری کنیم تا کشور به جلو پیش برود. امروز متاسفانه مسئولان، تریبون‌ها و رسانه‌ها به جای اینکه وعده کار و تلاش به مردم بدهند، تنها وعده مصرف می‌دهند. باید بدانیم که اگر قرار است به قدرت و عزت برسیم باید همان راه بسیج و جهاد را طی کنیم، نه مسیری که در آن قرار داریم.

پزشکیان با تاکید بر اینکه امروز همه راه مصرف و راحتی را به مردم وعده می‌دهند و توقع همت کردن را از آنها دارند، ادامه داد: مشکلات امروز جامعه زاییده توقعات القایی است که ایجاد شده است. امروز باید به دنبال فداکاری باشیم و فرهنگ جهادی را از طریق رسانه‌ها و هر جایی به گوش مردم برسانیم تا این فرهنگ نهادینه شود.

وی با انتقاد از وضعیت کار کردن برخی در ادارات نیز اظهار کرد: در بسیاری از ادارات کارکنان اضافه‌کاری نمی‌کنند ولی اضافه‌کاری دریافت می‌کنند. برای نمونه عملکرد ما در بیمارستان‌ها یک ساعت و نیم در کل ساعت اصلی کار است و این نشان می‌دهد که جامعه ما از جهاد فاصله گرفته است.

نایب رئیس اول مجلس خاطرنشان کرد: باید دوباره فرهنگ جهادی گذشته را پیاده کنیم. در این راستا ابتدا باید از خودمان هم شروع کنیم و پیش از آنکه با زبان به مردم وعده بدهیم، در عمل، ساده‌زیستی را به مردم نشان دهیم؛ چراکه آنها رفتار ما را می‌بینند و حرف‌های ما را نمی‌پذیرند، به همین دلیل باید در عمل صداقت خود را نشان دهیم.

پزشکیان در ادامه با بیان اینکه وجود هر نوع فساد اعم از مالی، اقتصادی و قاچاق نشانه حکمرانی ضعیف ماست، تصریح کرد: باید هم‌قسم شویم تا بتوانیم جلوی این فسادها را بگیریم. ما مقصر هستیم و اگر آگاهانه عمل می‌کردیم، نباید اجازه می‌دادیم چنین اتفاقاتی رخ دهد. همه ما در یک کشتی قرار داریم و باید برای حل مشکلات آن چاره‌اندیشی کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به موفقیت باید مدیریت جهادی را پیش گرفته و اقتصاد مقاومتی را به کار بندیم.

وی تصریح کرد: باید در رفتار و عملکرد ما رفتار جهادی دیده شود. امروز نباید فراموش کنیم که مدیران جهادی سابق ما که برای این مملکت جنگیدند امروز در چه وضعیتی هستند. باید به فرهنگ بسیجی گذشته بازگردیم و مانند زمان گذشته با عشق وارد میدان شویم.

پزشکیان در پایان با تاکید بر اینکه بسیاری از شهدای ما به دنبال نام و سمتی نبودند، گفت: باید فرهنگ جهادی سابق را احیاء کنیم و بدانیم که جامعه امروز ما پتانسیل خوبی دارد که نباید آن را رها کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر