بازدید 2760
اخبار کوتاه از جهان انرژِی

رشد سالانه واردات نفت کره جنوبی از ایران

رشد سالانه واردات نفت کره جنوبی از ایران، افزایش تولید روزانه نفت ونزوئلا، نظر وزیر انرژی قطر و وزیر نفت عراق درباره ادامه توافق کاهش تولید اوپک و رسیدن ظرفیت تولید روزانه نفت عراق به حدود 5 میلیون بشکه، مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.
کد خبر: ۷۶۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 15 January 2018

رشد سالانه واردات نفت کره جنوبی از ایران، افزایش تولید روزانه نفت ونزوئلا، نظر وزیر انرژی قطر و وزیر نفت عراق درباره ادامه توافق کاهش تولید اوپک و رسیدن ظرفیت تولید روزانه نفت عراق به حدود 5 میلیون بشکه، مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، آمار گمرک کره جنوبی نشان داد که واردات نفت این کشور از ایران در دسامبر 2017 (آذر - دی) با 30.6 درصد کاهش روزانه به یک میلیون و 80 هزار تن یا 255 هزار و 81 بشکه در روز رسید. 

این در حالیست که مجموع صدور نفت ایران به کره جنوبی در سال گذشته میلادی با 29.1 درصد رشد سالانه، رقم 18 میلیون و 70 هزار تن معادل 362 هزار و 884 بشکه در روز را ثبت کرد. مجموع واردات نفت کره جنوبی در ماه دسامبر 13 میلیون و 250 هزار تن، معادل سه میلیون و 130 هزار بشکه در روز اعلام شد.

**تولید روزانه نفت ونزوئلا نزدیک به 2 میلیون بشکه رسید

خبرگزاری رویترز به نقل از «مانوئل کوئودو» وزیر نفت و رئیس شرکت ملی نفت ونزوئلا (پی دی وی اس ای) گزارش کرد: تولید نفت ونزوئلا پس از یک سال (2017) ثبت رکورد منفی، اکنون به یک میلیون و 900 هزار بشکه در روز رسیده است.کوئودو انتظار دارد که میانگین تولید نفت ونزوئلا در سال 2018 میلادی به بیش از دو میلیون و 400 هزار بشکه در روز برسد. این کشور عضو سازمان اوپک که در بحران اقتصادی به سر می برد، 95 درصد از درآمدهای حاصل از صادرات خود را از فروش نفت تامین می کند که در سال های اخیر کاهش چشمگیری داشته است.تولید نفت ونزودلا در نوامبر گذشته (آبان - آذر)به پایین ترین میزان 2017 یعنی یک میلیون و 834 هزار بشکه در روز رسید.

**وزیر انرژی قطر مذاکره درباره خروج از توافق اوپک را زودهنگام خواند

به گزارش رویترز، «محمد الساده» وزیرانرژی قطر گفت: گفت وگو درباره نحوه خروج از توافق کاهش تولید، زودهنگام و ادامه این برنامه جهانی بسیار با اهمیت است. به گفته الساده، تنها زمانی که سطح جهانی ذخیره سازی ها به میانگین پنج ساله خود برسد، باید کار روی یک برنامه جدید که مناسب شرایط بازار است آغاز شود.

**ظرفیت تولید روزانه نفت عراق به نزدیک 5 میلیون بشکه رسید

به گزارش رویترز، «جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق خبر داد که ظرفیت تولید نفت کشوش نزدیک به پنج میلیون بشکه در روز رسیده است؛ با این وجود، این کشور به طور کامل به تعهدات خود نسبت به توافق کاهش تولید پایبند خواهد ماند.العیبی تولید کنونی نفت عراق را چهار میلیون و 300 هزار بشکه در روز اعلام کرد.وزیر نفت عراق با بیان اینکه بازار نفت 100 درصد تثبیت نشده است، افزود: قیمت های کنونی نفت ممکن است ثابت بماند، گرچه انتظار نوسان را هم داریم.

**عراق دیدگاه پایان دادن به توافق اوپک را رد کرد

بلومبرگ به نقل از «جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق گزارش کرد: برنامه کاهش تولید نفت سازمان اوپک و غیراوپک موجب تثبیت بازار شده است و از تصمیم اعضای این سازمان برای ادامه برنامه حمایت می کند.به گفته اللعیبی، برخی منابع معتقدند با توجه به مطلوب بودن قیمت های کنونی نفت و تثبیت بازار، باید برای پایان دادن به توافق کاهش تولید وارد مذاکره شد که این قضاوت اشتباه است و با این دیدگاه مخالفیم.وی تاکید کرد: همکاری اوپک و غیراوپک با وجود رشد جهانی قیمت های نفت باید همچنان ادامه یابد.

**رکوردشکنی صدور فرآورده های نفتی چین موقت است

به گزارش رویترز، صادرات فرآورده های نفتی چین در ماه دسامبر رکوردشکنی کرد، گرچه این افزایش بلندمدت به نظر نمی رسد اما علت افزایش صدور سوخت هایی از جمله بنزین، گازوئیل و سوخت جت، رشد چشمگیر واردات نفت این کشور در ماه نوامبر (9 میلیون بشکه در روز) ذکر شد. چین حدود 6 میلیون و 170 هزار تن (معادل یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز) فرآورده های نفتی در این مقطع صادر کرد که 6.6 درصد بالاتر از میزان ماه دسامبر بوده است.مجموع صادرات فرآورده های نفتی این کشور در سال 2017 میلادی 52 میلیون و 160 هزار تن اعلام شد. 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر