بازدید 1663

حماس: شورای مرکزی فلسطین باید تصمیمات مسئولانه و جدی بگیرد

سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که شورای مرکزی باید تصمیمات مسئولانه و جدی اتخاد کند.
کد خبر: ۷۶۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 15 January 2018

سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که شورای مرکزی باید تصمیمات مسئولانه و جدی اتخاد کند.

به گزارش ایسنا، فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: سخنرانی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) به سطح چالش‌های سنگینی که مسئله فلسطین و مسئله قدس و الاقصی با آن مواجهند نرسیده است. اظهارات عباس آرمان‌های مردم فلسطین در مقابله با اشغالگران اسرائیلی و جنایت‌های مداوم آن و تصمیمات خطرناک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را برآورده نکرده است.

وی تأکید کرد: شورای مرکزی باید این روند اشتباه را با اتخاذ تصمیمات مسئولانه و سرنوشت‌ساز که با خواسته‌های ملی و مردمی هماهنگ باشد و به توافق‌نامه اسلو و هماهنگی امنیتی با اسرائیل پایان دهد و به رسمیت شناختن اسرائیل را لغو کند.

اظهارات برهوم بعد از سخنرانی محمود عباس در نشست شورای مرکزی در رام الله ایراد شد که در آن وی از شورای مرکزی ساف خواست در توافق‌نامه‌ها با اسرائیل تجدیدنظر کند. وی تأکید کرد که اسرائیل به توافق‌نامه اسلو پایان داده است.

عزام الاحمد، رئیس فراکسیون فتح در پارلمان در گفتگو با المیادین گفت: محمود عباس دنبال شعار نیست بلکه دنبال سخنان ملی است. توافق‌نامه اسلو به پایان رسیده و ما در مرحله انتقال از تشکیلات خودگردان به کشور هستیم. شورای مرکزی خواهد خواست که توافق‌نامه‌های آینده از کشوری به کشور دیگر امضا شود.

وی گفت: رئیس‌جمهور فرنسه از رهبری فلسطین خواست به متحد کردن مواضع اعراب بپردازد تا اروپا در کنار طرف فلسطینی باشد.

ابواحمد فؤاد، معاون دبیرکل جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین نیز در مصاحبه با المیادین گفت: سخنرانی عباس دربرگیرنده مسائل منفی بود و بیان نظرات مردم فلسطین نیست. از عباس انتظار می‌رفت بیانیه اسلو را لغو کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار