بازدید 5334
۱

امواج مغزی ایرانی‌ها ثبت می‌شود

کد خبر: ۷۶۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷ 15 January 2018

 رییس ایرانی مرکز تحقیقات علوم اعصاب مونستر آلمان گفت: دستگاه ثبت دقیق امواج مغزی برای نخستین بار در ایران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تحقیقات دانشجویان راه اندازی شد.

به گزارش فارس، پروفسور علی گرجی - رئیس بخش علوم و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد که طراح اصلی این دستگاه است، اظهار داشت: با استفاده از دستگاه دی.سی، ثبت امواج مغزی با دقت و کیفیت بهتر و بدون اختلالات احتمالی صورت می گیرد.

پروفسور گرجی افزود: این دستگاه می تواند کلیه امواج مغزی بین صفر تا 100 هرتز را ثبت کند که ثبت دقیق امواج مغزی نقش مهمی در تشخیص و بررسی پیش آگهی بیماریهای اعصاب و روانپزشکی دارد.

رئیس ایرانی مرکز تحقیقات علوم اعصاب مونستر آلمان بیان کرد: طراحی و ساخت این دستگاه با همکاری پژوهشگران دانشگاه های ونکوور کانادا، مونستر آلمان و علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

گرجی عنوان کرد: دستگاه ثبت دقیق امواج مغزی برای نخستین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، برای تحقیقات دانشجویان راه اندازی شده است و در مرحله بعد که چند ماه به طول می انجامد، برای بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است، با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دستگاه پیشرفته ثبت دقیق امواج مغزی (دی.سی) در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رونمایی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
ایرانی ها اغلب اعصاب ندارن که اندازه گیری شود پروفسور جان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر