بازدید 5793

پدیده جدید فوتبال ایران؛ خارجی علیه خارجی

کد خبر: ۷۶۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 14 January 2018

اتفاق جالبی که ظرف چند سال گذشته در فضای فوتبال کشورمان رخ داده، رودررویی مربیان خارجی با هم در سطح رسانه‌ها بوده است. البته که اختلاف نظر دو مربی هرگز چیز جدید و عجیبی در دنیای فوتبال نیست، اما یادمان باشد آنچه اخیرا در ایران اتفاق افتاده خالی شدن نسبی میدان از شر و شور مربیان داخلی و قافله‌سالاری خارجی‌ها در تمام زمینه‌هاست؛ از مسایل فنی و فتح مهم‌ترین نیمکت‌های موجود در فوتبال ایران گرفته تا حاشیه‌های ریز و درشت.

به گزارش تابناک ورزشی، در حال حاضر نیمکت تیم ملی ایران، نیمکت سرخابی‌ها به عنوان دو قطب اصلی فوتبال باشگاهی کشور و نیمکت سپاهان به عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر در تصرف مربیان خارجی است و گویا تراکتوری‌ها هم دنبال جذب یک مربی نامدار خارجی برای نیمکت تیم‌شان هستند. گویا اقبال وسیع اغلب هواداران فوتبال در ایران به مربیان خارجی طوری است که حالا دیگر حتی اختلاف نظرها و جملات جنجالی مربیان ایرانی هم تیتر اصلی رسانه‌ها نمی‌شود و در عوض این جنگ مستشارهای خارجی است که به هر بهانه‌ای روی جلد مطبوعات می‌رود و سرتیتر رسانه‌ها می‌شود. اگر تا پنج یا 10 سال پیش مهم‌ترین سوژه حاشیه‌ای فوتبال ایران دعوای مایلی‌کهن- قلعه‌نویی بود و یا همه دنبال داغ‌ترین حملات و جملات محمد دادگان می‌گشتند، امروز فضا کاملا متفاوت شده و نگاه مردم به برخورد مربیان خارجی است.

شفر- برانکو

این آخرین نسخه از دعوای مربیان خارجی در فوتبال ایران است. اگرچه وینفرد شفر تنها چیزی حدود سه ماه است که به فوتبال ایران آمده، اما با نتایج خوبی که کسب کرده پایگاه اجتماعی مطلوبی نزد هواداران این تیم به دست آورده و به پشتوانه همان‌ها، حالا وارد جنگ‌های تن به تن هم می‌شود. موضوع درگیری او با برانکو هم این است که سرمربی پرسپولیس چندی پیش به عدم محرومیت سرور جباروف بعد از انجام خطای شدید روی بازیکن استقلال خوزستان اعتراض کرده بود. پس از آن کمیته انضباطی ابتدا جباروف را یک ماه و سپس یک جلسه از حضور در میادین محروم کرد. بعد از این اتفاق بسیاری مدعی شدند فدراسیون تحت تاثیر مصاحبه برانکو عمل کرده است. در نشست خبری پیش از بازی استقلال و سایپا نیز شفر در ادبیاتی تند، برانکو را رییس جدید کمیته انضباطی معرفی کرد، گرچه مربی کروات هم گفته: «به من مربوط نیست. بعد از آن خطای شدید چطور انتظار داشتید بازیکن‌تان محروم نشود؟»

برانکو- کی‌روش

این درگیری کهنه نیاز چندانی به بازگویی ندارد. همه می‌دانند که در دو سال گذشته هرگز رابطه خوبی بین کارلوس کی‌روش و برانکو وجود نداشته است. اوج جدل هم با محوریت آن دسته از برنامه‌های تمرینی و اردوهای تدارکاتی کی‌روش بوده که خارج از تقویم فیفا برگزار می‌شده است. در چند مورد برانکو با اکراه بازیکن به تیم ملی داد و در چند مورد نیز کی‌روش اردوها را لغو کرد. این درگیری زمانی به شدیدترین نقطه رسید که مربی پرتغالی بازیکنان پرسپولیس را از اردوی امارات به تهران برگرداند و گفت دیگر از این تیم بازیکن به تیم ملی دعوت نخواهد کرد. گرچه این اواخر برانکو با قبول درخواست کی‌روش در مورد حضور بازیکنانش در ریکاوری‌های هفتگی تیم ملی، یک گام مثبت به سمت کارلوس برداشته است.

کی‌روش- کرانچار

این مورد هم کمتر از یک ماه پیش بر سر اصرار کی‌روش به حضور بازیکنان باشگاهی در ریکاوری‌های هفتگی و البته مقاومت زلاتکو کرانچار رخ داد. کی‌روش روی صفحه شخصی‌اش با طعنه خطاب به کرانچار نوشت: «گرچه کارساز نیست، اما می‌توانم ترتیب یک جلسه حضوری با شما را بدهم. هرچند اگر تا الان کی‌روش را نشناخته‌ای، بعد از این هم نخواهی شناخت.» کرانچار هم پیشنهاد حضور در این جلسه را رد کرد!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر