بازدید 12574
۲

میزان حداقل و حداکثر عیدی ۹۷ کارگران

کد خبر: ۷۶۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 13 January 2018

حداقل عیدی کارگران ۱میلیون و ۸۵۰هزار تومان و حداکثر عیدی ۲میلیون و ۷۸۰ هزار تومان برای سال۹۷است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم،یکی از مهمترین موارد کارمندان، کارگران و صاحبان کار در پایان سال میزان پرداخت عیدی و سنوات است، این موارد کاملا وابسته به میزان پایه حقوق تعیین و پرداخت می‌شود.

تمامی کارگاه‌های مشمول قانون کار موظف به پرداخت عیدی و سنوات به هر یک از کارگران خود می باشند، که مبنای محاسبه آن یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، بعنوان عیدی و پاداش می باشد، و مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

همچنین مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ60 روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد، و مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.

با توجه به حقوق و مزایای سال 96 کارگران حداقل عیدی کارگران 1میلیون و 850هزار تومان و حداکثر عیدی 2میلیون و 780 هزار تومان برای سال97است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
با سلام.
مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی را هم حدود 850 هزار تومان پیش بینی شده !!
من خودم یک بازنشسته تامین اجتماعی هستم و با داشتن دو فرزند دانشجو امسال را هم باید شرمنده آنها باشم!
این مبلغ حتی کفاف خرید آجیل و شیرینی عید را هم نمیدهد.یارانه ها هم که قرار است قطع شود در حالی که شاهد دریافت حقوقهای بالای شش میلیون تومانی برخی همکاران سابق خود که اینک بازنشسته شده اند هستم که براحتی توان پس انداز ماهی یک میلیون تومان را دارند! آنها چطور این مبالغ را به عنوان حقوق بازنشستگی دریافت میکنند که ما نمیتوانیم ؟ ما که یک جا و با هم کار میکردیم و حقوقمان هم یکسان بود حقوق بازنشستگیشان بیشتر از سه برابر حقوق ما هست ! که همکار بودیم چطور شده ؟! در ایام عید به مسافرت و تفریح میروند و خرید شب عید خود و خانوادهشان را هم براحتی انجام میدهند ولی برای اکثریت کارگران و کارمندان بازنشسته ایام عید یاد آور تلخی و حسرت و شرمندگی و سرافکندگی است. و در طول سال حقوقمان کفاف یک زندگی سطح پایین را هم نمیکند ! با حقوق بازنشستگی به سختی روزگار میگذرانیم چطور میتوانم پس انداز هم بکنیم ؟
از ته دل میگویم : ایکاش هیچوقت عید نباشد تا اینچنین شرمنده زن وبچه ام نباشم.
معلمان زیادی هستند که بیمه تأمین اجتماعی هستند و حق بیمه زیادی بابت همین موضوع از حقوقشان کسر می شود ولی متاسفانه عیدی این معلمان را بر اساس کارمندان دولت پرداخت می کنند در صورتی که این موضوع خلاف است و باید عیدی را بر اساس صندوق تأمین اجتماعی پرداخت کنند اطفا این موضوع را پیگیری کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل