بازدید 4892

رایزنی آلمان با فرانسه و انگلیس درباره اجرای برجام

کد خبر: ۷۶۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱ 13 January 2018

وزارت خارجه آلمان در واکنش به تهدید رئیس جمهور آمریکا مبنی بر احتمال خروج این کشور از برجام، اعلام کرد که برلین با شرکای اروپایی خود در مورد نحوه پیشبرد اجرای کامل برجام رایزنی خواهد کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در واکنش به تهدید رئیس جمهور آمریکا مبنی بر احتمال خروج این کشور از برجام، اعلام کرد که آلمان با کشورهای فرانسه و انگلیس در مورد نحوه پیشبرد اجرای کامل برجام رایزنی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان نوشت: «ما با شرکای اروپایی خود برای یافتن راهی مشترک و رو به جلو پ رایزنی خواهیم کرد. دولت فدرال آلمان به پویش خود برای اجرای کامل توافق هسته ای [ایران] ادامه خواهد داد».

دونالد ترامپ روز جمعه اعلام کرد که وی برای آخرین بار فرمان تعلیق تحریمهای هسته ای ایران را امضا می کند تا به واشنگتن و متحدان اروپایی آن فرصتی دهد که «نقایص وحشتناک!» این توافق را برطرف کنند.

ترامپ با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «این آخرین فرصت است. در نبودِ توافقی بدون نقص، آمریکا برای ماندن در توافق هسته ای ایران (برجام) فرمان تعلیق تحریمها را بار دیگر صادر نخواهد کرد. و اگر هر زمان تشخیص دهم که دستیابی به یک چنین توافقی ممکن نیست، فوراً از توافق کنونی خارج خواهیم شد».

گفتنی است که این فرمان تعلیق مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یا همان توافق هسته ای ایران است که در ژوئیه ۲۰۱۵ میان ایران و شش قدرت جهانی از جمله آمریکا منعقد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر