بازدید 10870

ضرورت اجرای مدل‌های ارتباط‌دهی آموزش به اقتصاد

کد خبر: ۷۶۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶ 11 January 2018

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید بتوانیم مدل‌هایی را برای ارتباط‌دهی آموزش به اقتصاد اجرا کنیم که در سه سال گذشته تا حدودی این کار را انجام داده‌ایم.

به گزارش فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست رونمایی از رویدادهای ملی کارآفرینی دانشگاه پیام نور در سازمان مرکز این دانشگاه گفت: ایران از نظر تعداد دانشجو در کشور آمریکا یازدهم یا دوازدهم است. یعنی ما تعداد بسیاری دانشجو داریم و سؤال اصلی این است که چطور با وجود این تعداد دانشجو هنوز وابسته به نفت خام هستیم و اقتصاد ما دانش‌بنیان نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سیستم اقتصادی دنیا چیزی نیست که بتوان کشور را با نفت خام اداره کرد زیرا صنعتی که بر اساس خام‌فروشی باشد ارزش افزوده ندارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: چرا ما با صنعت خودمان نمی‌توانیم شغل ایجاد کنیم؟ چرا دانشگاه‌ها در فرهنگ عمومی، اقتصاد و سفره مردم تأثیر ندارد؟ هیچ کشور اروپایی را نمی‌بینیم که چنین نیروی انسانی داشته باشد پس چرا ما از این نیرو برای بهبود اقتصاد استفاده نمی‌کنیم.

ستاری با اشاره به ضرورت اجرای مدل‌های ارتباط‌دهی آموزش به اقتصاد گفت: در 3-4 سال گذشته توانستیم مدل‌هایی در این زمینه‌ داشته باشیم البته این سیستم بسیار پیچیده است.

وی گفت: ما در حال حاضر در حوزه آموزشی کم خرج نمی‌کنیم در حوزه پژوهشی نسبت به استانداردهای بین‌المللی پایین‌تر هستیم ولی نسبت به همان هزینه‌های صورت گرفته نیز نتیجه‌ای نمی‌بینیم.

در ادامه این نشست محمدرضا زمانی سرپرست دانشگاه پیام نور با اشاره به پتانسیل کشور برای رفع نیازهای جامعه گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به روند کاهشی پذیرش دانشجو تصمیم گرفته است تجهیزات پژوهشی را کامل کرده و برای توسعه مراکز علمی تلاش کند و برنامه‌هایی را برای بین‌المللی شدن دانشگاه پیاده‌سازی می‌کنیم.

وی افزود: ما می‌توانیم بحث مهارت‌آموزی را در مسائل پژوهش و نوآوری اجرا کنیم.

همچنین کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور از افتتاح سه مرکز نوآوری در شهرهای تهران، مشهد و شیراز تا پایان سال خبر داد و گفت: سعی داریم مراکز نوآوری را در شهرهای اصفهان، مازندران، یزد، کرمان، اردبیل و مرکزی نیز راه‌اندازی کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار