بازدید 13075

مشکل «اورژانسی‌» تغییر نام خیابان‌ها

کد خبر: ۷۶۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 10 January 2018

معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه نرم افزار اورژانس ١١٥ به ارتقای کیفیت خدمات و کاهش زمان رساندن بیمار کمک می‌کند، گفت: مدیریت زمان در مورد امدادرسانی به افراد سکته‌ کرده حائز اهمیت است.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن نوری در مراسم رونمایی از نرم ‌افزار اورژانس ۱۱۵ با بیان اینکه اهمیت زمان در اورژانس پیش ‌بیمارستانی کشور بحث جدی است، گفت: در سال جاری تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بار همکاران را برای ارائه خدمات به محل حادثه فرستادیم که بیش از ۴۴۰ هزار مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت مدیریت زمان در خدمات‌رسانی اورژانس گفت: ثانیه‌ها و دقیقه‌ها در مورد سکته ‌های قلبی و مغزی بسیار اهمیت دارند چراکه در سکته‌ها بیش از ٢ میلیون نورون تخریب می شود و هر ثانیه حیاتی است.

نوری ادامه داد: افزایش توان عملیاتی که مستلزم خرید آمبولانس، ایجاد پایگاه و استخدام نیروی انسانی است، می‌تواند در کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار موثر باشد.

وی با بیان اینکه افزایش بیش از ۲۴۰۰ دستگاه آمبولانس به سیستم در دستور کار است، گفت: اورژانس هوایی در زمینه مدیریت زمان و رساندن بیمار به مرکز درمانی، توانسته خدمات بسیار ارزشمندی ارائه دهد اما درحال حاضر از آن‌ها به صورت استیجاری در اورژانس استفاده می شود.

معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور افزود: بعد از اجرای طرح تحول سلامت ۵ بالگرد به ۳۳ بالگرد افزایش یافت که اغلب آنها اجاره‌ای هستند البته این بالگردها دید در شب نیستند و در حال حاضر امکان اجاره بالگردهای دید در شب وجود ندارد.

وی با بیان این مطلب که هدف ما کاهش زمان رسیدن و ارائه با کیفیت خدمات است، گفت: استفاده از نرم ‌افزارهای روز دنیا می ‌تواند در این راستا موثر باشد و این اقدام از سال‌های اخیر در کشور اغاز شده است.

نوری اضافه کرد: در کشور ما نرم ‌افزار اورژانس ۱۱۵ بومی شد که باعث ارتقای کیفیت خدمات و کاهش زمان ارائه خدمت شده است چون یکی از مشکلات ما تغییر نام خیابان ‌هاست و مردم در زمان حادثه برای آدرس‌ دهی دچار استرس می‌شوند، این نرم‌ افزار آدرس را دقیق به ما نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت باید کمک کنند تا به استانداردهای روز دنیا دست پیدا کنیم،گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۹ پایگاه روستایی را راه‌ اندازی کردیم که معتقدیم باید افزایش یابد.

بنابر اعلام وبدا، نوری تاکید کرد: افزایش کیفیت خدمات‌رسانی در بخش اورژانس نیازمند کار جمعی و هماهنگی کلیه سازمانها و نهادها است تا بتوان هر روز بیشتر از قبل خدمات شایسته به مردم کشورمان ارائه دهیم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان