بازدید 20278

دغدغه جوانان ما چیست؟

کد خبر: ۷۶۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 10 January 2018

مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان با اشاره به اهمیت احساس امنیت در جوانان گفت: امروز دغدغه جوانان ما عدم اطمینان و احساس نادیده گرفته شدن است.

به گزارش مهر، امید محدث، مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز در ششمین گردهمایی مسئولین امور جوانان سراسر کشور به میزبانی یزد گفت: هفته های اخیر در کشور اتفاقی افتاد که بخش اعظمی از استان های ما درگیر این مساله شدند که همدان، لرستان، خوزستان، مسهد و اصفهان استان هایی بودند که درگیر آن شدند و نکته مهم و قابل توجه آن بدون توجه به ماهیت و نوع ان بر اساس اعلام معاونت سیاسی وزارت کشور بخش اعظمی از این افراد متولدین 70 به بالا بودند که این جامعه مورد هدف ما است.

وی افزود: بخشی از آن قابل تحلیل است که مانند استان هایی همچون لرستان و خوزستان عدم توسعه یافتگی مشکل اساسی آن بوده است اما در استان ها بایستی بررسی شود که مولفه های دیگر و ناملموس آن چیست.

مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: امروز بخشی از این مکانیزم فکری آن استغال و بیکاری و ازدواج است و این ها مولفه های قابل اندازه گیری است و می گوییم احساس امنیت مهمتر از شاخصه امنیت است و می گوییم اگر جامعه احساس امنیت کند مهمتر از حضور پلیس است.

محدث تصریح کرد: امروز دغدغه جوانان ما عدم اطمینان و احساس نادیده گرفته شدن است و برای ما مسئولان که آمارها را داریم و مشاهده می کنیم مشخص است در هر استانی که سمن ها و جوانان آن نادیده گرفته شدند آسیب ها را بیستر می بینیم که نمونه آن بیکاری است.

وی افزود: در هر استانی که شاخص فعالیت جوانان بالا بوده آسیب های اجتماعی آنها کاهش پیدا کرده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ما به عنوان مسئولانی که مسئولیتی اجتماعی داریم از جوانان استفاده کنیم و به آنها بفهمانیم که آنها برای ما اهمیت دارند و احساس امنیت می کنند.

محدث ادامه داد: یکی از دلایل جلوگیری از تجمعات منفی تکثیر شدن نارضایتی است که شاید افراد با حضور در تجمعات ممکن است فرد ناخواسته درگیر آن شود.

وی گفت: ما اگر در شهری طلاق نداریم باید الگوی توسعه ای آن را بدون دخالت دولت معرفی کنیم.

مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: اگر جوانان را از الان تربیت کردیم و اعتماد به نفس آنها را بالا بردیم و احساس رضایت آنها را کسب کردیم ده سال آینده تکلیف کشور ما مشخص می شود زیرا آینده کشور ما در دست جوانان است.

محدث ادامه داد: ما نیاز به آموزش و ارائه اعتماد به نفس به جوانان هستیم و مدیر را از جوانان انتخاب کنیم و مشاوران را از افراد با تجریه استفاده کنیم.

وی افزود: بخش اعظمی از مشکلات شهرستان های ما عدم شناخت مدیران از آسیب های امروز این جوامع است در حالی که میتوانیم با انتخاب مدیران جوان از این مشکلات کاهش دهیم.

مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر نتوانیم جوانان را آموزش دهیم و احساس امنیت را در جوانان ایجاد نکنیم در آینده نزدیک دچار بحران جایگزینی در حوزه مدیریت خواهیم بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان