بازدید 12260

اصلاح اساسنامه دانشگاه علوم قرآنی در شورایعالی انقلاب فرهنگی

کد خبر: ۷۶۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 10 January 2018

اساسنامه دانشگاه علوم قرآنی در جلسه اخیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اصلاح شد.

به گزارش تسنیم، محمدرضا مخبر دزفولی درباره مصوبات جلسه شب گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدای جلسه رئیس جمهور سالگرد قیام 19 دی مردم قم که مقدمه انقلاب اسلامی و پیروزی بزرگ تاریخی بود را گرامی داشت.

وی گفت: رئیس جمهور همچنین ضمن تسلیت اولین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در جلسات اخیر شورای معین چند موضوع به تصویب رسیده بود که مرحله تایید نهایی آنها نیز عبور شده است.

مخبر دزفولی گفت: موضوع اول؛ دانشگاه علوم قرآنی بود که با توجه به نظر وزارت علوم، اصلاحات اساسنامه آن به تصویب و تایید نهایی رسید.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر که در جلسه شورای معین به تصویب رسید؛ تصویب بخش‌های دیگری از سند گسترش زبان فارسی بود.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی همچنین از انتخاب دکتر دارابی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دکتر کمالی به عنوان رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌ها خبر داد.

مخبر دزفولی افزود: گزارشی از اتفاقات اخیر کشور از منظر فرهنگی در جلسه مطرح شد و اعضا نیز نظرات خود را ارائه کردند و قرار شد در جلسه آینده نیز بررسی فرهنگی و ریشه‌یابی این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفته و گزارش و پیشنهادهای آن برای استفاده قوای محترم کشور آماده شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشریح کرد: خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم، امید به آینده و تلاش مضاعف برای حل مشکلات مردم مهمترین نکات و محورهای مورد تاکید در این زمینه بود.

وی افزود: باید بین رفع مشکلات مردم و آسیب هایی که از جانب های دیگر از جمله بیگانگان و معاندان وارد می شود تفکیک قائل شد که قرار شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه های مرتبط مطالعات جامعه شناسی و فرهنگی خود را برای جلسه آینده شورا آماده و ارائه کنند.

مخبر دزفولی در خاتمه گفت: امیدواریم با رویکرد وحدت بخش و امیدآفرین گره از مشکلات کشور باز شود و حرکت رو به آینده روشن کشور با کمک مردم که با بصیرت در صحنه حضور داشتند رشد و شکوفایی بیشتر داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر