بازدید 4159

ایران و کره‌شمالی محور گفتگوی ترامپ و ماکرون

کد خبر: ۷۶۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۴ 08 January 2018

کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا و همتای فرانسوی وی به صورت تلفنی درباره آخرین اوضاع شبه جزیره کره و ناآرامی های اخیر در ایران گفتگو کرده اند.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی وی به صورت تلفنی درباره آخرین اوضاع شبه جزیره کره و ناآرامی های اخیر در ایران گفتگو کرده اند.

کاخ سفید طی بیانیه ای گفت که در این گفتگوی تلفنی بر عزم ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی و جامعه بین الملل برای خلع سلاح کامل کره شمالی تاکید شده است.

این بیانیه همچنین مدعی شده است که سران دو کشور توافق کردند، «تظاهرات‌های گسترده در ایران نشانه شکست حکومت ایران در تأمین نیازهای مردم این کشور و منحرف کردن ثروت ملت به سمت تأمین مالی تروریسم و حمایت از گروه های مسلح در خارج است.»

این در حالی است که کاخ الیزه هنوز بیانیه ای درباره این گفتگوی تلفنی منتشر نکرده است، اما فرانسه در نشست چند شب پیش شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اغتشاشات ایران مواضعی متفاوت با دولت آمریکا اتحاذ کرد.

از سوی دیگر، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان می گوید که اتحادیه اروپا قرار است از «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران برای سفر به بروکسل جهت گفتگو درباره ناآرامی‌های اخیر در این کشور دعوت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل