بازدید 3910

پول پاشی، اشتغال پایدار ایجاد نمی کند

سیدتقی کبیری
کد خبر: ۷۶۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 07 January 2018

در تبصره 18 لایحه بودجه سال آینده برای ایجاد اشتغال دو منبع دیده شده است، در گام اول دولت با افزایش قیمت حامل های انرژی خواهان ایجاد اشتغال است و در بخش بعدی با برداشت از صندوق توسعه ملی می خواهد تسهیلات اشتغالزایی را ایجاد کند.

افزایش قیمت بنزین و گازوئیل روش موفقی نیست، با گران کردن حامل های انرژی ایجاد تورم و گرانی در بازار می شود، بنابراین منبع حاصل از این روش نمی تواند اشتغال پایدار را به ارمغان بیاورد به همین جهت مجلس با این روش مخالفت کرده است.

دولت در نظر با برداشت از صندوق توسعه ملی منابع مورد نیاز برای ایجاد اشتغال را دراختیار بگیرد، این در حالی است که فلسفه وجودی این صندوق برای در اختیار داشتن منابعی در زمان بحران است و خارج کردن اعتبارات آن برای اشتغالزایی تصمیم قابل قبولی نیست.

به صرف پخش پول و ارائه تسهیلات به اشتغالزایی کمک نمی شود،در وضعیتی که دولت تلاش دارد با پول پاشی و ارائه تسهیلات به افراد شغل ایجاد کند، می توان با توسعه صنعتی، کشاورزی و معادن زمینه اشتغال را فراهم کرد، پرداخت پول به افراد در راستای کارآفرینی و ایجاد شغل منسوخ شده است.

کمیسیون تلفیق بودجه راه کار جدیدی برای اشتغالزایی ارائه دهد

کارگروه اشتغال کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 باید موضوع ایجاد شغل به طور جدی بررسی و پیشنهاد جدیدی برای زمینه های اشتغالزایی مطرح شود تا به معنای واقعی کلمه شغل در کشور ایجاد شود.

دولت سال گذشته 1.5میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستای و عشایری برداشت کرد، که البته سال 96 مجلس به دولت اجازه داد تا از صندوق در راستای ایجاد شغل برداشت کند، بنابراین برداشت بیشتر از این صندوق جایز نیست.

در حال حاضر لازم است در زمینه فرصت آفرینی در بخش های صنعتی و کشاورزی توجه شود، چرا که این دو بخش ظرفیت های زیادی برای کار سازی دارند و شغل واقعی برای بیکاران ایجاد می کنند.

برداشت از صندوق توسعه ملی توصیه رفع بیکاری و اشتغال پایدار فراهم نمی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار