بازدید 208371
تکرار حکایتی قدیمی یا رونمایی از اتفاقی شگرف؟

شباهت عجیب نخبه ۱۱ ساله با دختری که انرژی هسته‌ای کشف کرد!

«یه خانوم دبیری چند وقت پیش با من تماس گرفت که آقای فلانی، ما در مدرسه مون یه دختر بچه سیزده سا... [حرفش را تصحیح می‌کند]شونزده ساله، کلاس سوم دبیرستان، رشته ریاضی فیزیک اومده میگه خانوم دبیر، من تو خونه‌مون انرژی هسته‌ای رو کشف کردم؛ اینو یه کاریش بکن! من گفتم تو مدرسه جلسه بذارین یه مقدار سؤال کنین ببینین چقدر جدی ا‌ست. جلسه گذاشتن، پرسیدن دیدن مثل اینکه جدی‌ است!»
کد خبر: ۷۶۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹ 06 January 2018

از مستمری ناچیز تا اعتراض های بی نتیجه بازنشستگان؛ حکایتی تلخ از یک درد کهنهپسری یازده ساله که چندین و چند اختراع توجه برانگیز و ثبت شده دارد و به قدری در طراحی متبحر و چیره دست است که از چند غول خودروسازی جهان دعوتنامه دارد؛ این حکایتی است که فیلم مرتبط با آن در ساعات اخیر با سرعت زیاد در حال دست به دست شدن است.


به گزارش «تابناک»؛ به رغم اتفاقات فراوانی که در روز‌های گذشته در کشورمان رخ داده و هنوز شوک ناشی از آن‌ها پایان نیافته، خبر رونمایی از یک نخبه خردسال، چیزی نیست که کاربران پرشمار ایرانی در فضای مجازی از قیدش بگذرند. خبر که نه، بمبی بزرگ که در یکی از برنامه‌های صبحگاهی رسانه ملی ترکید و خیلی زود صدایش به گوش عموم رسید.

درباره حسین عطایی سنگرودی سخن می‌گوییم؛ کودک یازده ساله اهل کرج که ظاهرا اصالتی گیلانی دارد و چند وقتی است مورد توجه برخی رسانه‌ها قرار گرفته و با حضور در یک برنامه تلویزیونی و سخنانی که به زبان آورده، نمودار شهرتش به شدت صعودی شده است؛ آنقدر شدید که ممکن است یک شبه ره صدساله برود و به نامی فراموش ناشدنی در اذهان عمومی کشورمان تبدیل شد.

حسین آنقدر بر کلام مسلط است و اعتماد به نفس دارد که پیش از هرچیز، صلابتش در سخن گفتن و بیان کلمات سنگین و به کار بردن تعارف‌های گل درشت به چشم می‌آید؛ اما دلیل شگفت آور بودنش نه این، که فحوای کلامش است؛ سخنانی که در نتیجه ردیف شدنشان کنار هم، از حسین نخبه‌ای بی مثال یا دست‌کم کم مثال می‌سازد که برخلاف بسیاری از نخبه‌های فراری یا مورد غفلت قرار گرفته، نه فرار کرده و نه مورد غفلت واقع شده، بلکه حکم مشاور دکتر نوبخت، یعنی معاون رئیس جمهور کشورمان را دریافت نموده است.

گویی همه چیز سر جای خودش قرار دارد، به گونه‌ای که ممکن است از این وضع بی اشکال متعجب شده و از شدت تعجب، انگشت به دهان بمانیم. اینکه کودکی در کشورمان با استعداد ویژه شناسایی شده باشد، نظام آموزش و پرورش کشورمان با او در الزامی نبودن حضور در مدرسه و به جایش، تلمذ در منزل و غور در مباحث علمی به صورت شخصی راه آمده باشد، ایده‌هایش تبدیل به اختراع شده و به ثبت رسیده باشند و از همه مهم تر، جهانیان نیز به استعداد بی مثالش پی برده باشند و از تسلاموتورز آمریکا تا غول سوئدی خودروساز، ولوو دعوت به همکاری شده باشد.

 
به رغم آنکه ادعا شده این نخبه، حکم مشاور نوبخت را دارد، مستندات حکایت از آن دارد که معاون رئیس جمهور با اهدای تقدیرنامه‌ای به وی،تلاش ارزنده حسین را ارج نهاده است. تقدیرنامه‌ای که البته معلوم نیست به چه دلیل تهیه و توسط معاون رئیس جمهور به این دانش آموز اعطا شده و چه بسا در روزهای آتی با ارائه توضیحاتی در خصوص آن شفاف سازی صورت گیرد.
به رغم آنکه ادعا شده این نخبه، حکم مشاور نوبخت را دارد، مستندات حکایت از آن دارد که معاون رئیس جمهور با اهدای تقدیرنامه‌ای به وی،تلاش ارزنده حسین را ارج نهاده است. تقدیرنامه‌ای که البته معلوم نیست به چه دلیل تهیه و توسط معاون رئیس جمهور به این دانش آموز اعطا شده و چه بسا در روزهای آتی با ارائه توضیحاتی در خصوص آن شفاف سازی صورت گیرد.

اتفاقاتی که رقم خوردنشان در کشورمان، به دلایل فراوان دور از انتظار جلوه می‌کند، مگر در برخی موارد خاص؛ مواردی که احتمالا چند نمونه‌شان به خاطرات خیلی‌هایمان از گذشته گره خورده باشد و موجب شود که نتوانیم حکایت این نخبه یازده ساله را بی برو برگرد، بپذیریم. وضعیتی که مجابمان می‌کند از مسئولان بخواهیم در خصوص این نخبه کم سن و سال، اطلاعات جامع و مستندی را تدارک دیده و در اختیار عموم بگذارند تا چیزی بیش از یک تاک‌شو تلویزیونی سهم این نخبه از معرفی به افکار عمومی باشد.

نکته‌ای کلیدی که اگر سال‌ها پیش رعایت شده بود، برخی ابهامات بزرگ رفع و رجوع شده بودند. مثل این ابهام که آیا می‌توان در منزل انرژی هسته‌ای کشف و تولید کرد؟ اگر این گونه است، چرا به پرونده هسته‌ای و آن همه تحریم و مسائل جانبی گرفتار آمدیم که برای رفع و رجوعش مذاکرات طولانی مدت و مسائل بعدی پیش رویمان باشد؟

«دشمن می‌خواهد به ما بگوید که "ما نمی‌توانیم"؛ ما باید فریاد بزنیم که جوانان! ملت ایران! ما می‌توانیم.» این جملات، مقدمه ابهامی است که درباره آن توضیح دادیم. سخنان رئیس جمهور سابق کشورمان در یک جمع که بازتاب بسیار وسیعی در افکار عمومی داشت و حکایت از تولد ستاره‌ای بی مثال در آسمان دانش کشورمان داشت. دختری شانزده ساله که حدود یک دهه پیشتر، احمدی نژاد حکایت کشف وی و کشف علمی او را این گونه شرح داد؛

«یه خانوم دبیری چند وقت پیش با من تماس گرفت که آقای فلانی، ما در مدرسه مون یه دختر بچه سیزده سا... [حرفش را تصحیح می‌کند]شونزده ساله، کلاس سوم دبیرستان، رشته ریاضی فیزیک اومده میگه خانوم دبیر، من تو خونه‌مون انرژی هسته‌ای رو کشف کردم؛ اینو یه کاریش بکن! من گفتم تو مدرسه جلسه بذارین یه مقدار سوال کنین ببینین چقدر جدی‌ست. جلسه گذاشتن، پرسیدن دیدن مثل اینکه جدی‌ست. خبر دادن، من زنگ زدم به رئیس سازمان انرژی هسته‌ای [؟!]؛ گفتم آقای عزیز! یک دختر خانوم دبیرستانی یه همچین حرفی میزنه؛ شما بررسی کنین اگر صحت داره حمایتش کنین. دعوت کردن، دانشمندان هسته‌ای ما -که متوسط سنشون کمتر از ۲۵ سال است- نشستن جلسه گذاشتن، این دختر خانم رو دعوت کردن پرس‌وجو. دیدن درست میگه! گفتن خب بیاییم تو خونه‌ت ببینیم چکار داری می‌کنی. اومدن در منزل دیدن این دختربچه سوم دبیرستان با کمک برادر بزرگترش رفته یه سری قطعاتی رو از بازار گرفته، به هم نصب کرده [و]واقعا انرژی هسته‌ای تولید کرده؛ که خب الان برداشتن [دختر را]بردن اونجا [سازمان یاد شده]و بالاخره یه دانشمند هسته‌ای شده؛ براش اسکورت گذاشتن، برو بیا، ماشین و راننده و...؛ این خودباوری‌ است!»

حکایتی عجیب که حالا بعد از یک دهه از بیانش، تبدیل به پرسش هایی بزرگ برای عموم شده است؛ پرسش هایی که گاه در قالب کنایه به عملکرد رئیس جمهور سابق بیان می‌شوند و گاه، چون رازی پنهان بروز می‌کند که آرزو داریم در خصوصش چیزی بدانیم. رازی که رمزگشایی نیاز دارد و کسی به دنبال رمزگشایی آن نیست، حتی برنامه‌ای تلویزیونی که از نخبه یازده ساله رونمایی می‌کند و تلاش ندارد مستندات مربوط به آن را ارائه دهد. تلاشی که کمترین فایده آن حفظ کودک یازده ساله دعوت شده به همکاری توسط غول‌های خودروسازی جهان از جمع بسته شدن با برخی خاطرات کج و معوج از معرفی چنین نخبگانی در گذشته است که ظاهرا وجود خارجی نداشتند. نخبگانی که بها دادن به آنها، نه صرف حضور در یک برنامه تلویزیونی و معرفی شان به عنوان مشاور معاون دولت، که قرار گرفتن در جایگاه برحقشان و بهره مندی عموم از برکات وجودشان است!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۷۱
ایشون اگه مخترع شاتل فضایی هم باشه باز هم ملت باید پراید سوار بشن.میدونی چرا؟ چون تا حالا به دلیلش فکر نکردی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
اگه تلگرام باشه راحت نمیشه سر مردم رو کلاه بزارن
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
اشتباه نکنین این بچه نابغه ایه که تاریخ کره زمین بخودش ندیده و هوشش یک میلیارد برابر بیشتر از نیوتن و انیشتینه . از هوش فضاییش به نوبخت هم بهره میرسونه . قراره کل علوم فعلی رو متحول کنه
حنتوش
| Canada |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
غنی سازی اورانیوم در قابلمه .. با ته دیگ زعفرانی.. عجب بساطی شده ..شلم شوروا والا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
تو همین تلگرام کلاه های گشادی سر مردم میذارن جناب ناشناس21:07
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
اینکه مثل نوبخت حرف میزنه
کورش
| Belgium |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
جناب 21:07 انفاقا من ابن برنامه از طریق تلگرام دیدم
ح. س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
این کوچولو اصلا مخترع نیست
به هیچ کدام از مسئولین اعتماد نداریم. دیوانه ایم اعتماد کنیم؟
صدا و سیمای خیال پرداز.
ایده های ایشون سال ها قبل به مرحله ساخت و بهره برداری رسیده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
اصلا ایده ای ندارد عزیز من
او فقط خوب صحبت می کند
نمیدونم نوه کدوم یک از این نور چشمی هاست
هارپ زاده
| United States of America |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
بنام خدا من پسری چهار ساله از روستای آقازادگان هستم توی خونه با اسباب بازیهام پروژه هارپ ساختم شماره اون آقا رو بدین بهش زنگ بزنم بیاد کشفم کنه ممنون
ایده پردازی یه چیزه، به مرحله اجرا رسوندن یه چیز.
اینکه گفته شد از فلان کشورها دعوتش کردن بره به تنهایی چیز عجیبی نیست چون برای فهم ایده هاش دعوتش کردن، اما سوال اینه آیا هر کسی می تونه ایده هاشو به گوش مسئولان برسونه که راهو براش صاف کنن؟
باید آقازاده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
احسنت منم میخاستم همینو بگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
آقازاده زاده
اقا ازون نخبه خودمون ( احمدینژاد ) چه خبر؟ بعد از آشوب ها دیگه خبری از ایشون و یارانش نیست....!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
فکر کنم غربی ها دزدیدنش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
دلت تنگ شده براش شیطون ؟
عبود
| Canada |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
زنده باد بهار
جالب نمي دونم چرا انقد كينه احمدي نژاد رو در دل داريد! بخدا اون ٥ سال كه ريس جمهور نيست ! چرا در مورد ارتباط هاله نور و ريس جمهور شدن كه وجه مشترك روحاني و احمدي نژاد مطلبي نمي نويسيد؟ البته شما كه نظر رو انتشار نمي ديد ولي شبيه صدا و سيما برخورد كردن با مخاطبين تون شما رو هم بعد چند وقت يك رسانه ورشكسته ميكنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
عزیز برادر در مملکتی که بعد از 2500 سال عده ای هنوز کوروش کبیر را خار چشم خود می دانند و از او بدی می گویند حالا شما می خواهید کسی که همین 5 یا 6 سال پیش مملکت را به اندازه 200 سال به عقب برده فراموش کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
محمودجان اینقدر یادگاری از خودش گذاشته که صدسال دیگه هم سوژه براش هست!
ممکنه شما یادتون نیاد ولی خیلی سال پیش از این در تلویزیون ملی از یک آقا دکتر مشهدی رونمایی کردند که خودشو جراح مغز و اعصاب معرفی کرده بود ولی زندگی فقیرانه ای داشت و دائما بین دانشگاه های مختلف در سفر بود و براشون سخنرانی میکرد و البته با بادیگارد!
که بعدا توی یکی از دانشگاه ها زیر بار چند تا سوال تخصصی دانشجوها کم آورد و غش کرد و بعدش هم ناپدید شد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
ای ولله تو هم یادته؟ اواسط دهه هفتاد بود هنوز مثل روز پیش چشممه. کف یه خونه با خانوم بچه هاش نشسته بود از افتخارات علمیش می گفت.
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
خوب یادمه شاید به چند زبان هم مسلط !با چند تا دکترا!. مصداق کامل مردم هزار چهره بود!
هر چند وقت یک بار یکی اینجوری پیداش می شه بعدش هم غیبش می زنه و می فهمیم هم را سر کار گذاشته.
مهدی
| Netherlands |
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
کی بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
منم کاملا یادمه
باز تو خواستی انتقادی تیتر بزنی، داداچ اشتباااااااه زدی
نکنه یه ابولفضل بیهقی دیگه مردم رو سر کار گذاشته! (رجوع شود به ارشیو روزنامه خرسان در دهه هفتاد)
برای من سوال که چرا پدرش کارشو ول کرده از صبح تا شب دنبال کار پسر 11 ساله اش

دنبال چیه؟

مدرسه تیزهوشان؟
مدرک؟
شغل؟
ویزا؟
پاسپورت؟
بلیط؟
مسافر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
همه رو می خواد
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
دنبال اینکه از طریق شهرت به ثروت برسه
:D
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
خودش که مثل شما به جایی نرسیده حداقل از ابزارش استفاده کنه و بلکه به جایی برسن
ّای مسپولین کشور ! اگر راست میگوپید که شما خادم ملت هستید این دو موضوع مهم که یکی نو جوان ۱۰ ساله و دیگری دختر خانم شانزده ساله را وجدانا بایستی بررسی کنید و آنرا در تلویزیون بصورت زنده مطرح نماپید و مردم را مرتبا از روند بیگیری در مورد این دو نخبه مطلع نماپید. انشای الله
خب اگر نابغه ای باشه ارزش داره پدرش دنبالش بره وهمه چی رو ول کنه
در همه این مرز و بوم ، استعدادهای درخشان وجود دارد اما فعلا آقایان گرفتار پسا برجام هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
نمکدون .
فکر کردید تسلا موتورز به یک بچه دعوت نامه میدهد در حضور هزاران نخبه در آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
والا دمت گردم راست گفتی
نام خانوادگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
والا از بس گفتیم مرگ بر امریکا نخبه هاشون مردن محتاج ایران که دشمن خونیشونه شدند :))
حدود سی سال پیش رسانه ملی از پسر جوانی رونمایی کرد و با ایشون مصاحبه کرد که نفر اول مسابقات جهانی نجوم یا فیزیک شده بود که در شهر لیون فرانسه برگزار شده بود. بعدا کاشف بعمل اومد که فرانسوی ها اسم شهرشون رو در تقدیرنامه یا گواهی قهرمانی جوان نابعه ما اشتباه نوشته بودند یعنی به جای Lyon نوشته بودند Lion!!! البته که رسانه ملی وقتی قضیه لو رفت صداشو در نیاورد. هنر نزد ایرانیان است و بس! همه دوست داریم این و اثبات کنیم به هر روشی!
چیز عجیبی نیست، توی این کشور همه ایده پردازن، ملت حرافی هستیم
من شخصا دانشمند بی ادعایی را میشناسم که در 19 سالگی در امریکا با درجه دکترا فارغ التحصیل شده است ومدرک پروفسوری(استاد کاملی ) دارد و با وجود شصت سال سن و دهها مقاله علمی و پژوهش هیچ کجا نامی از او نمیبرند و در یک شهر کوچک دارد طبابت میکند
نژاد آریایی همینه، درود بر آریایی در هر کشوری چه ایران چه آلمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
ادم بیسواد حرفش جز حرمان سودی ندارد
بابا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
شما هم کشتید ما رو با این آریایی، آریایی کردن تون
بعد از دو سه هزار سال با این همه حمله که به این منطقه شد و با این همه ترکیب جمعیتی متنوع از اقوام مختلف، دیگه چیزی به اسم نژاد آریایی می مونه؟
بس کنید این چرندیات را این بچه هم همانند دیگر بچه هاست. مغز های متفکر جامعه یا در حال مسافر کشی هستند.
بابا این رشیدپور یه مدت پیش یکی رو اورده بود که میگفت ماشین ساخته با اب کار میکنه خودشم همون موقع سکته زد سر برنامه... اخرشم فهمیدن طرح این عمو یه چیز تگراری است و قابلیت طی مسافت زیاد نداره و ... این اقا پسر هم فقط طراحی میکنه با نرم افزارهای cad سواد فنی نداره که که این همه ثبت اختراع و... به کمرش بستید... ده ها مرتبه مستعد تر و بهتر از اقا کوچولو تو دانشکده های صنعتی هستن کسی تحویل نمیگیردشون...
پاسخ ها
ناشناس
| Armenia |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
حالا یه تقدیر نامه این همه حسودی نداره چقدر بی جنبه اید و تابناک کینه توز
هر انسانی اگه اختلالات مرتبط با حافظه و عملکرد مغزی نداشته باشه می تونه نابغه باشه، بستگی به محیط و همچنین پیگیری های خودش داره که در واقع نخبه بشه یا نه. در واقع محیط و بستر اجتماعی 99% نقشو بازی می کنه. سال 2012 بود، فکر کنم، که یه خانواده مهاجر به بریتانیا (از نیجریه) باهوش ترین خانواده بریتانیایی در اون سال شد، در حالی که در نیجریه هیچ موفقیتی نداشتن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
این چه حرفیه شما می زنید. تأثیر محیط رو نمیشه انکار کرد اما نقش اصلی در بحث نبوغ به میزان بهره هوشی فرد بستگی داره که در محیط مناسب به بهره برداری میرسه. در غیر این صورت تمام مردم سوئیس با متوسط بهره هوشی بالای 95 (بالاتر از حد متوسط) در محیط بسیار مناسب این کشور باید نابغه تلقی بشن. آخه منطقیه؟ 99% محیط، 1% بهره هوشی؟
مطلب بسیار جالبی بود. با رعایت ادب و کرامت اشخاص بدون لجن پراکنی و تخریب افراد خواستار شفاف سازی از ادعا های خارق العاده.
امید که دیگر رسانه ها هم این روش را بکار برند
علوم فني به قدري پيشرفت كرده كه بجز چند كشور پيشرفته كه مالكان و توسعه دهندگان به آنها هستند هيچ كشور ديگري ريسك مالي ورود به اين زمينه ها رو با دارا بودن دانشمندان واقعي رو ندارن، اين علوم به قدري پيچده شده اند كه حتي مهندسي معكوس هم جواب نميدهد با منطق چنين موردي جور در نمي آيد، اين رسانه اخبار مباحث خيالي رو منعكس ميكنه؟؟
ما مردمی هستیم که به علت تخلیه نشدن احساسات و هیجاناتمون به چنین خودنمایی های فردی و جمعی رو میاریم. تا چند وقت پیش هنوز "هنر نزد ایرانیان است و بس" رو ول نکرده بودن، و پشت اسکناس ها مردانی از پارس به ثریا می روند رو می نوشتن.
اگه این ناسیونالیسممون رو کمی تعدیل کنیم هم برای سلامتون خوبه، هم اون موقع می تونیم واقعیات جهان رو ببینیم و دیگه برای هر موضوع ساده ای در جهان، به صفحات اشخاص حمله نمی کنیم.
ادعا از بس بزرگ است، باورش هم سخت. البته تا کنون این چنین تصور می شد که هر قدر بزرگ تر باشد، باورش نیز آسان تر خواهد بود.
نابغه های کوجک اما بزرگ /
تو را خدا بس کنید خسته شده ام
ای کاش یه آمار دقیق هم از خارج شدن نخبه های دانشگاهی از کشور ارائه دهند
وقتی فقط تعهده مهمه و چيز ديگري مهم نيست، و انتهاي تكنولوژي خودروسازيش محصولات تاريخ مصرف گذشتس با بازاري انحصاريه سالي ١٠٠ تا هم نخبه كشف بشه وضعمون همينه.
آدم این چیزها را که می بیند می فهمد که چرا پیشرفت نمیکند. مسئولان و البته مردم فریب ما به جای پیگیری امور دانشجویان و کارآفرینانی که کارهای علمی و صنعتی شون جواب پس داده و تسهیل تولید انبوه اختراعات ثبت شده در کشور به دنبال بهره برداری از موارد اینچنینی هستند که معمولا هم سرشان کلاه میرود.
یاد داستان بوعلی سینا و بهمنیار افتادم ولی درکل احتمال اینکه ایشونم مثل بوعلی ژن خوبه باشه زیاده وگرنه بهمنیارها زیادند
چندین تقدیر نامه از مسئولان واداره دارم همه را سوزاندم چون معجزه ای نداشت فعلامستاجرودر خط فقر هستمبرای خودشان سکه توزیع میکنند برای مرد ونخبه ها تقدیر نامه
واقعاً مقایسه خوبی بود با انرژی هسته ای آشپزخانه ای. این چه اراجیفی هست که پخش می کنند؟ مگر دانش و فن آوری وحی است که پسربچه ای از 3 سالگی به آنها اشراف داشته باشد؟ باید آنقدر دانش داشته آموخته باشی تا بتوانی با کمک خلاقیت عقربه پیشرفت علوم را کمی به جلو ببری. باعث شرم است که این دروغها در جامعه ما خریدار دارد. نماد تفکر غیرمنطقی در جامعه امروز است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
احسنت بانو
اقای عارف ژن برتر اینه نه پسر جناب عالی که اگر پدرش نباشه احتمالا از گشنگی مرده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
با اینکه اینم برتر نیست ولی از پسر ایشون که خیلی برتره . مگه نمی دونی کشور آفریقای جنوبی رو پسر آقای عارف کشف کردند و قبل از اون هیچ ایرونی ای نمی دونست که یک کشور به این اسم اصلا وجود داره . تو کتاب تاریخ پیشرفت های مخابراتی آفریقای جنوبی رو برو بخون کلا به دو دسته تقسیم بندی شده : دوران قبل از عارف و پسا عارفیه
مهندس مملکت خودمون راننده تاکسی میشه بعد تسلا به یه بچه 11 ساله ایرانی میگه یه سر بیا به پیش ما
امکانات کشور را دربست در اختیارش بگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
دنبال همینند دیگه
فقط در کشورهای عقب افتاده همچین ادعاهایی را یک عده باور می کنند. شما صحبتهای استاد جامعه شناسی در برنامه زاویه را گوش بدهید تا به عمق فاجعه رسانه میلی پی ببرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
شما همه صحبت های استاد جامعه شناسی رو گوش کردی یا فقط یه برش یک دقیقه ایش رو؟
یاد ایدآلیستها افتادم...آنها میگویند تاریخ و رویدادهایش نتیجه عملکرد نخبه ها و خواص جامعه بوده ولی غافل از اینکه تاریخ صحنه مبارزه طبقاتی بوده و لاغیر.......من خودم نخبه هستم.
کم کم باید به این هوش و حواس و جوگیر شدن مجریانی مثل این رسید پور و آن علی ضیء شک کرد و همیشه باید اینها در تماس با یک روامپزشگ حاذق باشند !!! همین حقیر بعضی شبها برای ابیاری به باغی در گوشه ای از یک روستا بدون بر و گاز میروم و تاصبخ میشه هزار جور فکر بکر به کله ام میزنه ؟؟ که شانس دارم وسیله نقلیه خوب و تند روی ندارم و گرنه درب ریاست جمهور همیشه بست نشسته ام . یکمرتبه باهمین خیالات چنان جوگیر شدم که تا صبح چهار مرتبه اسکندر مقدونی را کشتم !!!
به نظرم بهترین نظر رو خانوم پروانه دادن، کسانی که اهل تحقیق هستن می دونن که باید اونقدر در یه زمینه به خاطر علایق خودت مطالعه درسی و حتی خارج درسی داشته باشی تا ایده ها و طرح های جدید بیاد تو ذهنت و با پیگیری به یه جایی برسونیشون. به نظرم خود والدین این کودک این حرفا رو گذاشتن توی دهن بچه شون تا بتونن به یه جایی برسوننش تا مثل ما بزرگ شد علاف نشه. با احترام نظرم بود.
کاش وقتی می خوان به شعور آدم توهین کنن بیان رک و راست فحش بدن برن
اگه طراح ماشین هست این طرح ها را به ما هم نشون بدید ببینیم
حالا کاری نداریم به پهپاد و قایق جنگی ...
آخه کدوم نخبه ای در دنیا تونسته تو این همه مسائل صاحب نظر باشه
این همون نشون میده که حرفشو دروغه
یادم میاد سال 1363 نماینده یک شرکت سازنده ماشین آلات از کشور آلمان شرقی - آنروز ها - به دفتر ما آمد . بحث کشید به نخبه ها و مخترعان ایرانی . یاد او ن پیر مرد به خیر . گفت که من قبول دارم که نخبه هایی در کشور وجود دارند که سطح توانایی هایشان از خیلی از هم رده هایشان در سایر کشور ها بالاتر است . ولی باور کنید که آنها مثل اخگر ند - شهابی نورانی که از آتش بر می خیزد - . آنها در جامعه جهانی که شب جهالت را با نور افکن های متعددی روشن می کنند فقط ثانیه ای می درخشند . صنعت و تکنولوژی نیازمند سطح بالای مدیریت ، تخصص و فراهم اوردن آزادی همه افراد علاقمند به پیشرفت صعودی و حمایت و آموزش موثر جمع کثیری از نخبگان است و نه فردی که با کتاب خواندن و تکرار بعضی موارد علمی ادعاهای گزاف دارد و متاسفانه مورد تایید و تبلیغ مسئولان قرار می گیرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
آفرین
با سلام
ما هم خوشحال میشیم این گونه اشخاصی در کشور داشته باشیم ولی ذره ای باید با دیده شک نگریست.متاسفانه
بخدا مسئولان حق دارن با مردم اینجوری رفتار کنه
مردمی جو گیر که عقلشان تو چشم و گوششان هست
در برخی نظرات وجود آدمهائی با تلاش های شکست خورده و نیمه کاره و عقده های سرکوب شده موج میزند ، شما اگر هیچی نشدید دلیل بر آن نیست که هیچکس نابغه و ستاره نمیشود ، بسیاری از ما بخاطر نبود یک حامی واقعی و کامل چیز خاصی نشدیم و از برتر بودن دیگران رنج و حسد میبریم وگرنه فقط از موفقیت افراد باید خوشحال بشوید نه بسوزید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
بابا خدا شما رو شفا بده.... مرد حسابی چرا دوست داری خودت رو با این شعارها گول بزنی.؟؟
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
عزیزم نابغه زیاد داریم اتفاقا ، ولی ایشون نیستش شما هم خودت رو ناراحت نکن زیاد . اینا تکنیکای روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات دادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
چرا نظر و نقد دیگران را تلاشهای شکست خورده و نیمه کاره و عقده های سرکوب شده میخوانی؟؟؟؟غیر از این نیست که الفاظ به کار برده شده در مورد خودت صدق میکنند.
من که واقعا باور ندارم اینا همه فیلمه. اگه راست میگن مستند بگن. مردم اگه اینو باور کنن که احتمالا خیلیا باور میکنن اونوقت اخبار کذب شبکه های اجتماعی رو هم باور میکنن. اگر مردمو ساده بار بیارید به همین سادگی توی تله دشمنانم میفتن
دروغ است میخواهند فکر مردم را به جای دیگر مشغول کنند
ایشان اصالت گیلانی بنام حسین عطایی سنگری (سنگر یکی از بخش های رشت است)هستند، نه سنگرودی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
حالا مهم نیست اصالتش مهم اینه که چه نقشه ای دارند
اخه اینها چقدر مردم را ابله فرض می کنند.!! یه بچه 3 ساله چگونه می تونه ثبت اختراع داشته باشه. بعد آخرم نفهمیدیم که ماشین مفهومی یعنی چه؟ این بیشتر به مجریها شبیه بود تا مخترع! بعد توی کشور ما نخبه ها و آدم های کاردرست رو نمی خواهند بعد این یه الف بچه شده مشاور نوبخت. هرچی سرمون بیاد حقمون
این چند روزی که از انتشار این کلیپ گذشته سخترین کار دنیا رو داشتم و اون هم قانع کردن مردمی بود که ناامیدانه دنبال ساختن قهرمان و اسطوره از هر چیزی هستند... واقعا سر مردم ما داره چی میاد....

بزرگترین خیانت رو پدر و رسانه و باقی افرادی که کلیپ را پخش کردند دارند درحق این پسر میکنن و اون هم ترور شخصیته این بچه است،این بچه از روی بچگی یا شایدم آموزشی غلطی که بهش دادن داره وارد این بازی میشه که آخرش به سرافکندگی و ترور روحیه و شخصیت این بچه ختم میشه.
من این موضوع را تأئید می کنم که افراد زیادی هستند که نابغه هستند چون حامی ندارند و حمایت نمی شوند دو راه دارند یا از کشور بروند و یا تمام نبوغ در کشور دفن کنند. من خودمدر زمان دبیرستان در ریاضی بسایر سر بودم و کتب سنگین را می خواندم و سمایل را حل می کردم و همه در کلاس مرا با برتراند راسل قیاس می کردند ولی کسی نبود حمایتم کند پدری داشتم فقیر و کارگر که البته من به وجودش افتخار می کردم و خواهم کرد ولی چون راهنما نداشتم همه چیز را کنار گذاشتم و شدم یک انسان معمولی در صورتی که در سال 1350 در فکر ساختن ماشین پرنده بودم و داشتم مطالعه می کردم ولی دیدم که دنبال نان رفتن بهتر است تا از گشنگی نمیرم چون پدرم گفتم کارگر بود و من هم می بایست در کناترش در وققت های تعطیلی وکار می کردم تا کمک خرجش باشم و شاه دنبال این ها نبود همانطوری که الان نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
! احتمالا بعد از این بی توجهی ها شدی مسافر فضا
arman
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
بابا برتراند راسل کی بودی تو
اینا مصخره هست. طراحی مفهومی؟؟ تسلا و ولوو؟ معلوم نیست پسر کدوم ادم پشت پرده ای هست دارن گندش میکنند.
متاسفانه ملتی به شدت عوام زده و سطحی و زود باور شدیم. تا یه چیزی بهمون می گن باور می کنیم. یه زمانی بود که شایعات رو وقتی از رسانه ی جمعی میشنیدیم باورمون میشد الان اگه همین اتفاق رو صرفا برامون نقل قول هم می کردن از یه منبع ناشناس بازم سریع باور می کنیم. حتی حاضر نیستیم شک کنیم یا به خودمون زحمت بدیم و کمی تو اینترنت سرچ کنیم بعد قضاوت کنیم. متاسفانه اونقدر زود باور شدیم که هر شیادی برای اثبات خودش بلافاصله پشتبند حرفاش ادعا می کنه که از چند تا دانشگاه یا کشور خارجی براش دعوتنامه دادن و می خوان ببرنش ولی خودش نمیخواد بره. دیگه تو پیشرفت علمی از مریم میرزاخانی که بالا تر نداریم. حتی ایشون هم در زمان دانشجوییشون هیچ جایی همینجوری براشون دعوتنامه ندادن که بیا دانشگاه ما درس بخون. ایشون خودشون برای دانشگاه های طراز اولی درخواست داده بودند (اپلای کرده بودند) و اون دانشگاه ها هم به ایشون پذیرش (ادمیشن) داده بودن. یادم میاد چند سال پیش برای بازدید از باغ خزندگان اصفهان رفته بودم و یه اقایی هم متصدی این مجموعه بودند و هنرشون هم این بود که خودشون و خانوادشون بلد بودن مار بگیرن. ایشون هم با چنان شور و تابی برای حضار و بازدیدکنندگان حرف میزدن که اره از فلان و فلان کشور اروپایی برای من دعوتنامه دادن که بیا تو کشورمون ولی من گفتم به کشورم خیانت نمی کنم و دعوتشون رو رد کردم. از ایشون پرسیدم که اقا این کشور ها به شما چه نیازی دارن؟ شما اصلا می دونین تو این کشور ها چه نوع ماری پیدا میشه که هیشکی نمی تونه بگیره و شما توش خبره هستین و به شما نیاز دارن؟ دفعه بعدی هم خواستی از این حرفا بزنی دست کم اسم یه کشور افریقایی یا اسیای شرفی رو بگو که یه مار بومی گنده ای داشته باشن که اعتبار خودت بیشتر بشه. اخه تو المان چه مار بزرگی پیدا میشه که به تو نیاز پیدا کرده باشن؟ هیچی دیگه جواب که نداشت بگه شروع کرد به بد و بیراه گفتن و اخرشم گفت که ما ایرانیا لیاقت نداریم که ایشون تو کشور ما بمونن. حالا دیگه اطلاع ندارم این نخبه ی مارگیر رو هنوز داریم در کشورمون یا فرار مغزها کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
اتفاقا اکثر نخبه ها ما مارگیرن و بعضا معرکه گیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
غالب مردم نمی دانند که در جهان کسی برای هیچ دانش آموز یا دانشجویی دعوتنامه صادر نمی کند

هر کس رفته، قبلش تقاضای پذیرش داده و دانشگاه
مقصد جواب مثبت به تقاضای پذیرش داده
این ها همش چرته. چیزهایی که اختراع کرده را نشان بدین بچه منم 7 سالشه بهتر از این حرف میزنه و داستان تعریف میکنه
ﺷﻤﺎ باید اﻭﻥ ﻣﻮﻗﻊ ﺑﻪ اﺣﻤﺪﻱ ﻧﮋاﺩ اﻳﺮاﺩ ﻣﻴﮕﺮﻓﺘﻴﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﺑﻮﺩ. اﻻﻥ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﻬﺶ ﻓﺤﺶ ﺑﺪﻩ, ﺟﺎﻳﺰﻩ ﻫﻢ ﻣﻴﮕﻴﺮﻩ
تابی جون در جهت تنویر افکار عمومی در رابطه با نخبگان این مرز و بوم پیشنهاد می کنم گزارشی بنویسید از وضعیت کنونی رتبه های برتر کنکور سراسری طی ۳۰ سال اخیر که چه می کنند و کجا زندگی می کنند. تا ملت شریف ایران از دست آوردهای پر گوهر روزگار خود کسب خبری بفرمایند.
شیادان از سادگی و نااگاهی مردم سواستفاده میکنن.
این بچه استعداد معمولی داره توی طراحی صنعتی ک در واقع طراحی بصری محصولات تولیدی هست و فرق داره با تولید و اختراع ب مفهوم عام
از 2تا عکس از طراحیاش ک پخش شد کاملا واضحه ک استعداد خیلی معمولی داره و اصلا در حد نبوغ نیست
اون چیزی ک داره فقط یک اعتماد بنفس کاذب و زبان تصنعیه
واقعا باور همچین چیزی نشان دهنده تباهی است
متاسفم برای شما مردم که این قدر به این دانشمند حسادت میکنید
حالا اگر خارجی بود همش تعریف و تمجید بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
درسته اصلا فرض که همه موارد دروغ و غلو... همین که اینگونه حرف و صحبت میکنه میتواند برای این سن خاص و ویژه و قابل تحسین است
حتی یک فوتبالیست نابغه نوجوان هم در دنیا مطرح بشه با سرچ کردن اسمش در اینترنت اخباری به زبان انگلیسی در موردش پیدا می شه .... این چه مهندس نابغه مکانیک هست که حتی اسمش یک بار هم در مقاله ای پیدا نمی شه ... و نه حتی یک خبر در موردش وجود داره ، به جز برنامه اقای رشیدپور !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
با ابروی مهندسهای مکانیک بازی نکنید.. ایشون رو دم در دانشکده مهندسی مکانیک نمیزارن...
علم کردن چنین مسایلی توسط مسیولین و صداش و سیماش صرفا جهت پرت کردن حواس مردم از جریانات روز کشور و گاه تلاش برای ارایه یک شوی تبلیغاتی از توان و رشد علمی و.... کشور هست و به نظر من نه تنها مسخره هست حتی نشان از عاجز بودن ایشان دارد
احتمالا فامیل آقای نوبخت هستش چون ایشون هم گیلانی هستند و این پسر بچه نابغه نیست فقط یک سری جملات رو حفظ کرده و فیلم بازی می کنه . بهتر بود مجری محترم از ایشون به صورت تخصصی تر سوال می کرد و به عوام فریبی دامن نمی زد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
به نظر من این مسئله را نباید ساده از کنارش بگذرند و چون آقای نوبخت نقش ندارند در این جریان لازم است مجلس آن را بررسی کند و از آقای نوبخت در این خصوص سوال بشود
دم احمدی نژاد گرم که اگر نبود شماها نمیدونستید چی رو به چی ربط بدین
آقای مسعود سعیدی
چرا اصولا باید کودکی که به دنبال بازی و کودکی کردن باشد از طراحی خودرو سخن می گوید و آن کسی که باید در این موضع باشد، سر چهار راه باقالی می فروشد؟
چون ما مردم همگی همه چیز را لوث کرده ایم و هیچ کدام در جای خود و خودمان نیستیم.
این فرد از کنترل سه کاره تلویزیون سخن می گوید حال این تکنولوژی های جدید بی نیاز از کنترل و بر مبنای دستورات کلامی طراحی شده اند، لطفا مردم را چیز فرض نکنیم.
دلیل اینکه هربار بک نخبه ای رو میشود که تمام دنیا دنبال اون میگردند و یک تنه تمام دانشمندهای جهان و به مبارزه میطلبد و انگشت به دهان میشوند همین حس عقب ماندگی ما از یک طرف و بزرگنمایی هایی که در مورد نژاد و قوم و چیزهای دیگه گفته میشود یک جایی باید این عقب ماندگی برطرف شود و چه کسی بهتر از این دانشمندهایی که توی آشپزخانه انرژی هسته ای درست میکنند
کسی که ریاضیات نخوانده چطوری میخواهد طراحی سه بعدی اموزش بدهد . من فکر کنم کمی مردم را به سخره کرفتن باشد هر چند که مملکت به قدر کافی رانتی است . در حالا خورشید پرسیده شد پدر شما چه کاره می باشد حتی جواب نتوانست بدهد . بخدا طراحی سه بعدی با نتقاشی فرق میکند و احتیاج به ریاضیات و محاسبات دقیق میبا شد مردو را گوسفند فرض نکنید
مختص ایران نیست. آمریکا روزی نیست که یک خبر عجیب و گاها خیلی خنده دار در اینترنت مطرح نشه. منشا اینها سایتهای خبری و گروههای شبکه های اجتماعی هستن. برای فروش کالا و یا اگهی این کار را میکنند.
از سیمای ایران همچین اراجیفی بعید هم نیست ...
خدا همشونو شفا بده..
با سلام
بنده ١٢سال مربي حق التدريس فني حرفه اي بودم سال٨٦ به عنوان مربي نمونه استان قم انتخاب شدم وسال ٩٢ به عنوان بهترين مربي كه تقدير شدم
جايزه اي كه به من دادن يه چاي ساز چيني بود كه تا خونه رسيدم قوريش شكسته بود يك سال خودم اموزشگاه تأسيس كردم سال ٩٣ ًكلاسي برنداشتم اموزشگاه نگرفت جمع كردم آزمون داديم قبول شدم رسمي بشم ولي گفتن شما سال ٩٣ دوره
نداشتي نميتوني استخدام شي الان دارم برق كشي ميكنم وكار نباشه مسافر كشي و....
أين مملكتيه كه به نمونه هاش احترام ميزارن همين باعث پيشرفته ماست مگه نه!!!!
از ماست كه بر ماست
حیف که با نوبخت عکس انداخته.
آقاي نوبخت
اگر شما وقتتون رو صرف وظايفتون كنيد، وضع جامعه ايني نميشه كه هفته پيش شد
سلام احتمالا از الان زمینه چینی میکنن تا بعدها بدون طی مدارج دانشگاهی و دروس دبیرستانی ایشون رو یه شغل مناسب بدن و بگن که دکترای فلان داره و اینطوری بدون هیچ زحمتی میشه مدیر زاده..
ایشون اگه نخبه در مسایل فنی هستش پس چرا شده مشاور سخنگوی دولت و نشده مشاور در بخش مهندسی و صنعت؟ بابا جمع کنید خدایی این حرفارو
باعث تاسف هست و در واقع درشت شدن این مسایل فقط بی سوادی برخی رسانه ها را می رساند و سلب اعتماد می کند طراحی خودرو یک کار بسیار تخصصی و پیچیده والبته تجربیست و با قلم و کاغذ انجام نمیشود و با نقاشی هم فرق هایی دارد شاید اگر می فرمودن این کودک نقاش ماهریست و طراحی های ذهنی خوبی دارد قابل قبول بود که بعید می دانم حتی آن را هم داشته باشند در واقع کل علوم فیزیک ، مکانیک، ایرو دینامیک، کامپیوتر و نرم‌افزار ، طراحی خودرو و ... را با این ادعا به ایشان چسبانده اند در حالیکه متناسب با سن ایشان بعید است حتی حل کردن مسایل ساده ریاضی و فیزیک را مسلط باشن در آخر اینکه طراحی خودرو در همه دنیا توسط چندین گروه با تخصص های مختلف و تجربیات بالا و البته به سختی صورت می گیرد وگرنه سالی سیصد نوع خودرو متفاوت هر شرکت ارایه می کرد
الان شما که این همه صغری کبری گفتید بدون اوردن هیچ دلیلی با چه منطقی اونو دارید رد می کنید .حالا استاد محمود یه حرف بی ربطی زده میشه اونو به همه تعمیم داد؟بله اگر چنین نابغه ای در خودرو سازی باشه قطعا گاری سازهای ما اونو استخدام نمی کنن چون اونوقت دیگه نمی تونن مردم رو بچاپن.چند سال پیش یه سرمایه داری در برنامه زنده که یکی از مسئولین وزارت صنعت هم حضور داشت گفت من سالهاست دنبال مجوز شرکت خودرو سازی هستم تا باسرمایه خودم شرکت بزنم تا خودروی 206 رو با 5 میلیون ارزان تر و 30 درصد هم کیفیت بیشتر تحویل مردم بدم ولی موافقت نمیشه اونوقت اقایون دم از قطب سوم خودروسازی میزنن .اگه اقایون مثل چنین فردی کارخونه بزنه اونوقت کی ماشیناشونو میخره
لازمه كاربران قبل از هر گونه اظهار نظر به معني و مفهوم نخبه توجه داشته باشند تا خداي ناكرده قضاوت نادرست در خصوص اين نوجوان نكنند.
نخبگان به معنای بخش برگزیده‌ای از یک جامعه است که از نظر قابلیت‌ها یا توانایی‌ها برتر از بقیه جامعه دانسته می‌شود.كه با حداقل توجه در كلام و كارنامه تحصيلي اين دانش آموز هم وطن در قياس با هم سن و سالانشان متوجه موضوع مي شويم انشالله كه آينده درخشاني داشته باشند و در جايگاه شايسته خدمات مفيدي به ايران عزيز ارائه نمايند.
اگه همچو چیزی صحت داشت مطمین باشید به همان بهانه هایی که سایر نخبگان رو طرد می کنند یا کاری می کردند نبوغش رو پنهان کنه مگه ما نابغه کم داریم؟
نمیدونم الان این یه شوخیه؟
یاد اون خانومی افتادم که لیسانس مدیریت بازرگانی بود توی شیراز بعد رفته بود حلقه‌های اینشتین رو کشف کرده بود(خخخخخخخخخخخخخخ) خیلی جالب بود برام اون موقع لیسانس فیزیک داشتم می‌خوندم و تمام اساتیدم که اکثرشون فارغ تحصیل از هارواد بودن که قطعا میشناسید نیازی به اسم بردنشون نیست توی کلاس برای ما توضیح دادن که این کار یه کلاه برداری بزرگ برای جامعه است...
ملت ایران وقتی به اندازه‌ای از اگاهی برسین که بتونین فرق دروغ و راست تشخیص بدین هیچ وقت سرتون کلاه نمیره
اینها برای ملت نون و آب نمیشه! فقر رو ریشه کن کنید! این پسر هم مبارکه پدر مادرش
یا ننه باباش میخوان پرش بدن اون ور آب دارن براش سابقه خوب درست میکنن
یا ژن خوبه
یا آقازاده ای چیزیه
وگرنه محاله چنین چیزی
برخی چقدر زیبا تشویق کرده اند. دست تان درد نکند با این خود باوری! شما که به دولت نقد می کنید که نخبه گان را تشویق نمی کند شما چه گلی به سر این نوجوان زدید؟ از نوشتن یک کلمه زیبا هم عاجزید؟ یا دریغ می کنید؟
ما که روابطمون با چین خوبه ، ولوو رو هم چینی ها خریدن ، کافی است شما به عنوان رسانه یک ایمیل بزنید و صحت و سقم این مطالب را بیابید و در اختیار مردم بگذارید ، ببینید دروغه ، راسته و یا عوام فریبیه ؟ من موندم فقط با این سیستم آموزش فشل که داریم ( دانشجو ، دانش آموز کل ترم ول میچرخه شب امتحان تقلب جور میکنه میبره ، آخرش هم یه نمره پاسی میگیره ) چه جوریه که یکی یکی داریم دروازه های تکنولوژی را فتح میکنیم !!!!!!
لوس تر از این برنامه نداشتیم .... برید دنبال گره گشایی زندگی مردم باشین ... بچه بازی دیگه بسه ...
بلاخره هم گاهی اوقات از کار مفرط خسته میشه و نیاز به تفریح داره ... البته آقای نوبخت (که خودش گیلانیه) با دفاع از تز 4 برابر کردن عوارض خروج از کشور قصد جلوگیری از فرار مغز هایی مثل مریم میرزاخانی وهزاران نفر مشابه رو داره نه اون ها که میرن پاتایا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
دقیقا میرزاخانی نابغه بود و همه دنبالش نه این که قدر میرزاخانی و امثالش را ندانستیم
متاسفانه يكي از خصوصيتهاي ملتهاي اعتماد به نفس از دست داده اين است كه پيوسته به دنبال منجي ميگردند . اين موضوع هم از همين جنس است .
علت بروز این کلاهبرداری ها بیسوادی است و بس چون هر چیزی برایشان باور پذیر است
واقعا وضع مملکت تاسف باره!! چگونه میتوان بدون آموزش ریاضی و فیزیک و هندسه دم از طراحی و شروع آن از 3 سالگی زد؟؟؟ حتی اگر بپذیریم که این کودک 10 ساله دارای درجه هوشی بالایی است برای بدور ماندن وی از جنجال های رسانه ای و برای حفظ تعادل روحی روانی او باید از قرار دادنش در کوران هیجانات کاذب جدا دوری کنیم.واقعا تاسف آور است که متاسفانه بگونه ای پوپولیستی و بدور از هر معیار علمی شخصی در قامت حقوقی معاونت ریاست جمهوری چنان حکمی تحت عنوان مشاور برای یک کودک 10 ساله ولو نابغه بدون توجه به عواقب روانی غیر قابل تحمل برای چنین رده سنی صادر میکند؟عدم توجه و بکارگیری افراد شایسته از نظر علمی و تجربی نتیجه اش بیشتر از این نمیشود.
ایشون اگر میخواد تو ایران برای خودش کسی بشه باید بیشتر رو زبونش کار کنه تا رو مغزش . الان هم اعتماد به نفس و روش بیانشه که تونسته تو ایران تو سر زبونها بیاد نه علمش .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
البته بايد رو فاميلا و آشناهاشم كاركنه كه كاراشو رديف كنن.
اگر فرض بر این هم باشه که تمام ادعا ها کاملا درست هست. که البته جای افتخار داره. من متوجه نمیشم که نظام سیاسی ما با چه مجوزی اجازه بهره برداری منافع سیاسی رو از این رویداد گرفته. ایشون هرچه که باشند قطعن ربطی به هیچ نوع نظام سیاسی نداره.
بعد میایی میگید چرا ما رو جهان سومی میدونن و برامون تکلیف معلوم میکنن.
آقای رشید پور!!!!آقای نوبخت و دیگر دوستان
آیا این نوجوان11 ساله با این همه ادعا سبب نشد ی و محکش بزنید؟؟
همش که حرف زده او طفلک.دو سه تا حساب دیفرانسیل و ترمودینامیک و آیرو دینامیک ازش میپرسیدین تا معلوم شه به علوم پایه موارد ادعاشده اشراف داره یا نه.
یعنی چی که انرژی هسته ای رو کشف کرد !!!!!
بهتره این مزخرفات رو در سایت نگذارید و بقیه مطالب رو هم بی اعتبار نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
قضیه دختررو نمیدونی ؟
چطور وقتی یه جوون سی ساله که لیسانس شیمی با معدل زیر 15 از دانشگاه شریف گرفته رو دانشمند هسته ای معرفی می کنن کسی صداش در نمیاد؟طراح خودرو بودن یه بچه 10 ساله خیلی خیلی قابل باور تر از دانشمند هسته ای بودن یه لیسانس شیمیه
و اضافه کنید آقای نوبخت هم شبیه آقای مشایی هستند
سلام.
دلیل اطوره سازی رو نمیفهمم. اولا که ما با یک فرد زمینی سروکار داریم و نه یک موجود فرازمینی. نتیجه خیال پردازی چیزی جز سراب نخواهو بود. سرابی که نه تنها امیدبخش نیست بلکه موجبات به سخره گرفتن و زودباوری ایرانیان را نیز فراهم میکند.
با دادن لوح تقدیر که مشکل علمی و صنعت کشور حل نمی شود.
خب خوبه ما اینقد نخبه داریم الان این خانم که تو زیرزمین کشفیات داره کجاست؟
فکر کنم سال ۶۵ بود که نابغه خوشنویسان پرده برداری شد که داروی سرطان کشف گرد به نام ks که قلابی بود و گذشت تا نابغه مذهبی موسوی ظهور کرد که در سن پنج سالگی دکترا داشت که ناپدید شد تا هشت سال پیش اوس محمود نابغه هسته ای را رونمایی کرد که دیگر دانشمندیش تموم شده و حالا خانمها و آقایان این شما و این آقای رشید پور ببخشید علایی
خودباوری با خود بزرگ بینی تفاوت دارد ما امثال مریم میرزاخانی ها کم نداریم بیائیم قبل از هرگونه قضاوت نخبگانمان را شناسایی و به آنها بها دهیم
از تمام اين حرف ها گذشته بايد به استعداد ها بها داد .
اين پسر جوان قطعا شومن خوبي ميتونه باشه .
حتي بهتر از رشيدپور .
اینها همه شو آف هست. مصداقهای نخبه بودن ایشان و .... مشخص نیست. می تواند به دلیل داشتن آشنا و پارتی در سایتها و خبرگذاری ها باشد. متاسفانه در کشور ما جایی هم برای تشخیص درست و غلط این موارد وجود ندارد.
پسره فامیل نوبخته چون هردو گیلانین ، شمالی ها را هم که خوب میشناسن همه کافیه یکیشون جایی سر کار باشه بقیه فامیلاشو میبره جا میکنه
من بعد باید خواهش کنیم یکم با کلاس تر به شعورمان توهین کنند نه اینجوری
من بعد باید خواهش کنیم یکم با کلاس تر به شعورمان توهین کنند نه اینجوری
نمونه اختراعاتی که فقط توسط نخبگان ایرانی ارائه شده اند:
- تولید برق بدون مصرف انرژی (که اصل بقای انرژی را زیر سوال برد)
- دستگاه پیش بینی زلزله از یک هفته قبل در مشهد (که ژاپنیها هم در این مورد ادعایی ندارند)
- تولید انرژی هسته ای در آشپزخانه
- طراحی خودرو بدون نیاز به تجربه و دانش فنی فراتر از سطح خودروسازان برتر دنیا
- ...
ایشون اگه مشاور بشه می تونه میانگین سنی مشاوران را بسیار کاهش بده و دولت بگه که ما از مشاوران جوان استفاده کرده ایم. در حالی که همان آش است و همان کاسه.
نخبه باید براساس نیاز کشور تربیت بشه وگرنه چه بدرد میخوره .....
شما ها چقدر بدبخت و حسود هستین.
بابا این بیچاره طراحی هندسی به کمک کامپیوتر میکنه... حالا ممکنه خوب هم بلد باشه یا زود بگیره ماجرا رو.. ولی خوب اینقدر بد تبلیغش کردن که همه فکر میکنن مخترعه مهندسه علوم فنی بلده...
چرت و پرته
یکی که تو این کارا نیست فکر می کنه بنده خدا ادیسونه برق رو اختراع کرده
هر چرتی رو بدی ثبت اختراع می کنند
من خودم تو یه مرکز رشد دانشگاه کار می کنم حدود 80 واحد فناور داره(هرکی طرح داده شورا تایید کرده به خاطر بالا بردن آمار )بین این همه طرح فقط یه طرح کشاورزی که نمونه اش در خارج هست بد نیست بقیه فقط برا پول گرفتن اومدند
بابا من خودم ۱۷ سال پیش در عنفوان جوانی مثل این عزیز دل مداد در دست میگرفتم و ماشین نقاشی میکردم. از ۴ تا کالج درجه یک جهان برام دعوت نامه فرستادن پول بلیط هواپیما نداشتم نرفتم. در بلاد کفر مثل اینجا نیست که. طرف تا متوجه بشه دو زار تو یه مقوله ای استعداد داری روت سرمایه گذاری میکنن بجای اینکه اختلاس کنن !!!!!!!!!!!!!!
ایشون ژنشون خوبه وگرنه فکر نکنم چیزی ثبت اختراع داشته باشن.
هزاران جوان نخبه هستن که بیکارن وبا استعداد
جمشید آرین رو هم نفهمیدیم چی شد بالاخره.
حداقل چند تا محصول داشت که با چشم میدیدیم.
بهترين كار اينه كه اختراعهاشو به همراه توضيح منتشر كنيد مردم ببينند تا صحت ادعاش ثابت بشه .
شدیدا مراقب ومواظب باشید که ترور میکروبیولوزی نکنن . محفوظ باشن انشا ء الله .
یه ایرادی که ما ایرانیها کم و بیش داریم این هست که فکر می کنیم بچه مون نابغه است و یه سر و گردن از بقیه بچه ها بالاتر در صورتی که بچه ما درنهایت یه بچه معمولی مثل بقیه است
والدین این بچه اوضاعشون خرابتر بوده یه اعتماد به نفس بیخود هم به بچه دادند و اینده بچه رو در همین جا تباه کردند رفت با این کارشون
می تونست اینده خوبی داشته باشه
در اون برنامه تلویزیونی انگشتر قشنگی هم داشت!!
این اتفاق واقعیت داشته
این مطلب بر گرفته از سایت الف است
انرا اینجا می گذارم لطفن چاپ کنین:
مشهور است که دکتر احمدی‌نژاد رئیس جمهوری، چند سال پیش برای نشان دادن پیشرفت جوانان ایرانی، از تولید انرژی هسته‌ای در آشپزخانه توسط یک دختر ۱۶ ساله سخن گفته است. البته من هر چه گشتم منبع این نقل قول را پیدا نکردم، ولی به هر حال مشهور است. این نقل قول در طول این سال‌ها باعث شده احمدی‌نژاد در محافل مختلفی تمسخر شود، و هیچ وقت هم خبری از این که ماجرا دقیقاً چه بوده و آن دختر نوجوان که بوده منتشر نشد (یا لااقل من ندیده‌ام).

مدتی پیش به طور اتفاقی به یک موضوع جالب برخوردم که روشن می‌کند ماجرا چه بوده است (با تشکر از شخص ناشناسی که در یک وب‌گاه انگلیسی‌زبان به این نکته اشاره کرده بود). وقتی راجع به این موضوع تحقیق کردم، شگفت‌زده شدم: دستگاهی ساده و ارزان‌قیمت برای همجوشی هسته‌ای! این دستگاه که Fusor نام دارد و ما فعلاً معادل فارسی «همجوشار» را برای آن انتخاب می‌کنیم یکی از سازوکارهای مختلفی است که برای انجام واکنش همجوشی هسته‌ای پیشنهاد شده است. مقدمه‌ای بر همجوشی هسته‌ایهمان‌طور که احتمالاً در کتاب‌های علوم راهنمایی و فیزیک دبیرستان خوانده‌اید، دو نوع واکنش هسته‌ای وجود دارد: شکافت هسته‌ای و همجوشی هسته‌ای. در شکافت هسته‌ای، هسته‌ی عناصر سنگین مانند اورانیوم شکافته می‌شود تا از آن انرژی هسته‌ای به دست آید. در همجوشی، هسته‌های عناصر سبک نظیر هیدروژن به همدیگر «جوش می‌خورند» و انرژی هسته‌ای تولید می‌کنند. در حال حاضر روش رایج برای تولید انرژی هسته‌ای در نیروگاه‌ها، شکافت است. با این که همجوشی هسته‌ای منبع انرژی ستارگان و از جمله خورشید است و بنابراین حیات بشر و سایر جانداران به طور غیرمستقیم به آن وابسته است، تولید انرژی کنترل شده از همجوشی هسته‌ای برای استفاده‌ی عملی توسط بشر، فعلاً در حد آرزو باقی مانده است. تولید انرژی زیاد از همجوشی هسته‌ای عملاً فقط در بمب‌های هیدروژنی کاربرد عملی پیدا کرده است و هنوز بشر قادر به کنترل این انرژی برای تولید برق نیست. پروژه‌ی بین‌المللی و چندمیلیارددلاری «ایتر» که تعدادی از کشورهای پیشرفته از آن حمایت مالی می‌کنند، یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که امید است در دهه‌های آینده این مشکل را حل کند. مزیت همجوشی هسته‌ای نسبت به شکافت هسته‌ای این است که ماده‌ی اولیه‌ی آن به صورت تقریباً نامحدود وجود دارد: هیدروژن تشکیل‌دهنده‌ی آب دریا. این در حالی است که برای شکافت نیاز به اورانیوم هست که فلزی نسبتاً گران‌قیمت و کمیاب است و باید از معادن خاص آن استخراج شود و ممکن است در آینده مانند سوخت‌های فسیلی به اتمام برسد. همچنین همجوشی برخلاف شکافت، پسماند رادیواکتیو تولید نمی‌کند. همجوشار (Fusor) چیست؟سازمان‌های تحقیقاتی، دانشمندان و مخترعان از چند دهه پیش در پی کنترل انرژی حاصل از همجوشی بوده‌اند. همجوشی هسته‌ای به صورت محدود در آزمایشگاه‌ها اتفاق افتاده است اما مشکلات فنی بسیاری وجود دارد که باعث می‌شود انرژی به دست آمده از آن، کمتر از انرژی مصرف شده باشد. برای انجام همجوشی هسته‌ای، یون‌های هیدروژن یا سایر عناصر سبک‌وزن (نظیر دوتریوم که ایزوتوپی از هیدروژن است و در آب معمولی دریا هم وجود دارد) باید به یکدیگر برخورد کنند تا یک عنصر سنگین‌تر (مانند هلیم) بسازند. از آنجا که این یون‌ها بار مثبت دارند، نمی‌توانند به راحتی به یکدیگر نزدیک شوند و همدیگر را دفع می‌کنند. برای غلبه بر این نیروی دافعه، باید این یون‌ها به شدت داغ شوند (در حد چند میلیون درجه‌ی سانتیگراد، دمای هسته‌ی خورشید یا بمب‌های هیدروژنی) که این کار طبعاً مشکل است. این روش در آزمایشهای تحقیقاتی رایج‌تر است و دستگاه‌هایی مانند توکاماک بر این اساس، یعنی داغ کردن توده‌ای از سوخت مورد نظر (مانند هیدروژن) تا چند میلیون درجه کار می‌کنند.اما روش دیگری که در همجوشار به کار گرفته می‌شود، بسیار ساده‌تر است. در این روش یون‌های سوخت به یک چاه الکترون (یک کره مشبک فلزی با بار منفی شدید) با سرعت بالایی جذب می‌شوند و در آنجا تعدادی از آن‌ها با یکدیگر برخورد کرده، واکنش همجوشی به وجود می‌آورند. این واکنش منجر به تولید نوترون می‌شود و واقعاً مقداری انرژی (هرچند اندک) تولید می‌کند اما چون برخی از یون‌های سوخت جذب کره‌ی مشبک می‌شوند (و از حفره‌های آن عبور نمی‌کنند) انرژی اولیه‌ی خود را از دست می‌دهند و به مرور واکنش متوقف می‌شود. بدین‌ترتیب انرژی هسته‌ای به دست آمده از انرژی‌ای که برای زنده نگه داشتن واکنش نیاز است کمتر است و این دستگاه هنوز مناسب تولید انرژی برای مصرف نیست. اما نکته‌ی بسیار جالب در مورد این دستگاه، سادگی ساخت آن است به طوری که با تعدادی از وسایل قابل تهیه از بازار مانند منبع ولتاژ قوی، پمپ خلأ، سیم جوش و مقادیری گاز دوتریوم، می‌توان آن را در منزل ساخت!

همجوشار در دهه‌ی ۱۹۶۰ میلادی توسط مخترع آمریکایی فیلو فانسورث (که قبلاً تلویزیون را اختراع کرده بود) اختراع شد و یکی از همکارانش به نام رابرت هیرش طراحی آن را بهبود داد. این دستگاه در ابتدا امیدهای زیادی را برانگیخت، اما به علت اقتصادی نبودن فانسورث نتوانست منابع ادامه‌ی کار خود را تأمین کند. کمیته‌ی انرژی هسته‌ای آمریکا نیز ترجیح داد روی توکاماک که یک اختراع روسی بود سرمایه‌گذاری کند. در سال ۱۹۷۱ فانسورث درگذشت و کار روی همجوشار عملاً متوقف شد. پس از مدت‌ها در دهه‌ی ۱۹۸۰، عده‌ی کوچکی از محققان پس از دیدن شکست دستگاه‌های بزرگ مثل توکاماک، مجدداً به کار روی همجوشار روی آوردند. این امر باعث شد به مرور گروه‌هایی از علاقمندان به این دستگاه‌ها شکل بگیرد و مقاله‌های زیادی برای علاقمندان به این موضوع نوشته شود. از اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ به این سو، علاقمندان، حتی تعدادی دانش‌آموز دبیرستانی جاه‌طلب و دست‌به‌آچار، در گاراژها و آپارتمان‌های خود نمونه‌هایی از همجوشار را ساخته‌اند. در ضمن هر چند هنوز هم همجوشار برای تولید انرژی مناسب نیست، اما توسط برخی شرکت‌ها به عنوان یک منبع تجاری تولید نوترون در بازار فروخته می‌شود.
وب‌گاه fusor.net وب‌گاه علاقمندان به این دستگاه است و اطلاعات زیادی در مورد آن، از جمله نحوه‌ی ساخت آن می‌دهد. این وب‌گاه همچنین تالارهای گفتگویی برای بحث دارد که علاقمندان می‌توانند تجربیات و نظرات خود را در آن در اختیار یکدیگر بگذارند. دو شکل زیر به ترتیب یک نقشه‌ی ساخت همجوشار (برگرفته از fusor.net) و نمونه‌ای از یک همجوشار ساخته شده توسط یک دانش‌آموز دبیرستانی (برگرفته از صفحه‌ی Fusor در ویکی‌پدیا) را نشان می‌دهند. (اگر خواستید این دستگاه را بسازید حتماً نکات ایمنی را به خصوص هنگام کار با منبع ولتاژ قوی رعایت کنید) امیدواریم آن دانش‌آموز ایرانی آن‌زمان که یک همجوشار را در آشپزخانه‌ی خانه‌اش ساخته است نیز این مطلب را ببیند
ازاظهارنظرهابه این نتیجه میرسیم که برخلاف همه کشورهای پیشرفته تردنیاازارق ملی کاملابی بهره ایم وبهمین دلیل است که دانشجویان خیلی معمولیمانهم وقتی به غرب میرونداکثراجزوفرهیختگان میشوندکه دروطنشان امکان رشدبه آنهاداده نمیشود،خلاصه اینکه خودمانراقبول نداریم ولی غریبه هرکه باشدهرحیله ای درسرداشته باشدهرکودنی باشدرابرخودمان ترجیح میدهیم خودمان ونوابغمان راتمسخرمیکنیم که این ریشه درفرهنگ ماداردوحتی درکشورخودمان غریبه ترهاراکه بهره هوشی بسیارصعیف تری ازمادارندرابرخودمان ترجیح میدهیم زیادبه پیشرفتمان درآینده بااین فرهنگ امیدنبایدداشت.
وقتی مردم .... را فرض کنید همین میشه نه بیشتر.
از حالا به کمک بابا جونش واسه وزیر وکیل شدن زور میزنه
اگر هم واقعیت داشته باشه، برای چه معرفی و در حامعه مطرح شوند و چرا باید مطرح شوند.
کشور باید از این نخبه ها استفاده کنه.
همشهری آقای نوبخت هم که هست! دیگه خیلی هم مهم نیست که آقازاده باشه!!.. البته از حسودی و بی اعتمادی نمیگم، انشالله که موفق باشه ولی برای دیده شدن، اینجور چیزا هم تأثیر داره.
خدا شفاف بده.
قبل ايشون يه آقايي ماشيني ساخته بود كه انداختش تو آب. چرا اونو نياوردند معرفي كنند.
دوستان این ژن خوبه از همشهری های دکتره لابد
متاسفانه ما مردم ترسوئی هستیم
از هرچی که نمیفهمیمش میترسیم و انکارش میکنیم
اوج پوپولیست و فریبکاری ....آقایان وضع مردم را سامان دهید بمب اتم نمیخوایم
سلام
من امروز فهمیدم ما مردمی نخبه کش و رسانه هایی نخبه کش داریم
مسعود سعیدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
هنوز نفهمیدی متاسفانه زمینه برای سوء استفاده شیادها و کلاه بردارها هم در این مملکت فراهم است و رسانه ها هم به ویژه صدا و سیما مشغول تبلیغات و دروغ پراکنی و نشر اکاذیب است و بودجه ای که تحت عنوان فرهنگ می گیرند صرف ترویج بی فرهنگی می کنند!!؟
اگراین آقاپسرخوش صحبت که مجری کارشناس شبکه افق دارودسته یامین پورنخبه است پس چرابنیادنخبگان ایشان راجذب نکرده ومشاورش نکرده چرادکترنوبخت؟!
با سلام
همين چند وقت پيش بود كه رشيدپور از يك نفر دعوت كرد كه مدعي اختراع خودرو با سوخت اب بود. اگر نه همه تاك شويي ها اكثرا يك نوع كلاهبرداري و بازي با احساسات مردم است. اين نابغه ١١ ساله را بايد كنار مخترع سوخت اب و دختر كاشف هسته اي گذاشت. فكر كنم اكثر ايراني ها زماني با مريم ميرزاخاني اشنا شدند كه خبر فوت ايشان را شنيدند. استاد يك دانشگاه معتبر و دارنده جايزه فيلدز حاضر به يك مصاحبه ساده نبود. كدام مخترع و مبدع را سراغ داريد كه اينطوري صحبت كند. اگر استعدادي در اين كودك باشه مداحي است.
دوستان اختراع علم میخواهد و سواد
مگر میشود بچه ای بدون علم اختراع کند
از شکم مادرش با مدرک زاییده نشده که بر شیمی و فیزیک و .... مسلط باشد.
توانایی کار با اتوکد و تریدی مکس و.... هم چیز عادی هست.مثل اینکه الان متعجب بشیم بچه 5 ساله پیانو بزنه..خوبه طبیعیه اموزشش دادند. ایشون شاید فقط بلده با نرم افزار کار کنه اما قطعا علم طراحی و ساخت و اختراع نداره....این هم مد نظر بگیریم که کشور ما پر از مخترعینی هست که طرحهای خارجی را در ایران بنام خود ثبت میکنند چون قانون کپی رایت نداریم و اینکه ایشون پدر ومادر یا آشنای زرنگی داره که داره به بهترین شکل بهره م یبره از این توانایی که صد در صد همه بچه ها میتونند داشته باشند
هوش انسان به دو عامل محیط و وراثت بستگی داره. این پسر کوچک از محیطی که در آن قرار گرفته یعنی کشورمان ایران در این سن بعید است آموزشهای لازم را دیده باشه تا بتواند در زمینه طراحی های مفهومی وارد بشود ، هر جند فرد باهوشی باشه. بدون نشان دادن مستندات و مدارک و ارزیابی های علمی توسط اساتید دانشگاه و نخبگان نمی توان این موارد را قبول کرد. آقای رشید پور جهت افزایش بیننده می توانند از این حرکات ژورنالیستی انجام دهند. این دیگر به عهده بینندگان است که بدون هیچ گونه مدارکی صحت صحبتهای ایشان را قبول کنند یا نه. در ضمن در صورت مهم بودن این مطالب برای هموطنان پیشنهاد می شود صحت مطالب گفته شده با یک ایمیل ساده به شرکت تسلا بررسی گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
ای ول
نوبخت(اهل گیلان- نماینده سابق رشت)!!!
نابغه گیلانی!!!
بگردید دنبال ارتباط
از تسلا موتورز، از ولوو بپرسید از طریق اینستاگرام، ایمیل. کار راحتیه.
یک نفر جستجوی ساده انجام بدهد در مورد اختراعات ادعا شده یا تماس بگیرد با این شرکت‌ها.
واقعا این موضوع غیر قابل فهمه مگه ی بچه 3 ساله میتونه اختراع کنه هفت سال بعدم 15 ثبت اختراع داشته باشه
اگه این کودک را نمی شناختم باز هم سریع متوجه هوش بسیار زیادش می شدم. حرکات غیر ارادیش ( عدم کنترل کامل دستها و صورت و ... ) در زمان صحبت آمیخته با نگاه بسیار خلاق فقط نشانه کودکی نیست. سالها است که اکثر شرکتهای طراز اول جهان و حتی تیمهای ورزشی درجه یک دنبال نخبگانی زیر 14 هستند.( بنا به علل مختلف ).متاسفانه اکثر ما ایرانیان اعتماد به نفس ضعیفی داریم و خود را باور نداریم و این مساله برایمان غیر باور است و راحت آنرا انکار می کنیم و همیشه اروپاییان یا غربی ها را بهتر از می پنداریم... .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
پسر با هوش هست خوبه متاسفانه نشر اکاذیب بده
با سلام واقعا جای تاسف هست . ادعای به این بزرگی در رسانه مهمی مثل تلویزیون یک کشور بزرگ مطرح می شود و لی هیچگونه مستنداتی ارائه نمی شود .در چنین مواقعی باید میز گردی علمی با حضور اساتید ریاضی وفیزیک برگزار شود ومیزان دانش این فرد را با مباحثه و پرسش وپاسخ علمی تخصصی سنجید .پس از تایید صلاحیت علمی این فرد توسط اساتید فن رسانه ملی می تواند او را به عنوان نخبه به مخاطبان خود معرفی نماید.
در غیر این صورت این اقدام رسانه ملی یک نوع فریب افکار عمومی تلقی می شود.
اگر دقت کرده باشید در برنامه های مختلف تلویزیونی کشور ما در همه سطوح علمی فنی ساختمانی تاسیساتی وووو در *خاورمیانه* اول است . این کلمه *خاورمیانه * مدام در رسانه ملی ما تکرار می شود و ما رابرترین کشور * خاورمیانه* معرفی می کند . هیچکس هم نمی داند رسانه ملی این آمارها را از کجا آورده و از هیچ مرجعی هم مورد سوال قرار نمی گیرد. به هر حال
۱ رسانه ملی ما سالهاست که ماهیت خود را از دست داده
۲ ما مردمی هستیم که به شدت به خیالپردازی و قهرمان سازی علاقه مندیم .
نظر همه ی دوستان را خواندم متاسفانه به غیر از چند نفر که قابل درک و درست بودو....منهم مانند سایر دوستان اولین بار در جایی خواندم که چنین نوجوانی بوده و هست و برنامه جناب رشید پور را به علت اینکه بچه سنگرود یکی از روستاهایی عمارلو ی رود بار زیتون بعد از بیورزن هستندبود و احتمال قریب به یقین پدر بزرگ ایشان همکلاسی من بود را میشناسم.پدر ایشان نه خان است و نه ژن برتر داشته و احتمالن بعد از زلزله لوشان به قزوین و کرج کوچ و احتمال به یقین کارگر و یا کارمند و شاید کاسب بوده است.خواهشن داوری نفرمایید چه مثبت و چه منفی و اما از صدا و سیما و رشیدپور به جد بخواهید مستند توضیح دهد داستان این نوجوان چه بوده است.تا سیه روی شود هر که و هرچه ....در او غش باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
از الان 10 سال هم به ایشان و آقای رشید پور فرصت بدهید باز هم نمی تواند این ادعاها را مستند ارائه دهند
یه بچه که نه اصول ریاضی دینامیک خودرو رو بلد نیست و نه میدونه ریاضیات پیشرفته مهندسی مکانیک چیه میشه نابغه صداوسیما!! ظاهرا این بچه یه خرده نرم افزار مفهومی طراحی خودرو بلده صداوسیما گندش کرده. بجای اینکه به این مساله بپردازه چرا این همه نابغه واقعی در حال فرار از کشورند!!
مردم ببو گلابی فرض نکنید خواهشن
این بیچاره رو قربانی دشمنی خودتون با احمدی نژاد نکنید!! خودتون میگید اطلاعاتی از این کودک ندارید!! اول پیگیری کنید ببینید قضیه چیه بعد ذهن هارو منحرف کنید!!
تو سایت اختراعات که رفتم جستجو کردم. اسمی از ایشان نبود
سلام،
این آقا پسر بچه خیلی خوبی است، زیرا همانطور که از ظاهر او مشخص است حمام رفته و موهایش را مرتب کرده است. او قطعاً برای مادر و پدرش خیلی عزیز است و آنها دوست دارند فرزندشان از همه بچه های دیگر بهتر و شاخص تر باشد.
مسأله اینجاست که رسانه ها و افکار عمومی در قبال هر نوع ادعایی چگونه رفتار می کنند؟
و من ا... توفیق
نمی دونم خاطرتون هست در دهه هفتاد هم یک پسر جوانی ادعا کرده بود که پزشک متخصص هستش و فکر کنم که به ادعای خودش در آلمان درس خونده و کلی تخیلات دیگه
از مشهد بود و تمام شبکه های خبری پخشش کردن اول شبکه استانی خراسان بعد خبر سراسری شبکه یک وباقی بعدا در یک تکذیبیه کوتاه اعلام کردند که حرفاش راست نیست
غولهای خودرو سازی خارجی اورا می خواهند که سود کسب نمایند به ما چه سودی می رسد
اين آقاي نوبخت مدتهاست در حال خرابكاري است ولي آقاي روحاني طبق معمول قدرت تشخيص اين مساله رو ندارند همونطور كه زنگنه در حال خرابكاريه ولي آقاي روحاني همه چيزو كونتراتي سپردن به اينها!
دلم برای این بچه خیلی میسوزه
ممکنه استعدادش در حد بقیه بچه ها باشه و به دلیل علاقه ی کاذبی که براش درست کردند، شاید بتونه در علم و فناوری پیشرفت قابل ملاحظهای داشته باشه
ولی ببینید چطوری بچگیشو ازش گرفتند... این طرز حرف زدن، اون انگشترها، این ادا و اصول ها، یاد آهنگ unforgiven متالیکا افتادم که توضیح میده چطور یه بچه تبدیل میشه به یه پیرمرد، در حالی که خودش از خودش هیچی نداره و دیگاران به شخصیتش شکل دادند

درباره دروغ بودن این ادعا هم همین بس، که شما نمیای چرخ رو از اول اختراع کنی، بنابراین، برای اینکه یه دانشمند بشی و صاحب نظر بشی، اول باید قوانین موجود در علوم ریاضی و فیزیک رو یاد بگیری. حالا فراگیری این علوم به طوری که حداقل بر یک شاخه چنان مسلط بشی که بتونی نظریه پردازی کنی، چقدر زمان می بره؟
حداقل 12 تا 15 سال طول میکشه
ولی برای سخنوری و ادا و اصول، گویا میشه یه بچه رو هم آماده کرد!!!
پدر و مادر این بچه بدونند و آگاه باشند که دارند به دست خودشون این بچه رو نابود می کنند. دست آخر یه متوهم شکست خورده تحویل جامعه میدن
مگه اینکه ژن خوب داشته باشه که پس فردا هم با استناد به عکسی که با نوبخت گرفته و این برنامه تلویزیونی و اون انگشترها، بشه مدیرعامل یه شرکت!!!!
من فیلم برنامه ای که این بچه در آن حرف زد را کامل دیدم. انصافا خوب حرف میزد و اگر تنها همین یک هنر او را در نظر بگیریم نابغه است.
منم یه نخود اختراع کردم بزنی به عرض چند ثانیه میری تو فضا فقط به کسی نگید چون می ترسم ترر بشم
آخه نیوتن و انیشتین و خیلی از بزرگترین دانشمندان و هنرمندانی که آیکیو خیلی بالایی داشتن در ده سالگه مثل یه بچه خنگ و کودن زندگی میکردن و از یه مدتی به بعد استعدادشون به بار نشسته و همشون سن های بالای چهل سالگی به جایی رسیدن . تنها کشوری که یه بچه زیر سیزده چهارده سالومیاره و مطرح میکنه ایرانه . یه قاری قرآن بود خیلی کوچیک بود همه قرآن رو حفظ بود و ترجمشم حفظ بود الان کجاست؟ بچه مثل طوطیه هرچی بهش یاد بدی همونارو تکرار میکنه و قابلیت اختراع و اکتشاف نداره هروقت ضبط صوت خونتون اومد یه چیزی اختراع کرد بچه ها هم میتونن مخترع بشن
فضای مجازی بسته باشه تا مردم از حقایق دنیا بی خبر بوده و خرافات و توهم زنی های صدا و سیما را ببلعند!! واقعا اسف بار شده همه چیز
هرکه این دروغ رو باور کرده خدا شفاش بده. فقط باید بگم متاسفم. تابی جون ما هی نظر میدیم تو هی حذف کن . دارم به همه این کامنتها هم شک میکنم . احتمالا کار خودتونه.
یعنی اگر دختر چهار ساله روس هفت زبان بلده درسته ولی ایرانی ۱۱
ساله نخبه باشه و حتی دایره لغات بالایی داره استعداد نیست .چشم دیدن اونو ندارید دست بکشید از این حسادت و توهم توطئه.
بهتر بود بجای این همه حرف، چندتا از نمونه کارهاش (طراحی هایی که انجام داده) رو می آورد و نشان میداد!
چندی پیش تلویزیون با آقایی مصاحبه کرد که مدعی بود انرژی برق را با استفاده از پمپ های هیدرولیک چند برابر می کند !!!؟
ظاهرا نظارتی بر مصاحبه ها وادعاهای علمی وفنی وجود ندارد .
من سال 73 تا 80 علامه حلی درس خوندم اما باور کنید حرفهایی نظیر نخبه ، کارآفرین و امثالهم فقط برای انتفاع یه قشر خاص هست. اقشاری که اگر امکانات کشور به طور عادلانه تقسیم شود لحظه ای توان رقابت ندارن پس فقط به فکر انحصار هستن.
چون مردم از خیلی چیزها اطلاعات ندارن راحت هرچیزی رو به خورد مردم میدین در هیچ جای دنیا هیچ شکرت بزرگی مثل گوگل و ... به کسی درخواست همکاری نمیده شما اپلای می کنی ( رزومه ات میفرستی درخواست میدی) انتخاب شدی باهات مصاحبه می کنن. این شو مسخره فقط برای توجیه پول هایی است ک به این فرد داده میشه ایشون حکم دارن خوب اون حکم ها یعنی ایشون حقوق دریافت می کنن یعنی بودجه ی مملکت به حساب ایشون ریخته میشه. این یعنی فساد اقتصادی که تلویزیون خیلی راحت به نمایش می گذاره و بهش افتخار هم می کنه!!!!1
گویا این آقاپسر مشاور آقای نوبخت نیست عکس منتشر شده در مجازی مربوط به دریافت تقدیر نامه ازایشان بوده، به هرحال شما ببین مثلا ده هزار نفری که در ایران بالاترین ثروت یا درآمد را دارند کدامشان از راه نوآوری و خلاقیت بوده، این مهمه که اگر هم استعدادی هست سرمایه و پولساز باشه تولید انبوه بشه.
برادرم نخبه بودوهست اما فقط دیپلم گرفت ودیپلم رادرخانه آویزان کرد.گفت فقط برای مردم دیپلم گرفتم آن هم بامعدل 10
منم آپولو هوا میکنم کی باور میکنه؟
معلومه اقازاده است کدوم نخبه این شکلیه .دروغ که استخون نداره تو گلو گیره کنه همینجور پشت سر هم میبافه ماشاالله .از انگشترای دستش مشخصه که چیه طرف.کدوم نخبه این مدلیه اخه.مارو چی فرض کردید واقعا.
لطفا ازبچه های بیسر پناه وخیابانی هم که تعدادشون باسرعت رو به افزایش است هم گزارش بنو سید
خانواده این پسر هنوز نمی دانند که جای نخبه در اینجا نیست برو کشورهای پیشرفته بدون سر وصدا باید می رفتی
شما متوجه نیستید. اینا معجزه های دهه (بر وزن معجزه قرن) هستن تو ایران.دهه هفتاد، هشتاد، نود. یهویی کشف میشن بعد یهویی ناپدید میشن.
بابا کدوم نخبه.این بابا اول باید حرفاشو ثابت کنه بعد تیتر بزنید نخبه...من که تو سایت ثبت اختراعات و سایتایی که ازشون اسم برده اثری ازش ندیدم
سلام.بنده خدا باید سر از دانشگاههای روسیه دربیاره واخر خودش هم ندونه که ..............
اين خروس را نگذاريد از قفس بپرد!!!!!!!!!!!
خیلی خوشحالم که پسری بااین سن وسال حتی اگر ادعای های دیگرش را نپذیریم ..به این خوبی فن بیان واعتمار بنفس دارد مطمعنا در اینده فرد مفیدی برای کشور خواهد بود وقابل تقدیر
از این نخبه ها زیاد دیدیدم و شنیدیم اما هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و همون ..... که قبلا بوده همچنان هست
ایرانیان بالاترین هوش رو در دنیا دارند اما متاسفانه امکان شکوفایی ندارد درود بر جوانان اریایی در هر کجای گیتی
سلام.
زمان وزارت دکتر ملک زاده وزیر اسبق بهداشت فرد جوانی را بعنوان نابغه دهر به شهرهای مختلف ایران می فرستادند و تاییده از وزیر محترم بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی داشت و قرار بود تا با حضور خود در جمع دانشجویان و سخنرانی آنها را جهت پیشرفت و اینکه ما میتوانیم ترغیب نماید. یکی از اساتید روانپزشک بنام دکتر ایرج هاشم پور ایشان را ملاقات مینمایند و دستور بستری شدن ایشان را بعلت مشکلات روانی صادر می نمایند.
فردی که بواسطه دکتر ملک زاده برای ایجاد روحیه نشاط و ترغیب دانشجویان به علم آموزی به شهرهای مختلف با مساعدت دولت سفر میکرد یک بیمار روانی بود که توان گذراندن و قبولی در دروس پایانی دیپلم علوم انسانی
را نداشت.
من این خبرو که دیدم یک پس گردنی محک به پسرم زدم و گفتم خاک بر سرت ببین نصف توهم قد نداره. مگه طرف واقعا نابغه نیست؟
سلام.اولا دروغ .است درک قوانین فیزیک و ریاضیات فراتر از این حرفاست و لطفا زیر سوالش نبرید.اگر زندگی انسان های بزرگ همپون ایزاک نیوتن را بخوانید میفهمید که در بچگی مشکلاتی داشتند از قبیل مشکل در حرف زدن نه مثل این پسر که بسیار حرفه ای و کامل در اجتماع است و ادعا میکند در 3 سالگی.....بسیاری از بزرگان فیزیک زمانی به اختراع رسیدند که قوانین ان را درک کردند این قوانین به راحتی و با نشستن در خانه فهمیده نمیشود.کشور ما دارد فکر مردم را تحت تاثیر قرار میدهد و همچین دروغ هایی واقعا بد است.نمیگم امکان پذیر نیست اما از دست این شخص بر نمی اید و بدون مدرک و با این حرفا چنین چیزی ممکن نیست.
آخرش چه شد؟
ژن خوب داره !
چرا دوست داریم بگیم دروغ گفته؟خیلی از دانشمندا تو سن کم کارایی کردن که تو باور نمیگنجه.تایید یا رد ما چ سودی به حال اون بچه داره مگه.مسئولین باید میدیدنش که دیدن،و اگه بخوان بهش امکاناتی بدن خب قبلش محکش میزنن قطعا.انقدر بدبین نباشیم،چ اشکالی داره استعدادای خاص تو کشور ما هم باشه؟انقدر بدون دلیل و فقط چون دلمون میخواد این بچه رو دروغگو خطاب نکنیم،شاید درست باشه.درست باشه و مسئولین با محک این بچه بفهمن و بهش امکانت بدن که خوش به حال ما،دروغم باشه و بفهمن و هیچی بهش ندن ما چیزی رو از دست نمیدیم،نمیفهمم چرا این همه اصرار دارین بگین دروعگوا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
احسنت حرف حق جواب نداره
دوستان لطفا این قدر ژن خوب ژن خوب نکنن، چون همه ما آریایی هستیم و معروف به داشتن ژن خوب.
اینقدر هم حسوری نکنیم به یه آریایی مثل خودمون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
ای ول
ثبت اختراع که کاری نداره ، فقط باید لمشو بلد باشی ، من به واسطه شغلم هر روز با چند تا از این بچه ها سر کله میزدم ، همشون متوهمن ، تا دلتون بخواد ادعا دارن .چون صحت ادعاهاشونم معمولا بررسی نمیشه ، تا دلتون بخواد خالی بنده یاد گرفتن
نون اگر نداریم ولی همه مخترع
برای افشای صوری و بی ارزش بودن آن مقوایی که آقای نوبخت بهش داده لطفاً به توضیحات مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور مراجعه کنید تا این دروغ این کودک - و در اصل پدر او - هم فاش گردد. ابداً و مطلقاً مشاور شدن آقای نوبخت مطرح نبوده.
ملت چه خوشحال شدند یه همچین فردی وجود نداره!!!
حسادت ایرانیا تا آسمون میره
حسادت ایرانیا تا آسمون میره
آقا من از 16 سالگی یه ایده داشتم کسی بهش توجه نمیکنه؟
ایده ام این بوده:
اونیکه سفره ما رو تغییر میدهه٬ وجود یه باشگاه گندمکاران بالای 12 تن نیست. متوسط عملکرد ملی کشت گندم در هر هکتار است.
خیلی خوبه که مراقب نخبگانمون باشیم. طبق معمول و برا همیشه چشم من یکی کف پاشون.
اما درد وقتی درمون می شه که به ایده ساده برو بچه های معمولی توجه داشته باشیم
ایده اونا هم اینه: یه کلاس گرم تو سرمای سقز و خنک تو گرمای جنوب با کیف و دفتر و مداد و یه معلم از خودمونو یه درس خوب بدون اینکه بابای بابا مامانامون در بیاد.
این ایده ساده ما رو یه کاریش کنید بالا غیرتی تا اونوقت ما هم بتونیم یه کاری کنیم ابوالفضلی!
سلام نمی دونم چرا ماها یا از این ور بوم می افتیم یا اونور بوم یک روزی از فرار مغزها می کیم یک روزی از حمایت و تقدیر نامه های اینچنیی برای یک نوجوان افراط و تفریط در هر موردی زیاد می کنیم متاسفانه کاش برای همه جوانها
که اینده سازان جامعه مون هستند اینطوری از دل و جان برای رشد وپیشرفت اونها هم مایه بزارید نه فقط برای یکی( حالا چه واقعی و درستی و چه دروغی).
باسلام...
عزیزان ببینید صحبتی که این نوجوان عزیز بیان کردند و اختراعاتی که در موردش صحبت کردند(قایق تندرو جنگی مثلا....)متشکل از چندین رشته مختلف(مکانیک،مواد،الکترونیک و.....)میباشد که حتی سازنده ی این وسایل یک شبه به این علم دست پیدا نکردند بلکه سالیان خیلی زیاد به این حد از علم رسیدند.پس باورش محاله که این جوان عزیز توانسته باشد به این حد رسیده باشد.من در صنعت کار میکنم و تشخیص درستی و نادرستی این حرفها زیاد سخت نیست...حیف شد جوانی با این استعداد سخنوری اینطور خود را سر زبان بیندازد...با ارزوی بهترین برای تمامی جوانان میهنم....
من هم در سن سه سالگی اختراعاتی داشتم، بادکنک رو اونقدر میپیچوندم دور هم تا میشد توپ جیری ! برید جای دیگه بساط کنین آخه بچه سه ساله که سلولهای خاکستریش به چاکراهای مغزش پنالتی میزنن ، طراحی میکرده!؟!؟!
درود
کسانی که کارشناسی ارشد به بالا دردانشگاه های دولتی قبول میشن همه نخبه هستن

الان توی دانشگاه های تهران و شیراز و شهید چمران اهواز و... ما چقد نخبه داریم؟

تو دانشگاه های تهران چقد نخبه هست؟
انتقاد جهت داری بود تابناک جان
با دلیل صحبت کن ، مثال اوردن از موردهای قبلی حجت نمی شود،
باید به خودت زحمت می دادی و بیشتر تحقیق می کردی
اینده روشنگر حقایق است
عجب!!!!!!
ن
یکی از همین نخبه ها که ادعا می کنند به چندین زبان صحبت می کند دروغی بیش نیست او حتی وقتی یک فرانسوی صحبت می کنند نمی تواند بفهمد
سلام.
سیب نصف کن به رعیت بده
اینا همه پوششه که نخبه اصلی مخفی باشه
واقعا تاسفه
پاسخ ها
ثنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
واقعا
خیلی مسخره بوددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
هه...جالبه!
من از این بهترم!!!!!!!! راست میگم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
تاچشم هرچی حسوده دراد
حسین امیرعبداللهیان مدیرکل بین الملل مجلس گفت: زمان اروپا برای مقابله با تحریمها رو به پایان است.
نخبه شدن حتی خوابش هم اشتباهههههه
من گریم گرفته
یا باباش پولداره یا اقا زادست.
اقای احمدی نژاد راجب دختری که انرژی هسته ای کشف کرده راست میگویند...اون دختر تا الان خیلی چیزا طراحی کرده و برای ساخت فرستاده ...و میاد خودشو معرفی میکنه .
من هم یه ایده دارم کشاورزی ایرانو نجات میده ولی هیچ یک از مسولان اهمیت نمیدن فقط فکر حقوق گرفتن و اضافه کاری گرفتن .و گرفتن پست های خوب هستن اصلا کار نمیکند .بود نبود اداره کشاورزی هیچ بحال تولید کشاورزان نمیکند
اگه واقعی نباشه چی؟؟؟
این نشان را باید به پروفسور نوبخت مازندرانی میدادندتا به خاطر این شیرین کاریها و اوضاع اقتصادی و این تورم ۸۰ درصدی و این اوضاع بد اقتصادی و این بلایی که سر یارانه های به حق و شرعی آورده باید جایزه ملل هم بگیره
سلام
ایران سایپا خودرو لات استحکام بدنه متر بالا ببر .....پنجه گرگ حریف شما خواهد شد..
تو هنوز زوده زوزه بکشی.....
لات ....
سلام
واقعن یک بچه بیار تا صنعتت را بیفته..
..خو برای برد داری که نیامدی..
....انان در کشور یا دنیا پولدار هستند.
با خون مردم پودار رفتند..
دانشمند جدید و دهه هشتادی ارهام سوری اختراع زیاد کرده که در حال زحمت ثبتش است ... او هنرمند وورزشکار موفقی هست ...
الان خود من ۱ساله که میخوام اختراعی که خودم ساخت ثبت کنم هر روز میگن صبح بیا ...من باهمین چیزی که درست کردم تو منطقه جنوب شرق کشور اول شدم... اقا اصلی هر کی میگه من دروغ میگم بیاد که نشونش بدم چی اختراع کردم که ۱سال نتونستم ثبتش کنم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان