بازدید 9168
گزارش

حمیدسوریان؛خداحافظی یا بازگشت پر ریسک به تشک؟

سوریان برای اینکه بتواند یک پایان خوش را رقم بزند، باید بتواند اول از همه دوبنده تیم ملی را بعد از ۲سال از جوان هایی که در این مدت رشد کرده اند،‌ پس بگیرد و ریسک بالای حضور در یک تورنمنت مهم مثل بازی های آسیایی را هم قبول کند تا بلکه آخرین صحنه از او در دنیای قهرمانی روی سکوی نخست آسیا باشد.
کد خبر: ۷۶۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 06 January 2018

پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ ایران هنوز تصمیم مشخصی برای آینده ورزشی خود نگرفته است.

به گزارش تابناک ورزشی، حمید سوریان که چند ماه قبل۳۲سالگی خود را جشن گرفت، بعد از المپیک۲۰۱۶ هیچ فعالیتی در کشتی نداشته و مشخص نیست چه آینده ای در ورزش خواهد داشت. این فرنگی کار پرافتخار با داشتن ۶ مدال طلای جهان و یک طلای المپیک خودش را به عنوان پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ ایران از این نظر مطرح کرده؛ اما حذف از المپیک۲۰۱۶ آن هم با ضربه فنی باعث شد تصویر خوبی از پایان کار او در ذهن مردم شکل نبندد.

حمیدسوریان؛خداحافظی یا بازگشت پر ریسک به تشک؟

سوریان در این یک سال و نیم گذشته هیچ صحبت جدی از خداحافظی نکرده و همواره به صورت مبهم به سوالاتی درباره بازگشت به کشتی جواب داده است. او چندی پیش در گفت و گویی که داشت اعلام کرد شاید برای رقم زدن یک «پایان قشنگ» برگردد. علی اشکانی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که دوره ای در کنار سوریان کشتی می گرفت، بارها در مصاحبه های خود از بازگشت پرافتخارترین کشتی گیر ایران به تیم ملی استقبال کرده است. او در آخرین اظهارنظر خود اینطور به احتمال بازگشت سوریان پاسخ می دهد:«کشتی ورزشی است که محدودیت سنی و آمادگی جسمانی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است و البته بیشترین ملاک و معیار برای ما فعل خواستن خود کشتی‌گیران است. حمیدسوریان خیلی بیشتر از توانش، دین‌اش را به کشتی کشورمان ادا کرده و در رقابت‌های بزرگی همچون المپیک و جهانی کشتی گرفته و برای کشورمان مدال کسب کرده. البته از این به بعد هم اگر بخواهد کشتی بگیرد در اختیار خودش است. ما زمینه را صددرصد برای بازگشت او فراهم خواهیم کرد و اگر خودش بخواهند به تیم ملی بازگردد ما هم در خدمتش خواهیم بود. هرچند بر ما پوشیده است که سوریان می‌خواهد کشتی بگیرد یا نه و ما به همین خاطر نمی‌توانیم او را دعوت کنیم. با این حال سوریان، نوروزی یا رضایی اگر درخواستی برای بازگشت به تیم ملی داشته باشند، من شخصاً یکی از افرادی هستم که علاقه زیادی به بازگشت آنها دارم. قطعاً شورای فنی هم نظرشان مثبت خواهد بود.»

 این اتفاقات در حالی رقم خورده که چند روز قبل فدراسیون کشتی خبر از پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی نوجوانان کشتی فرنگی به حمید سوریان داده بود. او هم به بهانه داشتن مشغله های تحصیلی این پیشنهاد را رد کرده بود تا همچنان پرونده بازگشتش به دنیای قهرمانی باز بماند. در واقع به نظر می رسید فدراسیون کشتی برای اینکه شان سوریان حفظ شود، قصد داشت با این پیشنهاد او را وارد دنیای مربیگری کند؛ اما پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران هنوز هم به بازگشت روی تشک می اندیشد.

البته حمید سوریان این روزها در رشته مدیریت ورزش و در مقطع دکترا ادامه تحصیل می دهد و آنطور که خودش می گوید در حال پیگیری کارهای عقب افتاده اش است. به هر حال برخی معتقدند آخرین فرصت برای این قهرمان طلایی می تواند بازی های آسیایی ۲۰۱۸ باشد. سوریان برای اینکه بتواند یک پایان خوش را رقم بزند، باید بتواند اول از همه دوبنده تیم ملی را بعد از ۲سال از جوان هایی که در این مدت رشد کرده اند،‌ پس بگیرد و ریسک بالای حضور در یک تورنمنت مهم مثل بازی های آسیایی را هم قبول کند تا بلکه آخرین صحنه از او در دنیای قهرمانی روی سکوی نخست آسیا باشد.

 فعلا که سوریان با توجه به پاسخ ردی که به پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی نوجوانان داده، به صورت تلویحی خداحافظی را رد کرده و باید دید در آینده چه تصمیمی خواهد گرفت البته صرفا یک تصمیم نیست و این قهرمان خوب می داند برای بازگشت باید روزهای سختی را برای کاهش وزن و به دست آوردن آمادگی دوباره آن هم در ۳۲سالگی پشت سر بگذارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان