بازدید 3692
در هفته گذشته رقم خورد؛

انعقاد ۲۴۷ هزار قرارداد آتی سکه/ رشد یک درصدی قیمت جهانی طلا

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۲۴۷ هزار و ۹۶۸ قرارداد افزایش یافت و ارزش آن نیز به ۴۰ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال رسید. همچنین قیمت جهانی طلا که در سه هفته گذشته با افزایش نسبی روبرو شده بود، در هفته ای منتهی به جمعه نیز بار دیگر یک درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۶۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 06 January 2018

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۲۴۷ هزار و ۹۶۸ قرارداد افزایش یافت و ارزش آن نیز به ۴۰ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، در معاملات آتی سکه طی هفته گذشته، سررسید شهریور سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۲۲۷ هزار و ۴۷۲ قرارداد را به ارزش ۳۷ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید تیر ماه سال آینده با ۱۳ هزار و ۳۳۳ قرارداد به ارزش معاملاتی ۲۱ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم بازار آتی نیز قرارداد دی ماه سال ۹۶ قرارگرفت؛ به طوری که این سررسید با ۳ هزار و ۲۴۳ قرارداد به ارزش ۴۸۰ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید اسفند ماه سال جاری نیز با ۲ هزار و ۱۷۵ قرارداد به ارزش ۳۲۹ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی از نظر حجم معاملات قرار گرفت. در ادامه، سررسید اردیبهشت ماه سال جاری هم با یک هزار و ۷۴۵ قرارداد به ارزش ۲۶۹ میلیارد ریال معامله شد.

معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نشان می دهد در مجموع ۳۴هزار و ۶۶۳ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز پنج شنبه، ۵ سررسید فعال بازار آتی در بورس کالا با افت قیمتی همراه شدند. بر اساس آمار معاملات سکه تحویل دی ماه سال جاری با حجم ۳۱۹ قرارداد با قیمت یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان، افت ۱.۳۳درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل اسفند ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۵۰۶ هزار تومان افت ۱.۹۶ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل اردیبهشت ماه ۹۷ با ۲۴۶ قرارداد نیز با نرخ یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

سررسید تیر ماه سال آینده هم با ۲ هزار و ۴۱۰ قرارداد با نرخ یک میلیون و ۵۸۶ هزار تومان معامله و با افت ۱.۵۶ درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید شهریور سال ۹۷ نیز با ۳۱ هزار و ۳۶۲ قرارداد با قیمت یک میلیون و ۶۴۰ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۱.۵۶ درصدی رو به رو شد. (بورس کالای ایران)

انعقاد ۲۴۷ هزار قرارداد آتی سکه/ رشد یک درصدی قیمت جهانی طلا 

رشد یک درصدی قیمت جهانی طلا در هفته گذشته

قیمت طلا در پایان مبادلات برای یازدهمین روز متوالی با افزایش روبرو شده تا یک رکورد جدید را بر جا بگذارد. به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، رشد قیمت جهانی طلا برای یازده روز متوالی مساله ای است که در شش سال اخیر بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای جدید وزارت کار آمریکا درباره وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در ماه دسامبر تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است. تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه دسامبر 148 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

نرخ بیکاری آمریکا نیز در این مدت به 4.1 درصد رسیده است. انتشار آمارهای ضعیف اشتغال در آمریکا موجب شده است تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده با شک و تردید روبرو شود و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا بوده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1322 دلار رسیده است.

افزایش قیمت جهانی طلا برای یازده روز متوالی مساله ای است که ظاهرا از سال 1984 میلادی بی سابقه بوده است.

قیمت طلا که در سه هفته گذشته با افزایش نسبی روبرو شده بود، در هفته ای منتهی به جمعه نیز بار دیگر یک درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که شاخص ارزش دلار نیز با رشد 0.1 درصدی روبرو شده است. ارزش دلار که در سال 2017 میلادی با کاهش 9.9 درصدی همراه شده بود طی هفته گذشته بیش از 0.2 درصد افزایش یافت.

پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا در سال 2018 میلادی نیز به شدت تحت تاثیر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت. اجرای اصلاحات مالیاتی در آمریکا نیز می تواند تاثیر مهمی بر ارزش دلار و قیمت کالاهای راهبردی داشته باشد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی طلا حداقل تا پایان ژانویه روندی کاملا صعودی خواهد داشت.

رونالد لیونگ تحلیلگر ارشد بازار طلا از هنگ کنگ در این باره گفت: با عبور قیمت جهانی طلا از سطح روانی و مقاومتی 1300 دلار، به نظر می رسد طلا برای دستیابی به رکوردهای جدید تلاش زیادی را آغاز کرده است.

وی در ادامه افزود: دلار می تواند نقش مهم و کلیدی را برای تعیین نوسانات قیمت طلا ایفا کند. بازارهای بین المللی منتظر روشن شدن سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا است. اجرای اصلاحات مالیاتی در آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد. (منبع: سایت طلا)

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل