بازدید 16517

برخی مسئولان بیش از حد از حقایق مردم و موقعیت خود در جامعه غافل هستند؛ غفلتی که نتیجه ای تلخ خواهد داشت!

برخی مقامات باید پذیرای این حقیقت باشند که در این کشور و در جامعه کنونی ایران، مسئولان فرصتِ فرافکنی و مبادرت به رفتارهای کور را ندارند. این صحنه دیگر مجالِ «سعی و خطا»، متهم کردن همدیگر و فرافکنی مشکلات، به دولت، خارج، فضای مجازی و ... را نمی دهد. در روزهای گذشته، دیده شد که برخی از حاکمیت، ابدا اعتراض مردم را خطاب به خودشان تلقی نکرده اند و همان حرف های انشقاق طلبانه گذشته را بر زبان می رانند.
کد خبر: ۷۶۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 06 January 2018

لیلا تیموری- در هفته گذشته، مطلبی از رضا نصری، حقوقدان بین المللی و مؤسسه عالی مطالعات بین المللی ژنو در تابناک منتشر شد. وی در این یادداشت، ضمن توضیح موقعیت ایران در منطقه، نکاتی را به هموطنان گوشزد کرده و گفته بود: «افکار عمومی ایران ـ که گاه بیش‌ از حد از حقایق منطقه و از موقعیت خود در آن غافل به نظر می‌رسد ـ باید به این امر واقف شود که تضعیف این «قدرت مرکزی» یعنی شکستنِ این سدها و جاری شدن سیل گروه‌های تکفیری در سراسر کشور. این حقیقت انکارناپذیر این منطقه در عصر «بازیگران غیر دولتی» است‌ که غفلت از آن موجب تکرار تجربهُ افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، چاد، مالی و برخی دیگر از کشورهایی که در شرایط مشابه ایران به سر می‌بردند خواهد شد‌، به ویژه اینکه قدرت‌های متخاصم منطقه - با محوریت عربستان سعودی و اسرائیل و با همراهی دولت ترامپ - این بار تمام منابع مالی و لجستیکی خود را برای اطمینان از فروپاشی شیرازه ایران به کار خواهند گرفت.

در نتیجه، افکار عمومی باید پذیرای این حقیقت باشد که در این منطقه و در بستر ژئوپولیتیک کنونی، جامعه مدنی ایران فرصتِ هیجان‌زدگی و مبادرت به رفتارهای احساسی را ندارد. این صحنه دیگر مجالِ «سعی و خطا»، پیروی از گروه‌های سطحی و فانتزیک مانند «ری‌استارت» و رسانهُ «من‌وتو» و «آمد نیوز»، فریاد شعارهای مغرضانه علیه نیروهای مسلح، تجمع‌های تلگرامی و هدایت‌شده، پیروی از دستورالعمل‌های التهاب‌آفرین از سوی افراد بی هویت و مراکز ناشناس، تخریب زیرساخت‌ها و دویدن به دنبال نوستالژی «رضا شاه» را نمی‌دهد».

به گزارش «تابناک»؛ وی در آن یادداشت در تبیین شرایط منطقه ای ایران و توجه دادن این شرایط به مخاطبان موفق عمل کرده و مطلبش با استقبال مخاطبان روبه رو شد؛ نکته ای که باعث شد، مروری بر آن یادداشت صورت بگیرد، این است که افکار عمومی به خوبی شرایط منطقه ای ایران را درک کرده اند. نشانه آن هم مدیریت رفتار اعتراضی، پس از آشوب های اولیه بود. با وجود این، گویا برخی از مقامات و مسئولان کشور هستند، که موقعیت منطقه ای ایران را درک نکرده اند و نمی خواهند تغییری در رفتار خودشان برای اداره کشور نشان دهند.

این برخی مسئولان هستند که چند روز است در حال فرافکنی مشکلات هستند و نقشی برای خود قائل نیستند. این برخی تریبون ها هستند که به رغم اطلاع از اینکه نوع حرف ها و خطابه هایشان، مردم را از نظام، دور کرده است، همچنان بر همان مسیر حرکت می کنند. در روزهای گذشته، مشاهده شد که برخی از حاکمیت، ابدا اعتراض مردم را خطاب به خودشان تلقی نکرده اند و همان حرف های انشقاق طلبانه گذشته را بر زبان می رانند. صدا و سیما برنامه می گذارد و کارشناسانش می گویند رسانه ملی بسیار معتبر و قابل اعتماد است. برخی مجری های سیاسی کارش که برای فصل کردن، خلق شده اند، می نویسند که مردمی ترین رسانه، صدا و سیماست. وقتی مردم را، بخش کوچکی از یک فرقه، فرض می گیرند، طبیعی است که صدای اعتراض مردم را خطاب به خود، ندانند.

برخی نماینده های مجلس که حرص و ولع آنان برای افزایش حقوقشان، مردم را آزرده خاطر کرده بود، نماینده هایی که اطلاع ندارند که حق ندارند مصوبه ای بگذرانند و پایتخت یک کشور دیگر را مشخص کنند و همان هایی که نمی گذارند درباره بودجه مجلس صحبتی شود، در این مدت از این رفتارهایی که مردم را آزرده خاطر کرده است، نه تنها عذرخواهی نکردند، بلکه با حضور در همان رسانه ملی، همه مشکلات را به یک نهاد دیگر نسبت دادند؛ عذرخواهی نکردند و نگفتند که برخی از آنان به خاطر گرفتن برخی امتیازات، از قدرت نظارت خود بر همه ارکان کشور، استفاده نکردند تا مشکلات موجود از عدم نظارت درست آنان، کارد را به استخوان ملت رساند.

قصه پر غصه رسانه ملی هم که دیگر برای همه ایرانیان، از اصولگرا و اصلاح طلب و مردم عادی، تبدیل به کلافی پیچ در پیچ شده است؛ سخن رئیس جمهور را در هیات دولت سانسور می کند، اما انتظار جلب اعتماد مردم را دارد. اغلب رسانه های جهان، نشست شورای امنیت درباره ایران را پخش زنده می کنند، اما تلویزیون ایران از کنار آن می گذرد، ولی انتظار دارد مردم اخبارشان را از رسانه های دیگر نشنوند. به میان مردم می رود تا از حفظ وحدت صحبت کنند، اما فقط سخنانی را که علیه یک نهاد انتخابی است، پخش می کند!

تریبون های عمومی نماز جمعه هم که اخیرا پیش از خطبه ها در آن شعر می خوانند، مشکلات را یا به دولت نسبت می دهند، یا به احمدی نژاد (احمدی نژاد در دو سال آخر)، یا به خارج از کشور، یا به فضای مجازی! آیا اگر دولت اصولگرایی بود، الان مملکت مشکلی نداشت؟ مگر ده سال تمام به صورت خالص، دولت دست اصولگرایان نبود؟ همه این مشکلات را دولت فعلی و خارج و فضای مجازی درست کرد؟

اکنون زمان آن است که بگوییم، برخی از مسئولان کشور در همه نهادها، گاه بیش‌ از حد از حقایق مردم و از موقعیت خود در جامعه غافل اند؛ بنابراین، باید به این امر واقف شود که تضعیف این «اعتماد مردم» یعنی مشروعیت زدایی از کلیت نظام. مردم تفاوتی بین دولت، سایر نهادها و نظام قائل نیستند. این حقیقت انکارناپذیر کشور در عصر «انفجار اطلاعات» است‌ که غفلت از آن موجب تکرار تجربه ای تلخ خواهد شد، به ویژه اینکه در منطقه هم قدرت‌های متخاصم منطقه - با محوریت عربستان سعودی و اسرائیل و با همراهی دولت ترامپ - این بار تمام منابع مالی و لجستیکی خود را برای اطمینان از فروپاشی شیرازه ایران به کار خواهند گرفت. در نتیجه، برخی مقامات باید پذیرای این حقیقت باشند که در این کشور و در جامعه کنونی ایران، مسئولان فرصتِ فرافکنی و مبادرت به رفتارهای کور را ندارد. این صحنه دیگر مجالِ «سعی و خطا»، متهم کردن همدیگر و فرافکنی مشکلات، به دولت، خارج، فضای مجازی و ... را نمی دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹۸
سلام و عرض ادب.
آیا باید حتما" خونهایی ریخته شود، اعتبار و آبرویی خدشه دار شود، اموال عمومی به آتش کشیده شودو... تا شاید شاهد چنین تحلیل هایی در صفحه تابناک باشیم؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Armenia |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
البته تحلیلهای ابکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
خوب است از سانسور حضور فتنه شکن مردم علیه اغتشاشات در رسانه های مدعی اصلاحات بیشتر مطلب بزنید.
آیا ناراحتند فتنه زود و بدست مردم حزب الله جمع شد؟
و چرا اعتراضات اقتصادی را کمرنگ میگنند و سیاسی را پررنگ جلوه میدادند؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
رفتارهای دولت و صدا سیما در عدم بازتاب اعتراضات به حق مالباختگان موسسه مجاز کاسپین و نیز مالباختگان پدیده شاندیز که که روزی تبلیغات بی امانش از صداسیما پخش می شد زمینه ساز عصبانیت مردم و اعتراضات سراسری گردید اگر رویکرد یکطرفه انعکاس معضلات اصلاح نشود اعتراضات گسترده تری را در آینده شاهد خواهیم بود
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
گویا تاریخ همیشه تکرار شدنیست وباز ظالم و ظلم انقلاب و شهیدو
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
بارها و باره باید این تیتر را نوشت تا شاید اتفاقی بیفتد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
ناشناس دیدی عبرت نگرفتی ؟ حالا هی مدل خودت حرف بزن تا ...... 15:07
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
این تکفیریها و یا بهتره بگم کفگیریها که عین کفگیر چماق شده بر سر مردم ایران شده بلای جان جامعه ایرانی.تا مردم میخوان به فساد گسترده و نا امنی و بیکاری و فقر اعتراض کنند فورا رسانه ها و کارشناسان مواجب بگیر دولتی به صف میشن و مردم رو از کفگیریها میترسونند که هیس!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
بنده از فرط بیکاری با مدرک فوق لیسانس شدم آموزش دهنده نهضت سواد آموزی! اونوقت یکساله هنوز دستمزد ناچیزم رو نگرفتم.الان 4 ساله دارم همینطوری کار می کنم و وقتی هم صحبتی از استخدام یا بیمه می کنیم مسئولین چنان چپ چپ به ما نگاه می کنند انگار داریم در این مملکت کار خلاف انجام میدیم یا خدای نکرده جرم و جنایت علیه بشریت مرتکب شده ایم
اين مجلسيها همه چيز را براي خود تصويب ميكنند هر ساله بر سهميه فرزندان خود در كنكور افزايش ميدهند انگار بچه ديگر مردم ادم نيستند و كلا كشور از بي عدالتي و تبيعض رنج ميبرد و با اين روال نهايت جايي منفجر ميشود
اگه همین تیتر شما از دهن احمدی نژاد در بیاد فردا بش میگن بی تقوا و منحرف!
یا اگه نامه بزنه همینارو بگه میشه سیاه نمایی!
پاسخ ها
ناشناس
| Armenia |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
دقیقا
مسرور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
چشم ما تکرارکنندگان روشن!؟
آقای خاتمی هم در حمایت از دولت پشت معترضان به فساد و گرانی را خالی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
احمدی نژاد از سر دلسوزی حرف نمیزنه. 8 سال رئیس جمهور بود با حداکثر حمایت ممکن از طرف نهادهای کشور، جز بدبختی و بمبگذاری زیر اقتصاد و زندگی ایران کار دیگری کرد که حالا بخواد از حکومت انتقاد بکنه؟
دولت کی صدای مردم را شنید که اینبار بشنود تا اعتراض مردمی بعدی خدانگهدار اما این اعتراص در کف خیابان نخواهد بود بعنوان یک ایرانی از اینده هراسانم
اصلا جای نگرانی نیست مردم تعطیل تر از ان هستن که فکر می کنی
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
خیر دوست عزیز. شما رو نمیدونم ولی مردم حتما تعطیل نیستند. ممنون میشم از لغات فاخر تری هم برای توصیف این مردم استفاده کنی. برادر ارزشی من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
به همین خیال خام باش.
باید به صراحت بگویم دیگر دیر شده است آنچه صلاح طلبان در ریاست جمهوری خود
کردند جوابگوی جامعه ایران برای رفع مسایل سیاسی و رفاهی و کار ووو نبود و
عاقبت همین است آنچه من از درون ایران میشنوم با تماسی که میگیرم مردم دیگر به
هیچ عنوان به دارو دسته سیاسی اعتمادی ندارند و اگر هم دگرگونی در درون
انجام شود من میدانم که بازهم مردم آنرا یک بازی درون حکومتی میبینند باید واقعیتها را
پذیرفت آنروزی که مردم نیاز داشتند جوابی نگرفتند و دیگر دیر شده با اطمینان میگویم
دیر است فقر از درو دیوار ایران بالا میرود بعد از تنها چند دهه ایران مبدل به ایرانستان شد ......متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
به قول معروف آب رفته دیگه به جوی برنمی گردد.
چرا غافل نباشند
1- حقوقهای میلیاردی
2- منازل بزرگ و .....
خریدهاشون را هم گماشته هاشون انجام میدن
3- تفریحشون هم خارج از کشور بیشتر انگلیس
برخی مسئولان مانند ماشین بپای نابینایی هستند که هنگام پارک کردن خودروها میگفت بیا ، بیا ، بیا ، وقتی محکم به خودروری پشت سری میخوردند میگفت خوب! راننده با عصبانیت از خودرو پیاده میشد و میگفت مگه کوری؟! ماشین بپا با خونسردی میگفت: بعله!
دقیقا حرف شما درسته و به همین دلیله که مردم دیگه دنبال راههای قانونی برای حق خودشون نیستن. نه رای دادن دردی از ما دوا کرده نه اعتراض قانونی (که البته اصلا امکان نداره). مردم دیگه این مسوولین رو نمیخوان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
وقتی هرجا میری آقا زاده و حاجی زاده ای خود مسئول اداره است و بچه مردم با فوق لیسانس و دکترا گوشه خیابون از صبح تا شب دنبال یه لقمه نون و پیداکردن یه شغل کارگری ول میچرخه نتیجه همین میشه.
چند نکته :
اول اینکه تابناک جان خیلی خوشحالم بالاخره شما هم کم کم داری به صفوف مردم میپیوندی چون به نظرم یه خرده قبلا اغماض میکردی
دوم اینکه همه مردم درد رو میدونند و علت آن هم به وضوح مشخص است ولی ایکاش میشد کاری کرد که نمیشه
سوم اینکه جوانی و عمر ما به هدر رفت به فکر نسل بعد باشید من که خودم به شخصه حاضر نیستم بچه دار بشم و هروقت خانمم میگه بهش میگم بچه بیارم با بدبختی و خون و دل بزرگ کنم بعد زیر دست و خار و خفیف این مسئولین بشه
نکته آخر اینکه بابا ملت بریدنددددددددددد بخدا خسته اند داغونند کاش بزرگای مملکت بفهمند که حاشا و کلا از فهمیدن آنها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
تابناک و صفوف مردم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
احتمالا سرگرم پول پارو کردن هستن و مردم و کشور یادشون رفته اگه صداتم دربیاد که دیگه ..........
متاسفانه ما ايراني ها عادت داريم تجربه را با پرداخت هزينه سنگين به دست بيآوريم
در ضمن درست است از نظر اقتصادي كشور ما تحريم است وفشار زيادي را مردم تحمل مي كنند. ولي بياد داريم كه بدتر از اين فشارهاي اقتصادي را در زمان جنگ هم مردم شريف ايران داشتند نه تنها خم به ابرو نياوردند بلكه از همه چيز خودشان حتي جان عزيزانشان را هم در راه دفاع از كشور ورهبري گذاشتند.
اما چرا امروز تحمل مردم به سر رسيده است ؟ چون گفته هاي اكثر مديران با عملكردشان يكي نيست به مردم توصيه مي كنند ما تحريم هستيم وبايد زندگي را با سختي ها عادت دهيم اما متاسفانه مردم حقوق هاي نجمومي را مي بينند ،مردم مي بينند كه خيلي از مديران خود وفرزندانشان در نهايت ناز ونعمت زندگي مي كنند وخيلي از مديران به اسم ديگران سود سپرده ده ها ميلياردي از بانك ها مي گيرند! مردم مي پرسند اينها از كجا آورده اند. بله گراني براي مديران اين چنيني كه ميلياردي سود سپرده مي گيرند تاثيري ندارد اما واقعا ديگر ادامه زندگي را براي خيلي از مردم غيرممكن كرده است لذا دلسوزان نظام فكري به حال مديريت كشور بكنند تا اين همه فاصله طبقاتي بوجود نيايد.
وقتي كه مقام معظم رهبري مي فرمايند: امسال سال اقتصاد مقامتي نام گذاري مي كنم يعني اينكه چيزهاي كه كشور نيازي به آن ندارد خارج از كشور خريداري نشودآيا مديران وبچه هاي مظلوم مديران فرمايشات رهبري را رعايت كرده اند؟؟؟
ترساندن مردم از وضعیت سوریه،عراق،... بی فایده می باشد.برای یک آدم بیکار،بی پول،بدون ازدواج،بدون خونه و سرپناه،سربار خانواده و ... و .... چیزی برای از دست دادن وجود ندارد.مسئولین اینها را می فهمند یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
پایان تلخ بهتر از تلخی بی پایانه (دیالوگ فیلم در باره الی
چرا هيچكس در ايران بازنشسته نميشود در حاليكه چهل سال از شروع كارشان گذشته ؟!!!!!!
آيا اين خودش نوعي فساد نيست ؟
قرار نیست هردفعه ملت مطالبات خود را فریاد کنند وبعد مسئولان بیایند و بگویند بابا همین امنیت درایم بسه ولی خودشان حقوق نجومی بگیرند واقعیت اینه که نمیشود هم اسلامی بود هم غربی هم نماز خواند و هم اقتصاد و بانک غیر اسلامی داشت کاری که امروز تا38سال انجام نشده من مالباخته نمی تونم وقتی اعتراض میکنم به بانک ها سنگ نزنم بعلوه این خود مسئولان و حامیان آنها هستند که با عدم توجه به حل مشکلات مردم باعث و بانی دخالت انگلیس و امریکا در ایران میشوند اگر از سال88 تا الان مشکلاتی حل شده بود که نشده بلکه هر روز بیشتر شده امروز شاهد حضور مردم در خیابان ها نبودیم تکفیری و منافق هم اگر مسئولان به داد مردم رسیده بودند در این اعتراض ها وارد نمی شدند که بخواهند حسینیه را به آتش بکشند ما مردم اسلام واقعی را می خواهیم نمیشود هم زنگی زنگ بود هم رومی روم مسئولان عالی رتبه نظام نباید از دولت هایی که بی توجه به مردم هستند حمایت کنند حرف زدن به تنهایی هم دیگر کافیست خود من 6ساله دارم نامه مینویسم و حرف میزنم کسی گوش شنوا ندارد حقیر قبول شده دادگستری هستم تعند 10ساله از من گرفته شده ولی 6سال است عمرم را خراب کرده اند چرا؟! آیا این است اسلام؟!
اینها را مردم می دانند و چندین سال است درگیر آن
یه جوری در فکر رفع آنها باشید. مملکت رو هواست الان. منابغش غارت میشه . امیدی به آینده نیست. فکر فرزندانمان باشید.
بعضی از مسئولان مانند آقایی هستند که به زبان فارسی مسلط نبود اما وقتی کسی به زبان فارسی لطیفه میگفت ، از
همه بیشتر می خندید و با صدای بلند می گفت چطور؟!
دولت باید نظارت دقیق بر مواردی چون
1-پرداخت به موقع حقوق کارکنان در تمامی شرکتها و سازمانها اعم از خصوصی و دولتی داشته باشد . معنی نداره که جدیدا بخصوص امسال بیشتر ادارات بخصوص شرکتهای خصوصی حقوقهای پرسنل را یا نمی دهند و یا با 7الی 8 ماه معوق پرداخت می کنند.!!!باید از طریق اداره کار محکم این موارد پیگیری شود
2- حق بیمه پرسنل هم جدیدا شرکتهای خصوصی ، یا پرداخت نمی کنند . و یا در سال یکی دو ماه پرداخت می شه... آخه این چه قانونیه که تامین اجتمایی داره؟ مگر کارشناس و یا بازرس نداره که بفرسته و این شرکتها رو ملزم ککن به پرداخت حق بیمه پرسنل؟ وزرا باید پاسخگو باشند.. باید تمامی شرکتها قانونمند رفتار کنند .. ضمنا پرداخت بیمه بطوری هست که مثلا اگر کارشناس 4 تومن حقوق می گیرد آنهم در سخت ترین شرایط، بیمه را حداقل پرداخت می کنند!! باید قوانین سخت گیرانه وضع شود .
3- دولت باید سرمایه گذاری بخش خصوصی را با توجه به میزان رتبه و شرایط و کارآمدی و توانمندی ایجاد کند.. نه اینکه شرکتها و موسساتی را می بینیم که علیرغم نالایقی به بدنه اقتصاد و مردم و امنیت جامعه ضربه می زنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
فقط دولت؟
حرف حساب ، احسنت ... متاسفانه آب از سرچشمه گل آلود شده ...
اين تهديدي که آقاي نصري بهش اشاره کرده دقيقا" درسته ولي طرف شنونده کي است؟ قطعا" مسئولين و سران نظام مهمترين اشخاصي هستند که به موضوع بايد واقف باشند . اگه در همين روزها و هفته ها تغيراتي در راستاي دگر انديشي در برخي مناسب صورت پذيرد و برخي که داراي دهها پست و منسب دولتي هستند کنار گذاشته شوند ( حتي 37 جايگاه ) برخي که به دليل سن بالا قطعا" تواناي انجام امور را ندارند کنار بروند خود جرقه اي اميد و ارامش خواهد بود .
تبريبك ميگم تابناك جان بالاخره اومدي تو گود؛ خدا كنه بقيه مسئولين هم بشنوند صداي اين مردم بيجاره رو تا كي مشكلات رو به گردن اين و اون انداختن
به والله قسم تحليل واقعيت كردي . اگر سيل جمعيت در كنار معترضين نيست و روزهاي بعد در تقابل اونها مياد بيرون نه اينكه براي اعتراض به اونها اوده بيرون و نه اينكه در راستاي حمايت فلان امام جمعه و فلان تريبون دار و روزنامه دار نفرت پراكن اومده بيرون .
بلكه براي تبديل نشدن ايران به سوريه دوم اومده بيرون . مردم كشورشون رو دوست دارند نمخواند تكه پاره بشه . نميخواند زير دست تكفيري ها و داعشي ها بشه . ولي اينم درست نيست كه مسئولين فكر كنند كه مردم براي حمايت اين اومدند . ملت دلشون خونه از اين سوئ مديريت ها . دلشون خونه از اين همه ظلم و اجحاف. دلشون خونه از نماينده هاي فرمايشي و كاسب .
والله خيل معترضين اين كشور حداقل 50 ميليون نفره از كاسب و بقال و تحصيل كرده و بازاري و استاد دانشگاه بگير تا سپاهي و بسيجي و ارتشي .
آقايون بشنويد صداي ملتي كه تك نوايي از اون رو اين روزها شنيديد و بداد ملت خودتون برسيد بداد كشور خودتون برسيد . بشينيد ببينيد كجاي كارتون اشكال داره كه داره . الان دوباره نريد پشت تريبون خوش باشين و يه داستان فتنه 13 دي جديد درست كنيد و يه دوسالي با سركوب اين عده قليل خوش باشين . به خدا آتش زير خاكستره اگه خاموش واقعي نشه دشمنا و خود شما بادش ميزنيد و خرمن كشور رو به آتش ميكشيد .
بخدا ملت ما نجيبند انقلاب و نظامشون رو دوست دارن پاش وايسادند ولي وقتي ميبينند بچه هاي مسئولين يا اونور آبند يا اينور آب دارند رياست ميكنند يا دارند دور دور ميكنند دلشوخون ميشه وقتي ميبينند بچه دست گل خودشون با فوق ليسانس الكترونيك تو سن 35 سالگي مجرده و داره مسافر كشي ميكنه .
دلشون خون ميشه كه براي 5 ميليون وام بايد صد نفر را ضامن بگيرند ولي فلان آقا با حمايت علني يه قوه 3000 ميليارد رو بر ميداره ميره اونم بعد از بازداشتش .
دلشون خونه وقتي ميبينند براي كسب يه روزي حلال بايد از صد جا مجوز بگيرند تا يك زير پله اي رو به يه كليد سازي يا جوراب فروشي تبديل كنند ولي تو نبش خيابون اصلي صدتا خيابون موسسه ميزنند و پول مردم رو بالا ميكشند بعد ميان ميگند تقصير مردمه اينا كه مجوز نداشتند .
و هزاران دلخوني ديگه .
آره والله بالله تالله مردم دلشون خونه و معترض ولي اگه صداشون درنمياد فقط بخاطر ايرانه . بخاطر امنيته . بخاطر ناموسه بخاط شهدا و انقلابيه كه 40 سال پاش ايستادند . بترسين از روزي كه ديگه كارد به استخون برسه و ديگه اينا هم جلو دارشون نباشه .
پس حالا هي الكي نياين پشت تريبون ها خالي ببنديد . بريد تو خلوت خودتون قضيه رو جدي بگيرين و دنبال راه چاره باشين كه معترضين واقعي همون خيل جمعيت ديروز و پريروزند كه عليه اين اغتشاش گرا اومدن بيرون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
الکی ملت را از وضعیت سوریه و.. میترسانند
یک چیزی که شما غافل از آن هستید والکی مقاله می نویسید اینه که اگر یک فرد که حالا پست مدیریت میانی دارد یا نماینده است اگر در طول زندگی خود یه چیزهایی رو یاد نگرفته باشه تو گوشش فریاد بزنن باز هم چون بلد نیست قبول نمی کنه وآن هم اینه که گویا هیچ کس نمی خواهد مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرد و می خواهدگردن دیگری بیندازد بابا اینها از کودکی یاد نگرفتند پذیرای اشتباهات خود باشند حالا که نزدیک میان سالی هستند می خواهند بپذیرند ؟جالب اینه که همین آدما ،وقتی از پست مدیریتی بر کنار می شوند یا بازنشسته می شوند ژست اپوزوسیونی می گیرند وبه همه چی گیر میدن گویا اینها اصلا مسئول نبودن ،چی بگم والا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
احسنت، خیلی خوب بود نظرت، واقعا حقیقته حرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
میانسالی کدومه
مردم به کارنامه چهل ساله نگاه میکنند.
آیا چهل سال زمان کافی برای ارزیابی نیست؟
به مشابه یاسین در گوش ... خواندن است، توقع بی جایی است که دنبال این باشی مسئولیت برای مردم کار کنن و دغدغه ی حل مشکلات مردم رو داشته باشن؟!
تحلیل شما تحلیل نبود موعظه بود که زمان موعظه سپری شده
با نام خدا.

با سلام و تحیات .

این را بدانید که همیشه حق با اکثریت نیست . اگر جامعه ای رو به فساد است باید جلوی آن گرفته شود .

شما قرآن را قبول دارید ؟ در مورد قوم لوط پیامبر چه داستانی را بیان میفر ماید .
یا قوم حضرت موسی سلام ا... که گوساله میپرسدیدند .......................

باید راه دین و حقیقت و عدالت در جامعه حاکم باشد .
نه راه شیاطین ................................
پاسخ ها
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
عجب تحلیلی
گویا نا ارامی های اخیر همش تقصیره برادرزن صدام بوده .تابناک تحقیق کن در این مورد
به مسولین بگید بجای اینکه آمریکاواسراییل وعربستان...و...رامتهم به راانداختن آشوب بکنیدبفکررفع مشکلات فراوان معیشتی واقتصادی کشورباشیدتامشکلی بوجودنیاد
حرف مسئولین صحیح است اگر و تنها اگر ما هیچ رابطه ای با هیچ کجای دنیا نداشتیم و مثل کره شمالی تمام مردم محدود میشدند. با اطلاعاتی که مردم از دیگر کشورها و جهان دارند عدم پاسخگویی و حل مسئله به بهانه اجانب ، صرفا اعتراضات را شدیدتر خواهد کرد.
بنده الان چهل سال دارم ولی سابقه بیمه ام حدود ۱۰ سال است یعنی هیچوقت کار دایمی نداشته ام که بتوانم بیمه مداوم داشته باشم و همیشه هم به دلیل قراردادهای آبکی مثل یک ماهه، یا قرارداد کار معین و امثال اینها ، همیشه حداقل دستمزد را گرفته ام. و در حال حاضر هم که حدود دوسال هست که بی کارم و اگر فنی نبودم دیگر هیچ درآمدی نداشتم .
سالهاست که از همه قطع امید کرده ام.
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
خوش بحالت که تازه اول چل چلیته
زنده باد نویسنده این مقاله. اما پول و قدرت خیلی چیزها را از انسان می گیرد طوری که ادم نوک بینی خود هم نمی بیند.
فقر
بیکاری
فساد
اعتیاد
بی اعتدالی
سرکوب
تضاد طبقاتی
دروغ
فحشا
ناامیدیو... دیگه چی هست که کشور داشته باشه؟؟؟؟به والله به والله به والله کارد به استخونمون رسیده،تورو خدا کار کنید.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
اینا کاری نمیکنن باید خودمون کاری کنیم کارستان
کسی راکه خواب باشد،میشودبیدارکرد،ولی کسی که خودش رابه خواب زده باشد،بیدارنمیشود! حکایت مساولین ما همین است.وامیدی به بیدارشدن انهانیست،بگذاریدراحت بخوابند،که ملت مابیداراست،ازامریکابیزاراست.
با سلام
یک بار هم که شده این مسعولین بیایند این واقییت را پذیرا باشند که این مردم همین مملکت هستند که برای شنیدن حرفهایشان به کوچه و خیابان میزنند. چون هیچ کس اینها را جدی نمیگیرد.انگار که این مسعولین در بتن جامعه نیستند.یا اینکه از راه تونلی رفت و امد مکنند و متوجه این بی احترامی نمیشوند. بیایید این جوانان بازداشت شده راه ببرید پیش رهبری تا ببینند دردشان چیست .شاید به رهبری گزارش غیر میدهند. بخدا رفعت و مهربانی تاثیرگذار تر از خوشونت سازمان یافته است.به امید ان روز که خداوند مهربانی را در دل همه جای دهد.
با احترام سید رسول
تابناك عزيز كاملا" با شما موافق هستم كه:

اتفاقات اخير چه از طرف معترضين به حق و چه افراد نفوذي نتيجه عملكرد نادرست مسئولين در طي نزديك به 4 دهه بوده است و همه آنها بايد پاسخگو باشند .
کا ملا موافقم برخی مسئولان برخی مشکلات را بوجود آوردند
خیلی روشن و شفاف تحلیل فرمودند
تابی جون مردم غیرازمشکل معیشتی چه مشکل حاددیگری دارند؟کدام کشورهایی بیان مارادارد؟ آنهایی که خودمان انتخاب کرده ایم کلاه سرمان می گذارند.تقصیرکیست؟
شماها سعی دارید خودتون بچسبونید ب مردم

اما رسانه شما مردمی نیست

واقعیت روشنه
سلام
بعد از مدتها تابناک مطلبی در خور چاپ کرد.مردم تفاوتی بین دولت و کل نظام نمی بینند.چرا مثل همه ما شده مثل کبک و برف!! با حلوا حلوا که دهن شیرین نمیشه.حالا هی صدا و سیما بگه ما بهترین نظام دنیا رو داریم و همه چیز گل و بلبله شما ها قدر نمی دونید!! ما مردم وضعیت زندگی خودمون را اثر کارکرد نظام می دونیم نه دولت.هر شخص مسئول تو مملکت ما باید پاسخگو باشه نه طلبکار!!نه موعضه گر!نه انتقاد کن! باید مرد عمل باشه.باور کنیم مردم ما خسته شدند.از عدم امنیت!! امنیت که فقط جنگ و هرج و مرج نیست.امنیت شغلی,امنیت روانی,امنیت اقتصادی,امنیت اجتماعی,امنیت دینی,امنیت سلامت.هر کدام هم پر است از مصداق.در یک کلام دارد انسانیت و آدم بودن فراموشمان می شود.همه عصبی کلافه سر در گم. آقایان باور بفرمایید مردم درد دین هم دارند. لطفا لطفا و لطفا سریعتر به واقعیات پی ببرید و مسیر اصلاح در پیش بگیرید.مردم کم برای به حکومت رسیدن این نظام خون ندادند پس قدر بدونید که دیر شود.
اقایون باور ندارند ولی روزی میرسه که مردم از گشنگی بد بلایی سر این مملکت میارند فکر نکنند کارمند ها رو میارن بیرون به منظور اعتراض به اغتشاش و غیره.
دقیقا .... بله این اعتراض ها حواشی و حرکت های اشتباه و البته عجیب هم داشت لی مثل اینکه همه سعی دارند به خودشون نگیرند و توپ تو زمین دشمنان باشد.
بسیار عالی.هیچ ابر قدرتی محض رضای خدا موش نمیگیره.اونی که مردم ما رو به شورش دعوت میکنه حتما دنبال نفعی برای خودش هست.ولی از طرفی بعضی از مسئولین ما انگار فقط دهان دارند وراجع به مسائل گفتگو میکنن به این صورت که اونا بگن مردم شنونده باشن.صدای مردم فقط با شورش به گوششون میرسه وتازه اونموقع هم بجای پرداختن به علت اصلی نارضایتی مردم دنبال عامل خارجی میگردن.مسئولان ما بدونن جوانهای امروز خیلی با۴۰سال قبل فرق میکنن و اونها بهتره جای خودشون را به جوانترها بدن.این شلوغیها هم تمام شدنی نیست وهر دفعه نسبت به قبلی با دامنه بزرگتر برمیگرده مگر اینکه اقایان بدونن جوانی که از کار وازدواج وتفریح واینده خودش ناامید هست میتونه یک تهدید باشه.هرچند مسئولان باهوش در کشورهای دیگه دنبال این تهدید هستن وارزوی این نیروی محرک وپر انرژی جوانها رو دارن.
باعرض سلام وادب واحترام به شماوتمامی مردم ایران بخصوص مسولین کشور، زمان به سرعت درگذراست اکنون شاهداین موضوع هستیم جامعه مادوقطبی شده (خودی وناخودی) شایسته است دراین شرایط حساس که مردم بنابه دلایلی سرخورده وناراضی ازعملکردهای فسادها ی مالی واختلاسها وتهمتهاوفاصله طبقاتی شده اندکلیه کارگزاران اقدام به تغیراتی اصولی درجهت شفاف سازی امورنمایندتاخدای ناخواسته این موقعیت ازدست نرود ،هیچ قدرت غربی یاشرقی دلش برای ماویاملتهای خاورمیانه نسوخته پس بایدازحرفهای تکراری دست کشیدوبه سراغ مردم رفت (جان کلام)
چه عجب تابناک داره از خواب بیدار میشه و ذره ای از مشکلات را بیان میکند شاید از دستش در رفته چون اکثر مردم سالهاست که میدانند چه مشکلاتی وجود دارد باید در یک جامعه بسته یک خیزش انفجاری رخ بدهد تا بلکه از صدای آن مسئولان وکسانی که قبلا میتوانستند بگویندو بنویسند یادشان بیاید که مردم هم میفهمند ومیدانند
پاسخ ها
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
شما درست می فرمایید. ولی تابناک سالهاست داره حرف حق میزنه و به مسئولین هشدار میده. من غیر از این سایت به جای دیگه ای اعتماد ندارم
تابناک جون خوشحال شدم تازگیها مردم دار و فهمیده مقاله مینویسی .
چرا باید مسئولین و مدیران حقوقها و دریافتیها و تسهیلات و امکانات و ....... برای خودشان و بستگانشان (درجه یک و دو ) و رانت اطلاعاتی و اقتصادی و .... داشته باشند و سوء استفاده کنند و خانه های انچنانی در بهترین نقطه شهر و بهترین ماشین را داشته باشند و فرزندانشان در کشورهای بیگانه (عمدتا اروپایی و امریکایی ) تحصیل کنند !!!!! ان وقت در موقع شعار و صحبت ادعا میکنند که مسلمانند !!!!!!!!!!!!!!!!!!! به قول حضرت علی (ع) هر جا کاخی بنا شده حتما حق مظلومانی پایمال شده پس در موقع صحبت کردن و مصاحبه و شعار نگویید من مسلمانم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگر جلوی اینگونه سوء استفادهها گرفته شود و به حق عمل شود که اگر شود !!!!!!!!!!! دیگر نیازی به قطع یارانه و گران کردن بنزین و افزایش حقوق نخواهد بود اگر شود !!!!!!! این خیانتها و سوء استفادههایی که میشود به مراتب خیلی بیشتر از دشمنان به این مملکت و مردم و نظام ضربه و اسیب وارد میکند
آقایان پشت مردم باشید تا مردم پشت شما باشند. فکر نکنید که این هم گذشت و تمام شد. باز از فردا شروع می کنید به ارسال کمک به بعضی کشورها در حالیکه مردم ایران در فشار هستند. این پول نفت حق مردم ایران است. حق زلزله زدگان و بیچارگان است. آیا شما انسانهایی که با بدن کثیف تا کمر در سطل زباله فرو رفته اند را نمی بینید؟ گل فروشان سر چهار راه را نمی بینید؟ یا برایتان اهمیتی ندارد!؟ اسلام این است؟ از اهمیت نسلهای جدید به دین خبر دارید؟ آنها به شما نگاه کردند و می کنند.
مشکل اینکه ما مردم مقصریم چون زیادی نجیبیم. خدا را فراموش کرده ایم. بت ساز و بت پرستیم مارا شقه شقه کرده اند. تا یک حرف حق میزنی بقل دستیت میزنه توی دهنت. باید آن جماعتی که به مردم خیانت می کنند با یک پارچگی رسوا کرد آنهایی که بعد از گرفتن رای مردم. به مردم پشت کردند بزرگترین خیانتکاران هستند
مردم اصلا حساب نمی شوند اگر بر اساس مصالح برخی رفتار کنند می شوند مردم فهیم،
باشعور و انقلابی و اگر بر خلاف حرف بزنند یا اعتراضی به نحوه عملکرد ، بی عدالتی، دزدی ، اختلاس
و حق خوری آنها داشته باشند می شوند ، آشویگر، و .....
صداوسیماکه کارش خیلی درست است مردم همش آشپزی یادمیگیرن مشکلات فوتبال هم که همیشه اولویت دارد جداازشوخی برای تهیه برنامه ای که به درد اقتصاد کشوربخوردتلاش زیادی لازم است خیلی راحت میشودوقت شبکه‌هارابا آشپزی وفوتبال وگفتوگوهای دوستانه پرکرد
مشکل اصلی کشور اینه که اونایی که باید پست هاشونو ترک کنند می دونند که با رفتنشون باید به مردم جواب پس بدن برای همینم در برابر تغییر تا روز آخر مقاومت می کنند
با سلام من نمیدانم کشور ما با جهان چکار می کند که همه به فکر براندازی ایران هستند و بیشترین لطمه را مردم بدبخت بایستی تحمل کنند متاسفم واقعا نسلی افسرده ناامید آمار بالای طلاق مهاجرت تحصیلکرده فرار سرمایه کاهش سرمایه گذاری خارجی تورم وحشتناک رانت و پارتی بازی و ......
من دیگر سرخورده شده ام. متاسفم. برخی حتی با فرض تقریبا محال اگر هم بپذیرند که اشتباه کردند، باز هم چیزی درست نمی شود و گام اول است. اصلاح کار سالها زمان می برد. از ما گذشت. برای نسل آینده باید فکری کرد.
کی میخواهد به حرف دل مردم گوش بده . تو این مملکت الان بسیاری از رانتها و تبعیض ها را قانونی و علنی انجام می دهند.(ضمن احترام و تعظیم به مقام جانبازان واقعی عزیز و کسانیکه با خدا معامله کرده و ادای تکلیف کرده اند و اگر از امتیازی هم برخوردارند به حد رفع نیاز خودقانع هستند و حرمت نگه داشته و و شرایط دیگران و کشور را درک کرده ودر مسابقه مال اندوزی و امتیاز گیری و سو استفاده حرص نمی زنند). در بسیاری از دستگاههای و شرکتهای دولتی امروز این مملکت (بطور خاص در وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران که صدها مورد را می بینم ) عده کثیری که دارای رنج سنی بین پنجاه وسه , چهار سال تا شصت سال هستند و به طریقی درصدی جانبازی در پرونده دارند و بالای سی و چند سال سابقه کار هم دارند بدون اینکه خدمات ویژه یا تخصص خاصی داشته باشند امروز دارند حقوق های سی میلیون تومانی ( این اغراق نیست می توانید بررسی کیند) در ماه می گیرند. از همه امتیازاتی که میتوان فکر کرد در حد چند برابر معمول برخوردار هستند و محال است اجازه دهند ریالی از امتیازی نگرفته از دستشان در رود. از حقوق و فوق العاده ها امتیازات یک مقطع مدرک تحصیلی بالاتر گرفته تا معافیت از پرداخت ریالی مالیات و حق بیمه و وامهای متنوع و المپیادهای ویژه و متنوع سفرهای مرتب زیارتی و سیاحتی گرفته تا سهمیه تاپ و ویژه ارزشیابی سالیانه مخصوص و ..... حقوق های نجومی امروز جامعه ما برای این افراد است و مهمترین علت عدم برخورد با ایشان هم این مورد است. جالب است که به محض اینکه به بهانه برخورد با حقوقهای نجومی سقف چهارصد میلیون تومان برای سنوات این عزیزان تعیین شد عده زیادی از ایشان درخواست بازنشستگی سریع کردند تا این سقف شامل ایشان نشود و البته چون تصمیم گیران هم بیشتر خودشان هستند این سقف هم کنسل شد. و صد البته اگر به میل و انصاف خودشان باشند که هست هرگز تا پایان حیات حاضر به ترک اتاق شیک و بزرگ خود در برج هایی چون برج سفید گاز و... و چشم پوشی از بهره مندی از همه نوع امکانات و تسهیلات در بالاترین حد نیستند. و این در شرایطی است فارغ التحصیلان دانشگاهی و جوانان بیکار حاضرند برای حقوق حداقلی اداره کاری و سرو سامان دادن به زندگی شان به هر کاری تن دهند. اگر هر کدام از اینها بازنشسته شوند با حقوق و مزایای دریافتی شان می توان حداقل هفت هشت جوان را بکار گرفت. با کارایی و خلاقیت و انرژی و بازدهی چندین برابر ,که گویا قرار نیست در این کشور اینموارد دیده شود. پرچم آتش زدن غلط اندر غلط و اشتباه است اما نگفتن از این تبعیضها هم دیگر برای مردم بشدت در مضیقه قابل تحمل نیست
. با ایدیولوزی و مرگ بر و درود بر نمیشه کار کرد
افرین تابناک
مسابقه حیرت انگیزی بین ایرانیان از هر دسته وگروهی برای رسیدن به پول وقدرت از هرطریق ممکن شرعی یا غیر شرعی قانونی یا غیر ان و.......در جریان است که موجب بدنامی گشته است
امیدوارم رسانه های منتقد و دلسوز نظام، مثل تابناک خطر نارضایتی معلمان را هم برجسته کنند، به گوش مسولین برسانند که چرا یک نفر با مدرک دکتری از بهترین دانشگاههای کشور با بالای ۲۰ سال سابقه کار باید حکمش ۲ میلیون تومان باشد ولی فلان استاندار و مدیر بیسواد دریافتیش ۲۰ میلیون تومان است.
نابناک عزیز
بر فتنه گر رلعنت خدا و پیغمبر..اما
من با حقوق ماهی نهصد تومن و چهار سر عایله
و هزینه بیماری باید دردم را به چه کسی بگویم
مرد و مردانه یکی از شما دست اندرکاران سایت تابناک راهنمایی کنید
با توجه به اینکه صدای امثال من را هیچ گوش شنوایی نیست.به شما پناه اوردم
بعد از سی و چند سال کارگری شما راضی هستید من گدایی کنم
اگر فریاد بزنم فتنه گر و عامل بیگانه میشم
بابا لا اقل شما بگو چکار کنم.به کلام الله قسم کشورو نظامم را هم دوست دارم
یک نفر شما پیدا کنید در این کشور که حرف مرا بفهمد.نیست .این شاید بیستمین نامه است که برای شما ارسال میکنم.علتش هم فقط صداقت شما در رسالت خبر رسانی است.وگرنه میدانم که شما هم کاری نمیتوانید بکنید...اجرکم عندالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
بيش از اينا بايد سرت بياد
مسیولان غافلند همین عربستان به کشورخودش کمک میکنه هیچ صدایی نیست اینا یارانه میدن همش صحبت
آفرین تابناک!همیشه همینطور صادق باش و با مردم باش. آفرین تابناک. ! مسئولان هم از مردم غافلند هم از منطقه
من فکر میکنم حتی اگر مردم به خاطر کشورشون دندون رو جگر بذارن، باز این مسئولین کشور برای ثابت کردن ناکارامدی همدیگر کشور رو متشنج می کنند.
کاش سیاستمدارای ما کمی تاریخ می خوندند.
تحریریه محترم تابناک من سایت شما وعصر ایران را درمجموع مفید تراز بقیه رسانه ها از جمله صدا وسیما میدانم جماعت منصف وآگاهی هستید باورکن مقاله قبلی که دراینجاهم ذکری ازآن شده بسیاری از مردم را قانع کرده که دندان رو جگر بگذارند میترسم از خط فرمزهایی که بی اطلاع هستم پرش کنم والا ریشه این حرکت و استفاده استکبار جهانی را مینوشتم موفق باشید این مقاله هم بسیار عالی بود
مداد العلماء افضل من دماء الشهداء
سلام.


تا الآن حتّی یک روز هم دولت دست یک اصولگرای واقعی نبوده است. احمدی نژاد هم از همان روز اوّل از اصولگرا و اصلاح طلب تبرّی جست و خودش را مستقل اعلام کرد. هرچند اصولگراها سعی کردند او را به خودشان بچسبانند، ولی او خودش را اصولگرا نمیدانست.

پس هیچ گاه دولت دست اصولگراها نبوده است که اگر بود، شاید وضعیت بهتری داشتیم. حداقل تجربه ای میشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
ببخشید این حکومت که کلا دست اصولگرا هاست و دولت ها تدارکاتچی حکومتتند.
مسئولین طراز اول کشور بنظر می رسد ارتباطشان کلا با بدنه اصلی جامعه قطع است و هیچ اطلاعی از نارضایتهای اقتصادی ،سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،.... مردم ندارند و اگرهم صدایی یا فریادی بلند میشود چشم و گوش خود را می بندند و خود را به اون راه می زنند و گاهی به این و آن نسبت می دهند و سرکوب می کنند که این برای آینده کشور بسیار خطرناک است این اعتراضات و نارضایتیها را باید جدی بگیرند و ریشه یابی کنند و بطور جدی در صدد حل آن بر آیند.
مثل اينكه تو اين مملكت تمام نصايح فقط متوجه مردمه و مردم فقط بايد به وظيفشون كه انقلابي بودن، كسب روزي حلال ، امربه معروف
ونهي از منكر، دفاع از مظلوم،صبر در برابر مشكلات مردم و غيره و خوده حضرات هم مبرا از اين نصايح و هيچ كدام از مشكلاتي كه
مردم دارن رو ندارند و اگر ذرهاي از مشكلات مردم رو داشتن آسمان
آسمان رو به زمين ميبافتن و فريادشان گوش آسمان را كر ميكرد،
هر وقت یک پولدار توی تظاهرات پیدا کردید حق با شماست
امام حسین ع
مردم چو سیر شوند با دین کاری ندارند
خفت تاکی خاری تا کی
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
املای خواری صحیح است
ميشود تصور كرد از اوايل سلسله قاجار روسيه ونگليس وبعدا امريكا براى افراد پرشمار وطرفدارن خود جاهاى مختلفى درون كشورتعبيه باشند تا درمواقعى كه لازم بدانند ازانها استفاده كنند نمىيشود گفت كه بعد ازانقلاب كشور ازاين گونه افراد پاكسازى شده مردم غافل نيستند اين افراد هستند كه دستور ميگيرند اين گونه عمل كنند تا تصور شود منافع خودرا تشخيص نمى دهند واميد را دردل صاحب كاران خود زنده نگهدارند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار