بازدید 6375

نقش ۳۵ درصدی سعودی‌ها در حوادث ایران

کد خبر: ۷۶۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 05 January 2018

پاسخ قاطع ملت به اخلالگران موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری پنجشنبه 14 دی‌ماه بود که با حضور سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مقدم فر ضمن واکاوی پشت پرده حوادث اخیر کشور اظهار کرد: حدود ٤ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و هر زمانی که ما موفقیت‌های بزرگی در بیرون از مرزها داشتیم؛ بلافاصله در داخل مسائلی برای ما طراحی شده است.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب، کارشناس گسل شناسی در فضای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هستند و آن‌ها سعی می‌کنند مشکلات را در فضای اجتماعی بشناسند.

مقدم فر با بیان اینکه دشمنان ما در سال ٨٨ مشکلات را به خوبی شناسایی کرده و فرصت طلبی کردند، افزود: آن‌ها فکر می‌کردند که تشدید تحریم‌ها منجر به نارضایتی مردم می‌شود به همین منظور بلافاصله از این مسئله سوء استفاده کردند.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: آن‌ها سعی کردند که حوادث را مردمی جلوه دهند در صورتیکه این مردم نبودند و کدام یک از آن‌ها دوست دارد که گرانی بیشتر شود؟

وی با بیان اینکه مسائل نهایی و پشت صحنه‌ها را باید دید، گفت: بلافاصله ترامپ آمد و مرضع گیری کرد و این نشان دهنده این است که دشمنان ما اگر احمق نبودند، به سرعت موضع گیری نمی‌کردند، بنابراین موضع گیری سریع دشمنان ما نشان داد که این داستان مردمی نیست.

مقدم فر تصریح کرد: اگر ساده نگری کنیم، خود را در برابر حوادث آینده آسیب پذیرتر می‌کنیم، به همین منظور همواره باید پشت صحنه‌ها را ببینیم، چرا که دشمنان، به طور دائم ما را رصد می‌کنند.

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: در بهمن ماه سال گذشته مشاور ارشد عملیات ویژه آمریکا و افسر سابق سیا در گزارشی اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی ایران علی رغم تمام مشکلات، به هیچ وجه در حال سقوط نیست؛ این را بدانید.

وی افزود: مشاور ارشد عملیات ویژه آمریکا همچنین معتقد بود که تحریم‌ها ابزار توانمندی در کنار موضوعاتی از قبیل تروریسم و ابزار قدرتمندی برای ضربه زدن به ایران هستند، اما تشدید تحریم‌ها نیز کافی نیست.

حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه بیان کرد: از ماه‌های گذشته به نوعی اعتراضات مردمی در حوزه اقتصادی را شاهد بودیم و حضور برخی گروه‌های صنفی در مقابل مجلس، نمادی از این اعتراضات بود.

وی یادآور شد: پیش از این ماهانه دو گروه صنفی مقابل مجلس شورای اسلامی اعتراض کرده و از مطالباتشان سخن می‌گفتند، اما اکنون یک سالی می‌شود که روزانه دو الی سه حضور صنفی را شاهد هستیم.

نقوی حسینی گفت: دشمنان ما علنی کار می‌کنند و رفتارهای آنان نشان می‌دهد که آن‌ها برای حوزه‌های اقتصادی ما برنامه دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: دشمنان ما بعضا کدهایی هم از داخل کشور ما دریافت می‌کردند و به عنوان نمونه در برخی از جایگاه‌های رسمی می‌گوییم که صندوق خالی است و این‌ها کدهایی است که طرف مقابل احساس می‌کند که در این بخش، حساسیت وجود دارد.

به گفته وی اکنون دشمن ما در حوزه اقتصادی کار می‌کند، چرا فکر می‌کند نقطه ضعف ما در اینجاست.

نقوی حسینی اظهار کرد: اعتراضاتی که در کف خیابان انجام شد نشان دهنده این بود که تنها دو روز اول مسائل اقتصادی مطرح بود و بعد از آن همه از جمله آمریکایی‌ها نیز به صحنه آمدند و ترامپ به سرعت موضوع گیری کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: ترامپی که دو ماه قبل به همه ملت ایران توهین کرد، امروز می‌آید از مطالبات ملت ایران حمایت کند؛ همچنین، نتانیاهو از روز دوم آرزوی پیروزی برای معترضان کرد.

وی با اشاره به نقش عربستان سعودی در این ماجرا بیان کرد: بیش از ٣٥ درصد اغتشاشات و خشونت‌ها را عربستان سعودی حمایت کرد؛ رژیم عربستان که در طول نظام خود تا حالا یک بار هم صندوق رای را به مردم خود ارائه نکرده، امروز به مطالبات مردم ما توجه کرده است.

نقوی حسینی افزود: عربستانی که به صورت موروثی اداره می‌شود و با موشک‌های خود، پاسخ مطالبات مردم یمن را می‌دهد، اکنون از مردم ما حمایت می‌کند!

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: همه روی صحنه آمدند از اعتراضات به حق مردم، به ناحق استفاده کنند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی که مردم فلسطین را تحت فشار قرار می‌دهد، امروز از مطالبات مردم ما حمایت می‌کند!

حمیدرضا مقدم فر کارشناس مسائل سیاسی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه ماهیت این ماجرا ضد انقلاب بوده است گفت: در روز دوم ماهیت ماجرا زود روشن شود، به آتش کشیدن امامزاده و پرچم ملی نشان می‌دهد این ماجرا ماهیت ضد انقلابی دارد.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما در طول هفته باید برای معرفی رسانه‌ها به مردم برنامه داشته باشد، لذا باید ماهیت رسانه‌ها را به مردم بشناسانیم، اظهار کرد: در خصوص ماجرای اخیر صدا و سیما دیر به صحنه آمد، باید به مردم به هنگام اطلاع دهیم و اصول و مبانی داشته باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه طیف‌های سیاسی نباید در این صحنه‌ها یکدیگر را متهم کنند ادامه داد: نعمت فتنه این بود که در بین نیروهای مدافع انقلاب همدلی و وحدت بیشتر ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های معاند در این چهل سال ماهیت خود را به مردم نشان داده‌اند، گفت: باید به سواد رسانه‌ای مردم کمک کرد.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به اینکه باید مجلس، دولت و قوای سه‌گانه به این فتنه پیام مثبتی بدهند لذا باید شرایط درست شود اینکه مجلس، دولت و قوه قضاییه یکدیگر را مقصر بدانند مشکل را حل نمی‌کند خاطرنشان کرد: منافع ملی ایجاب می‌کند همه دست به دست هم دهیم.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه در این ماجرا آدم‌هایی دستگیر شدند که سال‌ها است که به دنبال آن‌ها بودیم اظهار کرد: مردم باید به رسانه ملی توجه کنند زیرا فضا بسیار مبهم و غبارآلود است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اغتشاشات کاملاً طراحی شده و برنامه ریزی شده است به طوری که از بیرون هدایت می‌شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران دماغ آمریکا را به خاک مالید و این مسئله برای آنهاقابل تحمل نیست.

وی با بیان اینکه داعش بر اساس گسل تنظیم شد ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ریشه داعش را درآورد.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه اگر کسی فکر می‌کند دشمنی دشمن امروز نسبت به گذشته کم شده واقعاً غافل است، دشمنی دشمن ده‌ها برابر شده است، افزود: سرویس‌های جاسوسی واقعا کار می‌کنند، لذا مردم باید هوشیار باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه بیکاری، امروز یک بحران است افزود: مردم در شرایط اقتصادی خوبی نیستند.

وی با اشاره به اینکه فتنه 96 کار منافقین است، گفت: صحنه‌های را در فضای مجازی گذاشته اند به عنوان اقدام خشونت آمیز نیروی انتظامی نسبت به کسانی که به صحنه آمدند، لذا باید اذعان داشت که این تصاویر مربوط به درگیری نیروی انتظامی با قاچاقچیان است و باید مردم متوجه و آگاه باشند.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه در روز اول این ماجرا مشخص شد که اقدام کاملاً برنامه‌ریزی شده است عنوان کرد: پروژه دشمن براندازی است و با ما تعارف ندارد.

مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در ارتباط تلفنی گفت: نکته اول این است که دیدیم که کشورهای غربی درست همین‌هایی که لاف دوستی می‌زنند مانند فرانسه و انگلیس، دوباره از این حادثه سوء استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: باید به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما باید دشمن را کوچک نگیریم، توجه کنیم.

نبوی تصریح کرد: نکته دوم هوشیاری مردم است؛ مردم ما در سراسر کشور به محض اینکه متوجه شدند که امنیت کشور در خطر است بلافاصله بسیج شدند و مواضع خود را به صورت صریح به دشمن اعلام کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مدت هاست که مسئله بیکاری برای مردم ما دردسرساز شده است، لذا باید بستر مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم کنیم و این مسئله هیچ ارتباطی به تحریم‌ها ندارد.

وی افزود: اینجاست که مردم انتظار دارند که مسئولان با این مسائل برخورد کنند و این موضوع هیچ ارتباطی به خارج از کشورمان ندارد.

نبوی بیان کرد: هر چقدر که مردم از نظر فرهنگی احساس کنند که مسئولان از خودشان هستند، بهتر است چرا که دولت، خود را تافته جدا بافته از مردم نمی‌داند و مردم تا اندازه زیادی، این مسئله را پذیرفته اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر