بازدید 33265

قانون مالیات بر ارزش افزوده حذف شد

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده حذف شد.
کد خبر: ۷۶۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹ 03 January 2018

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده حذف شد.

به گزارش ایسنا، هادی قوامی در جلسه شورای برنامه ریزی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه عمر این قانون به پایان رسیده است، افزود: قرار بر این بود تا این قانون به صورت آزمایشی برای مدت پنج سال اجرایی شود که این امر انجام شده و هم اکنون حذف شده است.
وی ادامه داد: تا زمانی که اصلاحات لازم برای این قانون صورت نگیرد، قانون مالیات بر ارزش افزوده اجرایی نمی‌شود.
قوامی اظهار کرد: تولید کننده علاوه بر اینکه باید مالیات خود را پرداخت می‌کرد، مالیات بر ارزش افزوده نیز بر گردن

آنها افتاده بود که باید آن را نیز به سازمان امور مالیاتی پرداخت می‌کرد.
وی تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده بر دوش تولیدکنندگان و پیمانکاران افتاده بود و این امر آنها را ضعیف کرده بود و از سوی دیگر موجب شده بود تا فضای کسب و کار در استان ضعیفی همچون خراسان شمالی، ضعیف شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس تاکید کرد: از سوی دیگر جرائم مالیات بر ارزش افزوده بسیار بالا بود و حتی تا سه برابر هم باید پرداخت می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده برای دولت درآمد کسب کرده است اما بر روی فضای کسب و کار تاثیر نامطلوبی گذاشته است.
قوامی در ادامه با تاکید بر اینکه باید به اشتغال توجه ویژه شود، گفت: باید در استان‌ها به این موضوع توجه ویژه‌ای شود تا پروژه‌ای اجرایی شود که بتواند اشتغال بیشتری را فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه شرکت تولیدی لوله گستر اسفراین در سال گذشته و امسال حتی یک قرارداد کاری نداشته است، افزود: سپس مشاهده می‌کنیم که وزارت نفت، لوله‌های مورد نیاز خود را از چین وارد کرده است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس ادامه داد: اگر دو مجتمع صنعتی بزرگ اسفراین قرارداد کاری دریافت کنند، سالانه از آنها حدود ۴۰ میلیارد تومان مالیات دریافت می‌شود که آن درآمد برای دولت کسب می‌شود و سود آن به مردم خراسان شمالی خواهد رسید این درحالی است که با وارد کردن لوله از چین، پول نقد در جیب چینی‌ها می‌رود.
وی تصریح کرد: اخیرا با شرکت لوله گستر اسفراین قرارداد تولید ۷۵۰۰ تن محصول منعقد شده است.
قوامی همچنین با اشاره به اینکه بخش معدن نیز دارای ویژگی کار طلب بودن و ارزش افزوده است، گفت: در حال حاضر بخش معدن استان در حاشیه قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۸
واقعا حذف شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پول زور که میگن این بود
چندین بار گفتیم کی گوش داد مالیات ارزش افزده قانون بی خودی بود
چطوری حذف شد؟؟
کجا حذف شد؟؟
پولی که امروز برای ارزش افزوده دوره سوم سال 96 واریز کردیم چی میشه؟؟
البته این را هم باید گفت که ۱۰ درصد از این مالیات وارد چرخه بهداشت و سلامت می شد که به دلیل نبود ساز و کار صحیح بیشتر به سمت کارانه های پزشکی سوق داده می شد.
با سلام
یک سئوال ساده و آنهم تنها در یک حوضه" چرا دولت مالیات ارزش افزوده روی خودرور های وارداتی دریافت میکند ؟ و نکته بسیار مهمتر اینکه چرا درصد مالیات ارزش افزوده را بجای اینکه روی قیمت اصلی خودرو بزند و محاسبه کند ، بعد از اضافه شدن مالیاتی تحمیلی و قانونی اضافی ، برروی کل قیمت یعنی قیمت دو بابر شده خودرو محاسبه مینماید!!!
این محاسبه اساسا ایراد ریشه ای دارد ، چه برسد به نحوه محاسبه بعدی؟
لطفا کارشناسان توضیح دهند.
با سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
منظورت "حوزه" است؟!
تابناک جان خواهشا حواست به تیتر باشه قانون مالیات بر ارزش افزوده مگه با یک اظهار نظر شخصی نماینده مجلس حذف شدنیه از سال 1387 تا حالا این قانون داره اجرا میشه و پس از سپری شدن 5 سال آزمایشی، هم در برنامه ششم توسعه هم در قوانین سنواتی بودجه و هم در لایحه بودجه 97 مواد آن تنفیذ شده است .
ارزش افزوده همون بهتر که حذف بشه در ضمن مالیات برای شرکت ها نیز باید اصلاح بشه مثلا فقط شرکت هایی که بالای ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارن مالیات پرداخت کنن نه اینکه کل توان شرکت های کوچک صرف اظهار مالیات های فصلی و ارزش افزوده و دفاتر شده و از کار اصلی خودمون باز موندیم ... در آخر هم که به خاطر راحتی کار، دارایی هر جور خودش تمایل داشت دفاتر رو تفسیر و مالیات می گیره
به نظرمن بهترين كار حذف همين قانون ماليات برارزش افزوده هست واقعا توليد كننده را فلج كرده وهمه را از توليد فراري داده .....بيچاره توليد كننده ها
سلام؛
حذف آن از بخش تولید کار پسندیده بود...
اما در مراحل بنکداری و خرده فروشی خوبه که بر سود حاصل (نه قیمت کل) فقط بر سود حاصل از فروش اخذ بشه...
و مستقیم به حساب خزانه که تمام آن به بخش درمان تحصیل و امور عمرانی اختصاص و واریز کردد ...
میدونم، تشکر لازم نیست، وظیفه بود!!!!
.یا حق.
خیلی باورش سخته. مطمئنید مالیات بر ارزش افزوده برای همه چیز حذف شده؟ اصن غیر ممکنه
قانون ارزش افزوده به معنای واقعی کمر تولیدکننده رو شکسته. بسیاری از واحدهای تولیدی به علت همین مالیات تعطیل شده اند.
این مردم و مشتری است که دارد مالیات بر ارزش افزوده می پردازد نه تولید کنندگان
من کارمند ۱ بار از حقوقم مالیات کسر میشه یه بار موقع خرید اجناس باید مالیات ارزش افزوده بدم اونوقت کاسبها با درآمد چند برابر کارمند ببینین چقدر مالیات میدن .آخه این قانونه؟
یقینا" یکی از عوامل ایجاد نارضایتی در بین کسبه و اصناف و تولید کنندگان در طی چند ساله اخیر قانون مالیات ارزش افزوده بوده است حذف این قانون ضمن کاهش تورم موجب رضایت فراوان اصناف و تولید کنندگان خواهد شد
درسته که این قانون برای دولت درآمد داشته ولی هزینه های اجتماعی و سیاسی آن بسیار بالا بوده و در آینده نیز بلاتر خواهد رفت
دولت محترم و مجلس عزیز ما براحتی میتوانند راههای بهتری را جایگزین نمایند
این قانون یک کپی برداری و الگو برداری نا پخته از کشورهای غربی میباشد
با کمی دقت و بررسی اذعان میکنیم که راههای بسیار ساده تری برای تامین نیازهای درآمدی دولت در ایران وجود دارد
این موضوع در کارهای پیمانکاری صحیح نیست چون در تمام پروژه ها که کارفرما یک سازمان دولتی میباشد طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط کارفرما پرداخت میشود و پیمانکار تنها نسبت به ثبت نام در سامانه مالیات بر ارزش افزوده اقدام و یک کد اقتصادی دریافت میکند و پول را از کارفرما دریافت و سپس به حساب دارایی واریز میکند.
موافقم كه ماليات بر ارزش افزوده كاملا حذف شود چون واقعا مردم را از كار كاسبى انداخته بود و هيچكس هم راضى نبود و نيست و نخواهد بود . مگر عمر إنسان چقدر است بايد رفاه نسبى ايجاد شود تا بشود از اين عمر كوتاه نقطه كوچكى استفاده كرد , حتى بايد در ريتم جريمه هاى رانندگى بازنگرى شود و الى آخر , شكر خدا ، خداوند بزرگ از معادن تا نفت و گاز نعمت فراوان بهمان داده , از ژاپن و كشور هايى كه هيچ معادن , نفتى ندارن حتى زمين هم كم دارن كمتر كه نيستيم , پس بايد اشتباهاتمان را پيدا كنيم و بر طرف كنيم كه به اقتصاد پويايي برسيم . به اميد ان روز .
ثبت سفارش پژو 405 دوگانه سوز (GLX) با ترمز ضدقفل و ایموبیلایزر و کیسه هوای راننده و سرنشین و یورو4
(کد فروش :86446)
صورتحساب
قیمت کارخانه:
276,495,251ريال

هزینه بیمه شخص ثالث، شماره گذاری ، پست کارت طایی و

مالیات بر ارزش افزوره:

47,438,749 ريال
اختلاف قیمت رنگ:
0 ريال
خدمات اضافی:
0 ريال
تجهیزات خودرو:
0 ريال
تجهیزات سفارشی:
0 ريال
مجموع قیمت:
323,934,000 ريال


دقیقا چی حذف شده؟
این که همین الان گرفتم مالیات ارزش افزودش سر جاشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار