بازدید 6467

اثرات ناآرامی های اخیر بر قیمت طلا

کد خبر: ۷۶۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 03 January 2018

وضعیت کشور در روزهای گذشته بر روی اقتصاد بازار نیز تاثیر گذاشته است. در این میان طلا یکی از بخش‌هایی است که در این روزها از نوسان قیمت بیشتری برخوردار بوده است.

به گزارش ایسنا؛ در هفته گذشته قیمت طلا افزایش نسبی داشته و بر همین اساس گمانه‌زنی‌هایی درباره دلایل این گرانی مطرح می شود اما در پاسخ به این سوال که وضعیت روزهای گذشته تا چه اندازه در قیمت جدید طلا موثر بوده برخی فعالان صنعت طلا وجواهر به اظهار نظر پرداخته اند.

محمد محمد ولی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: شاید بتوان گفت این اتفاق‌ها به طور غیر مستقیم بازار طلا را تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در روزهای گذشته وضعیت سیاسی کشور تا حدی باعث بالا رفتن نرخ ارز شده است که افزایش نرخ ارز در قیمت طلا هم تاثیر گذار است.

محمد ولی در این باره اظهار کرد: به عنوان یک شهروند از وضعیت موجود که عده ای محدود، مشکلات متعددی را برای جامعه درست کرده‌اند رضایت نداشته و بر این باورم که چنین اقداماتی به صلاح مردم و مملکت نبوده و تاثیراتی هم بر روی اقتصاد بازار و اصناف میگذارد.

وی ادامه داد: امیدواریم با پایان این شرایط آرامش به بازار بازگردد هر چند که می‌توان گفت این اتفاقات به طور مستقیم بر بازار طلا تاثیر نگذاشته، اما همانطور که اشاره شد با توجه به تغییرات ایجاد شده در نرخ ارز بازار طلا هم بی‌تاثیر نمانده است.

منصور نامداری زندی نیز دیگر فعالی است که در این باره به ایسنا اظهار کرد: هر هیجانی یک رکود به دنبال خواهد داشت و صنف ما هم از این قاعده مستثنا نیست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگهای قیمتی افزود: به خصوص آنکه صنف طلا کمی لاکچری تر بوده و با ارز و دلار در ارتباط است و به نوعی کالای آن خود سرمایه و پول حساب می شود.

وی همچنین متذکر شد: در این روز ها در بسیاری از صنوف نوعی رکود نسبی وجود دارد که صنف ما هم از این قاعده جدا نیست اما امید داریم این مشکلات هرچه سریع‌تر حل شده و در بازار ارز و طلا شاهد ثبات قیمت باشیم.

این فعال صنعت طلا در عین حال تاکید کرد: گرانی ایجاد شده در بازار طلا بیشتر از همه به قیمت اونس جهانی مربوط می‌شود البته تا حدودی نوسانات نرخ هم در این موضوع تاثیرگذار است اما به طور کلی افزایش قیمت طلادر روزهای گذشته برگرفته از روند جهانی محسوب می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر