بازدید 3430

آیت‌الله سبحانی: جلوی رباخواری بی‌رویه گرفته شود

کد خبر: ۷۶۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 03 January 2018

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: برای حل مشکل بیکاری و اشتغال باید جلوی رباخواری و واردات بی‌رویه گرفته شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعیان، صبح چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار داشت: جمهوری اسلامی، نعمت بزرگی که خداوند به ملت ایران عطا کرده است و همه باید قدردان آن باشند.

وی افزود: اگر قدر این نعمت را بدانیم مطمئناً خداوند این نعمت‌ها را برای ما زیاد می‌کند ولی اگر ناسپاس باشیم به عذاب الهی گرفتار می‌شویم.

استاد برجسته حوزه خطاب به طلاب با بیان اینکه شما دوران قبل از انقلاب را ندیده‌اید، افزود: در آن زمان این همه پیشرفت و آبادانی و کتاب و تجمعات علمی وجود نداشت و امکان آن هم فراهم نبود.

وی اضافه کرد: من در سال ۱۳۲۵ وارد قم شدم که یک شهر کوچکی بود ولی بعد از انقلاب چقدر آبادانی و پیشرفت کرده است؛ یا در تبریز که اخیراً رفتم خیلی با گذشته متفاوت شده است.

آیت الله سبحانی ادامه داد: ما نمی‌گوییم در اجتماع ما مشکلات نیست و مردم گرفتار بیکاری و گرانی و ... نیستند؛ ولی راه حل آن کارهای غیرعقلانی و غیر صحیح نیست.

وی تأکید کرد: مشکلات کشور باید با بیان و گفتگو حل شود و با کارهای غیر صحیح و غیر عقلایی که کیفر قانونی و شرعی دارد دردی دوا نمی‌شود.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر حل مشکلات مردم از سوی مسئولان اضافه کرد: همه دولت‌های دنیا دچار مشکلات هستند و باید مسئولان بنشینند و راه حل برای مشکلات پیدا کنند.

وی گفت: به نظر من دو چیز عامل مشکلات است و اگر برطرف شود بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد.
سودهای ۳۰ درصد مردم را بیچاره می‌کند

آیت الله سبحانی مراجع تقلید شیعیان گفت: باید جلوی رباخواری بانک‌ها گرفته شود؛ این سودهای ۳۰ درصد مردم را بیچاره می‌کند زیرا بانک باید حافظ ثروت مردم باشد نه اینکه با آنان رقابت کند.

وی با بیان اینکه رباخواری بانک‌ها مردم را بیچاره کرده است، گفت: بانک باید نگهبان و حافظ مال مردم باشند در حالی که بانک‌ها با پول و مال مردم تجارت می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان بر لزوم برخورد قاطع با واردات بی‌رویه تأکید کرد و افزود: در حال حاضر کفش‌هایی که در تبریز تولید می‌شود در دنیا بی‌نظیر است اما متأسفانه به دلیل واردات بی‌رویه در حال تعطیلی است؛ امروزه بسیاری از تولیدی‌های داخل کشور به دلیل واردات بی‌رویه در حال تعطیلی است و بسیاری از مردم نیز به همین دلیل بیکار شده‌اند.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: اگر واردات مدیریت شود بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد و بسیاری از جوانان مشغول کار می‌شوند و در نهایت دیگر مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه زنان باید به خانه‌داری تشویق شوند و به تربیت فرزند بپردازند، اضافه کرد: لازم نیست همه زنان کارهای اداری و اجرایی داشته باشند و اگر دولت بخواهد برای همه زنان و مردان کار تولید کند امکان‌پذیر نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان