بازدید 14189
مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

حمله به 3 امامزاده و جزییات دستگیری عاملان حمله

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران از حمله اغتشاش‌گران به سه امامزاده استان خبرداد و گفت: سه نفر در این رابطه همزمان با انجام اغتشاش دستگیر شدند که دو نفر از آن‌ها مازندرانی نبودند.
کد خبر: ۷۶۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵ 02 January 2018

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران از حمله اغتشاش‌گران به سه امامزاده استان خبرداد و گفت: سه نفر در این رابطه همزمان با انجام اغتشاش دستگیر شدند که دو نفر از آن‌ها مازندرانی نبودند.

به گزارش میزان؛ حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در گفت‌وگو با ایسنا درباره حمله اغتشاش گران به امامزادگان در استان تصریح کرد: از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه نیمه شب گذشته ۱۱ دی ماه، اغتشاش گران به سه امامزاده در منطقه شیرگاه و سوادکوه شمالی و جاده نظامی قائم ‎ شهر حمله کرده که متاسفانه یک امامزاده به دلیل دارا بودن سقف چوبی کاملا در آتش سوخت و دو امامزاده دیگر با حضور نیرو‌های مردمی و امنیتی از حریق نجات یافتند.

حیدری با اعلام اینکه در این حمله به کتاب الهی، منبر و مفاتیح توهین شده و در آتش سوخت، تصریح کرد: در گشت زنی نیرو‌های منطقه سه نفر مشاهده و دستگیر می‌شوند و بعد از اینکه سوال جواب می‌شوند به آتش زدن این امامزادگان اعتراف می‌کنند.

وی درباره جزییات دستگیر شدگان اظهار کرد: یک نفر از افراد دستگیر شده سابقه اغتشاش دارد و دو نفر دیگر نیز مازندرانی نبودند.

مدیرکل اوقاف مازندران تاکید کرد: نیرو‌های اوقاف، خادمان و مردم در اطراف امامزادگان در حال آماده باش هستند و مانیتورینیگ اوقاف نیز تمامی امامزادگان را رصد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از خواسته‌های دشمن این است که تقدسات مردم را زیرسوال ببرند و مردم ایران را بی‌هویت جلوه دهند، تصریح کرد: از آنجا که باور‌های دینی مردم ایران در پوست و گوش و جانشان عجین شده است این رفتار‌ها برای تقدس زدایی است و برای اینکه بگویند مردم به امامزادگان اهمیت نمی‌دهند و در این راستا حمله به مساجد و بقاع متبرکه امامزاده‌ها که مورد تکریم و احترام مردم است را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه مردم به هر امامزاده‌ای با هر عقیده‌ای ورود پیدا کنند احترام می‌گذارند، عنوان کرد: این افراد دستاویز دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی هستند و ایادی مستکبر هدایت می‌شوند. این افراد مطمئن باشند نه تنها مردم از باور‌های دینی خود دست نمی‌کشند بلکه حمایت و احترام‌شان از بقاع بیشتر نیز می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر